יום שלישי, 30 באפריל 2013

תלונה ליועץ המשפטי נגד נתניהו

בעקבות ההוראה שנתן ראש הממשלה למשטרה, למנוע את כניסתו של ח"כ משה פייגלין להר הבית, הגיש המטה המשותף של תנועות המקדש תלונה בתביעה לחקירה פלילית נגד ראש הממשלה. 
היועץ המשפטי לממשלה מר יהודה ויינשטיין בהר הבית
יו"ר מטה ארגוני המקדש עוה"ד אביעד ויסולי פנה אל היועץ המשפטי לממשלה  בבקשה לפתיחת חקירה פלילית כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, בהתאם לסעיף 17 לחוק יסוד הממשלה, בגין הוראתו למשטרה שלא לאפשר היום את כניסת חה"כ משה פייגלין להר הבית.
לדברי ויסולי, "עולים חשדות ממשיים למספר עבירות פליליות חמורות שעבר, לכאורה, ראש הממשלה בנימין נתניהו", בין היתר: ראש הממשלה נתניהו נתן למשטרת ישראל הוראה למנוע מח"כ פייגלין גישה חופשית של המקום המקודש לו ביותר, הר הבית, ופגע ברגשותיו כלפי אותו מקום. סעיף 2 בחוק השמירה על המקומות הקדושים, התשכ"ז-1967 הקובע: שהעושה דבר העלול לפגוע בחופש הגישה של בני הדתות אל המקומות המקודשים להם או ברגשותיהם כלפי אותם מקומות, דינו - מאסר חמש שנים".
לדבריו, "ראש הממשלה גם עבר על חוק חסינות חברי הכנסת, זכויותיהם וחובותיהם, התשי"א-1951 הקובע, ש"שום הוראה האוסרת או המגבילה את הגישה לכל מקום במדינה, שאינו רשות היחיד, לא תחול על חבר הכנסת, אלא אם היה האיסור או ההגבלה מטעמים של בטחון המדינה או של סוד צבאי."
ויסולי טוען כי "מאחר וההוראה ניתנה על ידי ראש הממשלה ולא על ידי שר הביטחון, האמון על ביטחון המדינה וסודות צבאיים, הרי הסייג בסיפא של סעיף 9 הנ"ל אינו מתקיים. בהקשר זה החשד הוא להפרת חובה חקוקה (ס' 286 לחוק העונשין)".
עוד טוען ויסולי כי "ראש הממשלה נתניהו נתן הוראה פרטנית למשטרת ישראל להשתמש בכוחה השלטוני כנגד ח"כ פייגלין. יש בכך משום חריגה מסמכותו החוקית של ראש הממשלה. החשד: שימוש לרעה בכוח המשרה (סעיף 280 לחוק העונשין) והתיימרות כבעל סמכות (ס' 282 לחוק העונשין)".
בנוסף "ראש הממשלה נתניהו נתן הוראה למשטרה להשתמש בכוחה השלטוני כנגד יריב פוליטי מובהק שלו (אשר התמודד אישית נגדו על תפקיד יו"ר הליכוד). יש בכך משום חשד לפעולה בניגוד עניינים קרי: עבירת מירמה והפרת אמונים (סעיף 284 לחוק העונשין)".
לסיום מתריע ויסולי "מריח השחיתות המוסדית העולה, לכאורה, מפעולותיו של ראש הממשלה, אשר הרשה לעצמו לתת הוראות אכיפת חוק פרטניות למשטרת ישראל כנגד יריבו הפוליטי".
"אם נורמה זו היתה נוהגת בממשלות ישראל בעבר, לא ניתן היה לחקור או להגיש כתבי האישום בגין שחיתות שלטונית כנגד שרים, ח"כים או ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, ומדינת ישראל היתה מוקעת (בצדק) כאחת המדינות המושחתות בעולם". מסיים ויסולי.
 
באדיבות המטה המשותף של תנועות המקדש

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה