יום ראשון, 28 באפריל 2013

ביהמ"ש: המשטרה מנהיגה אכיפה סלקטיבית בהר הבית

מעצרו של יהודי בן 56 ביום חמישי האחרון בהר הבית, הסתיים בשחרורו ללא תנאים ובביקורת של בימ"ש השלום בירושלים על האפליה של המשטרה בהר הבית בין יהודים לערבים. השופט ארנברג: אכיפה סלקטיבית, כנראה לא לראשונה – בזה שמעוררות הפרובוקציה הערביות לא נעצרו 
 נשים ערביות מעוררות פרובוקציות בהר הבית
את חוויית העליה להר הבית מיום חמישי האחרון, א' לא ישכח לעולם. א' שנוהג לעלות להר הבית בטהרה מפעם לפעם, עלה ביום חמישי בבוקר להר הבית כדרכו. בכניסה עבר א' בידוק בטחוני מחמיר ותדרוך שגרתי, ליהודים כמובן, לפיו אין לו לעשות אף פעולה של תפילה בשטח ההר או לחלופין פעולה העלולה להפר את הסדר.
במהלך הביקור בהר, כששוטרים ואנשי וואקף נמצאים סביבו ברדיוס הקרוב, החלו להתקרב לעברו קבוצה של כ-30 נשים ערביות תוך שהן קוראות לעברו 'אללה אכבר'. לאחר שהנשים הגיע ממש סמוך אליו והמשיכו בקריאותיהן המאיימות, השיב לעברן א' בקריאה משלו, 'מוחמד מת', בהתכוונו למייסד האיסלאם. השוטרים שהיו במקום כל העת ובחרו שלא להרחיק את הנשים המתפרעות, הורו לא' לצאת מיד משטח הר הבית בכדי לא לגרום לעימות. בהמשך אף עצרו אותו בטענה כי הפר את הסדר בהר.
בהמשך היום הובא א' לדיון בבימ"ש השלום בירושלים, שם ביקשה המשטרה להרחיקו לתקופה של 60 יום משטח הר הבית בטענה כי הפר את הסדר הציבורי בקריאותיו הפוגעניות. בתגובה לדברי נציג המשטרה כי החשוד קיבל תדרוך שלא לעשות פעולות שיפרו את הסר בכניסתו להר הבית, שאל עו"ד אריאל עטרי שייצג את א' מטעם עמותת 'חננו' האם גם הנשים המתריסות קבלו תדרוך שכזה. הנציג נאלץ כמובן להודות שרק יהודים מקבלים את התדריך.
בהמשך טען עו"ד עטרי כי מדובר באבסורד שבו הנשים שיצרו את הפרובוקציה וניסו להלך אימים על החשוד, חופשיות ממעצר, למרות שזהותן ידועה היטב למשטרה, ואילו מרשו נעצר. עוד טען עו"ד עטרי כי הקריאה 'מוחמד מת' איננה קריאה פוגענית, "מאז שקבלתי את הבקשה ערכתי משאל בין חמישה עו"ד ועוברי דרך מוסלמים, ושאלתי את כולם האם מוחמד מת וכולם ענו שכן, ע"פ האיסלאם מוחמד מת והוא קבור במדינה (שבערב הסעודית)", אמר עו"ד עטרי.
יש לציין כי קבוצת הנשים מעוררות הפרובוקציה, המכונות 'מורביטאת', מוכרת למשטרה כקבוצת נשים אידאולוגית ופעילה נגד עליית יהודים להר הבית ואין זו הפעם הראשונה בו הן מעורבות בפרובוקציה מעין זו.
השופט גד ארנברג קיבל את דבריו של עטרי לפיהם את הפרובוקציה ייצרו הנשים הערביות, ולכן אין כל מקום לתנאים המגבילים אותם מבקשת המשטרה להשית על העצור. השופט תלה דבריו גם באכיפתה הסלקטיבית של המשטרה וכך כתב בהחלטתו: "אכן צודק בא כח המשיב בטענתו, לפיה מדובר באכיפה סלקטיבית…מי שעשה את הפרובוקציה במקום הן אותם הנשים ולא המשיב… לאור האכיפה הסלקטיבית שכנראה לא פעם ראשונה שנעשית כך, לא מצאתי שיש מקום לקבוע תנאי שחרור". בסופו של דבר העצור שוחרר לביתו ללא כל הגבלה.

באדיבות הקול היהודי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה