יום שני, 13 במאי 2013

'הארץ' מתעקש להתיר תפילת יהודים בהר הבית

בפעם השניה ביומיים: 'הארץ' מתיר ליהודים להתפלל בהר הבית
מאת: ישי גולדפלם / פרספקטיבה
יהודים בהר הבית: אסור להתפלל!
רק לפני מספר ימים הראינו כיצד מהדורת 'הארץ' באנגלית סיפרה לקוראיה כי ליהודים מותר להתפלל בהר הבית, וכי המשטרה אף אישרה למאתיים מהם לעשות כן ביום ירושלים האחרון, למרות שבמציאות ההיפך הוא הנכון – תפילת יהודים אסורה בהחלט בהר הבית ואיסור חופש הפולחן הנ"ל נאכף על ידי משטרת ישראל.
בינתיים, לאור פניית 'פרספקטיבה', מחקו עורכי העיתון את המילים השגויות בכתבה (פסקה שלישית), אשר נתנו את הרושם כי יהודים הורשו להתפלל בהר הבית.
אולם באותו היום בו יצרה 'פרספקטיבה' קשר עם 'הארץ', שוב פורסמה אותה השגיאה במהדורה המודפסת של העיתון בשפה האנגלית. בכתבתו של יאיר אטינגר מה-9.5 על העימות הצפוי בין נשות הכותל לבין מפגינים חרדים בתפילת ראש חודש סיוון, השתרבב גם המשפט הבא:  



תרגום מילולי:
רק ביום שלישי היה הר הבית מקום של התפרעויות אלימות, כאשר 200 יהודים הורשו להיכנס לאתר הקדוש על מנת להתפלל לכבוד יום ירושלים.
המשפט הנ"ל, על הטעות העובדתית שבו, לא מופיע בכתבתו המקורית של אטינגר בעברית. זוהי תוספת מיוחדת לקוראים מחו"ל.
לטעות פעם אחת – זה משהו שעוד אפשר להבין. אבל לטעות פעמיים ברצף באותו עניין – זה כבר לא נראה כמו טעות, אלא כמו ניסיון לשנות את המציאות עבור קוראים שאין להם מושג מה אמת ומה שקר. גם אם מדובר, לכל הפחות, בסתם רישול מקצועי וחוסר תשומת לב לפרטים, הרי שהתוצאה היא אותה תוצאה: מציאות אלטרנטיבית בעיתון 'הארץ'.
גם הפעם פנתה 'פרספקטיבה' ל'הארץ' בבקשה לפרסם תיקון בנידון.

2 תגובות:

  1. טוב מאד, אני בעד לכתוב שהמשטרה נותנת ליהודים להתפלל בהר הבית

    גם פה באתר!!

    מי בעד שיגיב כאן!!

    בפעם הבאה כששוטר יגיד לכם משהו בהר, תגידו לו שבעיתון כתוב שהמשטרה נותנת ושיהודים מתפללים.

    בבקשה שהמשטרה תתמודד..

    השבמחק
  2. צודק, גם אני חושב

    השבמחק