יום שני, 24 ביוני 2013

בית המשפט: תפילה בהר הבית אינה התנהגות פסולה

השופט דב פולוק: תפילה בהר אינה התנהגות פסולה
בבית משפט השלום התנהל אתמול דיון בעניינו של דן טבול, שלטענת המשטרה התפלל בהר הבית. בהחלטתו כתב השופט דב פולוק - "לעניין טענות ב"כ המשיב (=המשטרה) לגבי התנהגות העלולה להפר שלום הציבור. למותר לציין שהטענה שהתפילה כשלעצמה כגורם התנהגות פסולה, בעייתית ביותר כשפרק ח' סימן ז' לחוק העונשין תשל"ז 1977 בא להגן על חופש הפולחן".

טבול נעצר שנית ביום שישי, כאשר בא כמנהגו כבר 4 שנים להתפלל בשער הכותנה של הר הבית. המשטרה טענה כי הוא "הגיע למתחם קרוב למתחם הר הבית, קרוב לשער הכותנה בדיוק בעת פיזור תפילת יום שישי מהר הבית, עמד באמצע השביל, ולא במקום אחר אלא באמצע השביל והחל להתפלל ונתן בעיטה לילד". בחקירתו המשיב אמר שהילד הוא זה שבעט בו, הודה רס"ר איאס פלאח, ב"כ המשטרה.

בתחילת הדיון בבית המשפט טען נציג המשטרה נגד טבול כי "ביום חמישי שעבר הוא נכנס לתפילה בהר הבית ועוכב לתחנה". כי, הוא "סימן v באצבעותיו, ואחר כך השמיע תפילה באמצעות האייפון שלו, וניסה גם לצלם נשים בהר הבית, ואז שומר הוואקף מנע זאת ממנו".

כאמור נזף בית המשפט בטענת המשטרה כי תפילה כשלעצמה מהווה עילה של התנהגות פסולה העלולה להפר את שלום הציבור. למרות זאת הורחק טבול על ידי בית המשפט מהר הבית למשך 15 ימים, בטענה כי שוכנע לפי החומר שהוצג בפניו כי היו במעשים אחרים של המשיב כדי לעורר מעין התגרות בנוכחים אחרים.

עו"ד אביעד ויסולי, יו"ר מטה ארגוני המקדש, מציין כי מדובר בהתפתחות חיובית חשובה מאד במאבק על זכות התפילה בהר הבית. לדבריו "השופט פולוק קבע כי תפילה בהר הבית אינה הפרת שלום הציבור, ובכך הוציא את העילה היחידה למעצר מתפללים בהר הבית".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה