יום חמישי, 18 ביולי 2013

הארץ: אורי אריאל מניף ידיים בהר הבית

חלק מראשוני הציונות פעלו מתוך הכרה בשיבת ציון ובתפקידו של עם ישראל בעולם, אולם רבים מראשוני הציונות פעלו להקמת מדינת ישראל בעקבות האפליות והרדיפות שידעו בני עמנו בכל העולם ובפרט במדינות ה"נאורות" (גרמניה, למשל).

לדאבוננו  מדינתנו ה"נאורה" נוהגת גם היא להפלות יהודים לרעה בארצם. המקום הבולט ביותר והאפליה הזועקת ביותר - איסור תפילה גורף בהר הבית והגבלות כניסה חמורות ביותר על יהודים.

 

בהר הבית יש שלוש קבוצות:

  1. מוסלמים - הקבוצה המועדפת וככל שהם קיצוניים יותר, כך מצבם ישתפר. להם יש זכות כניסה חופשית, הפגנה והסתה וכמובן חופש "פולחן", הכולל חירוף, גידוף וניאוץ של כולם ובעיקר של "בני הקופים" - היהודים.

  2. גויים שאינם יהודים או מסלמים ויהודים המתחזים לגויים - להם יש זכות כניסה מוגבלת תחת בידוק ביטחוני.

  3. יהודים - ככל שהסממנים היהודיים שלהם מובהקים יותר, כך מצבם יורע. זכות הכניסה שלהם מוגבלת יותר מכולם, הבידוק הביטחוני שלהם, כולל לעיתים משוש גופני טורדני, תוך חדירה לפרטיות בחיפוש של צירוף אותיות שעלול ליצור "פרובוקציה" (תפילת הדרך, למשל), הם מורשים להכנס בליווי של שוטר ושומר מטעם המלך הבדווי של עבר הירדן, הם מוזהרים לבל יעיזו להתפלל, להשתחוות, לקרוע את בגדם כדין הרואה את המקדש בחורבנו וכו'.

 

השמאל ה"נאור" זועם על כל אפליה על רקע דתי, גזעי, מיני וכו' כל זמן שהיא פוגעת בצד הלא נכון. אולם כאשר היא פוגעת בצד הנכון, השמאל מעודד את האפליה וזועם על עצם הדרישה  לבטלה או אפילו למזערה.

כמה יהודים יקרים ובראשם השר אורי אריאל ויהודה עציון הקימו אתר אינטרנט, שיוכל להמחיש ליהודי נוכחות בהר הבית של ימינו תוך הצצה להר הבית העתידי, מבלי לשמוע את הצרחות ההיסטריות של הערבים ברקע, בלי בידוק ביטחוני ומבלי להסתכן במעצר (כמובן שאין כוונתם לחסוך מהצופה את העליה להר הבית - החשובה לכשעצמה, אלא לאפשר התבוננות לפני העליה הבאה).

להלן כתבה קצרה שהתפרסמה בבלוג הירושלמי של עיתון הארץ, המעידה שגם סיור וירטואלי של יהודי בהר הבית איננה מוצאת חן בעיני ה"נאורים". נראה שהדרך קצרה עד לדרישה להוצאה כפויה של בית המקדש מהסידור, מהתנ"ך ומשאר הספרות היהודית:

  

השר אורי אריאל מברך ברכת כוהנים בהר הבית
אם מישהו עדיין תוהה על השינוי במעמדו של הר הבית בקרב הציבור הדתי-לאומי הוא צריך לסור לאתר החדש והמשוכלל, הר הקודש שמו.

את האתר השיק  שר השיכון אורי אריאל, והוא הוקם בשיתוף עמותת "לב האומה". האתר מאפשר סיור ווירטואלי בשבע נקודות על הר הבית , כשבכל נקודה ניתן לערוך סיבוב של 360 מעלות ולקרוא הסברים על האתרים בהקשרם היהודי. על-גבי מפת האתר מסומן שרטוט של בית המקדש, כך שהמבקר בו יכול למקם את עצמו ביחס לבית המקדש.

יש לציין, שבכל הצילומים לא נראים בני אדם על ההר. הסיור מונחה על-ידי מדריכים אנושיים, שצולמו באולפן על הר הבית כשהם מסבירים על המסורת היהודית של ההר. בין ה"מדריכים" נמצאים אריאל בעצמו, איש המחתרת היהודית יהודה עציון, הבלשן אבשלום קור ואחרים.

"הר הקודש הוא נקודת מפגש קוסמית שיוצרת חיבורים של מעגלי-אחדות הולכים ומתרחבים – החל מחיבור בין-אישי של זוג ומשפחה, דרך חיבור לאומי 'יחד שבטי ישראל', ועד לחיבור רוחני של כלל האנושות והבריאה.", נכתב באתר.
כלומר,  שימו לב: שר השיכון בכבודו ובעצמו עומד מאחורי אתר שבו מסופר על תכנית להקמת בית מקדש חדש  ולהרחבת שטחו של הר הבית (על חשבון מה? על חשבון מי?).

"כאן אורי יהודה הכהן אריאל, אבות אבותי הכהנים היו נאספים פה", אומר אריאל באתר כשהוא מניף את ידיו, ע"פ מנהג הכהנים, "אני מאחל לעצמי ולכל אחי הכהנים שנזכה לברך את ברכת הכהנים בבית המקדש". 

כאמור, בין המדריכים נמצא גם יהודה עציון שמסביר לגולשים: "זה כמה שנים שפועל צוות תכנון ירושלים הבנויה, שמכין תכנית אב איך תיראה ירושלים כאשר נזכה ונבנה את הבית השלישי. על פי התכנית הנרקמת יוכפל שטחו של הר הבית, הוא יורחב צפונה עד מוזיאון רוקפלר והמקדש יתנשא לגובה של 80 מטרים".

מדריך אחר, הרב יוסף אלבוים, מזכיר התנועה לכינון המקדש, מסביר: "שלמה המלך התפלל, כל מחלה כל תחינה, הוא בא אל הבית הזה והתפלל ואני שואל אתכם– אל הבית הזה??", אומר אלבוים ומצביע על מבנה כיפת הסלע.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה