יום שישי, 19 ביולי 2013

האתר המקודש

רשמו לפניכם: harhakodesh.co.il – אתר האינטרנט המושקע ביותר מאז החורבן בענייני הר הבית והמקדש, שעלה השבוע לרשת * מעצרים, שוטרים ואנשי וואקף לא תראו שם, רק את השר אורי אריאל (הכהן!) עטוף טלית ונטול נעליים במקום בו ניצב שער ניקנור, את האמן רואי לוי מייחל להקמת בית תפילה לכל העמים ואת אבשלום קור מסביר מה נורא המקום הזה


בית המקדש בהר הקודש
כמה מומחים לעניין, פרסומאים, גרפיקאים ושוחרי מקדש מהמניין שברו את הראש במשך למעלה משנה בשאלה איך הופכים על פניה את תדמיתה הגרועה והנפיצה של הנקודה הקדושה בעולם. המסקנה: לא עוד 'הר הבית', לא עוד 'מה נורא המקום הזה'. אמרו מעתה: 'הר הקודש – מקום המפגש'. זהו שמו של אתר האינטרנט הזה, ראשון מסוגו כמדומה, שמצליח להנגיש בצורה נפלאה את ההר ליהודי הממוצע, דתי או חילוני, שמכל הסיבות שבעולם נמנע עד כה מלהציג כף רגל על ההר.
השיא באתר הוא סיור וירטואלי בהר, כולל נקודות שבהן שומרי מצוות נמנעים מלפקוד בזמן הזה בהעדר אפר פרה אדומה. בסיור המדובר פוגשים הגולשים כמה מפעילי המקדש הוותיקים וגם כמה ידוענים שהיו עד כה פחות מזוהים עם דרישת ההר והבית, שמספרים על חלום המקדש שלהם. כל המצולמים נטולי נעליים כיאה למקום הקדוש. הצילומים, כמעט מיותר לומר, נעשו באולפן ולא על גבי ההר, לא רק מטעמי קדושה והגבלותיה אלא גם מטעמי משטרה וואקף והגבלותיהם.
עמותת 'לב האומה' היא החתומה על המיזם הזה. הגורם המממן ומריץ אותו היה בעיקר שר הבינוי והשיכון אורי אריאל. כל גולש באתר יוכל לראות את השר ניצב כאחד הכהנים בשער ניקנור, עטוי טלית ונושא את כפיו בברכה. מלבדו מיטיבי הלכת הוירטואליים יוכלו לפגוש ממערב לכיפה ברב ישראל אריאל, ראש מכון המקדש, משחזר את שיחרור ההר במלחמת ששת הימים, ואת הרגע שבו הוצב הוא עצמו ממש באותה הנקודה לשמור על כיפת הסלע.
אורי אריאל בשער ניקנור בהר הקודש
מלבדו תוכלו למצוא ברחבי ההר גם את אבשלום קור, רואי לוי (חבר להקת 'שוטי הנבואה'), הארכיאולוג ד"ר גבי ברקאי ('יברככם ה' מציון') הרב יצחק לוי, נחמן זולדן, יהודה עציון, הרב שרון שלום, העיתונאי יהודה יפרח ופעילת הר הבית רחל סלע. גם מי שלא דרך בהר מעולם ומימיו לא התעניין בתחומי הקודש שבו, יוכל לקלוט את העניין בקלות תוך דקות בסיוע העזרים האינטרנטיים של האתר. ולא רק מתחמי הקדושה השונים, גם ההיסטוריה של המקום הקדוש בעולם נפרסת כאן בקצרה, כולל קריאת כיוון לעתיד. אם כל זה לא מספיק בשביל הדמיון, אפשר בכל רגע נתון לבדוק איך ייראה הבית השלישי מאותה נקודה ספציפית שבה אתם ממוקמים כעת.  
ובלשונם של יוזמי האתר: "הר הבית בירושלים מוצג בציבור הישראלי כמוקד סכסוך. האסוציאציות הראשונות שעולות בראשנו כשמדברים עליו הן: 'הר המריבה', 'חבית חומר נפץ' ו'יהודים קיצוניים'. אתר 'הר הקודש' בא להפגיש עם הר הבית, הר המוריה, הר הקודש כפי שהוא באמת – מקום הנוגע עמוק בזהות היהודית של כולנו. זה המקום שכל ההיסטוריה היהודית סובבת סביבו, בבניינו ובחורבנו: מאברהם אבינו ודוד המלך, דרך מגילת איכה, ועד מלחמת ששת-הימים. זה מקום הזיכרונות והגעגועים של 'אם אשכחך ירושלים', מקום השמחה 'באומרים לי בית ה' נלך' ומקום העצב 'על הר ציון ששמם'. כמו הסולם בחלום יעקב, הוא המקום המחבר וקושר אותנו אל הארץ ואל השמים".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה