יום שישי, 9 באוגוסט 2013

ראש הממשלה בנימין נתניהו מציג את דגם בית המקדש ומספר על חשיבות הר הבית ליהודים

ראש הממשלה בנימין נתניהו ודגם בית המקדש (צילום מסך)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הופיע בתכנית הטלוויזיה האמריקנית המצליחה "Travel Channel" והציג את ארץ ישראל (הקטנה, כמובן). בין היתר הוא ביקר במנהרות הכותל, דיבר על הר הבית כפסגת שאיפות העם היהודי והציג דגם של בית המקדש.


להלן חלק מכתבה שהתפרסמה ב"ישראל היום" וכמה שאלות לסיום:

"מול קודש הקודשים"

שלוש מצלמות לא מאפשרות לנתניהו להתחמק משום זווית. בקדנציה הראשונה שלו כראש ממשלה, הוא אישר את פריצת פתח היציאה למנהרות הכותל, כדי לקדמו כאתר תיירות מוביל ובטיחותי. אלא שאז יאסר ערפאת ניצל את ההזדמנות לעימות אלים בטענה כי ישראל מנסה לערער את יסודות מסגד אל־אקצא. אז טבע נתניהו את המונח "סלע קיומנו". בסיור הנוכחי במנהרות הכותל הוא שב ומסביר מדוע הר הבית כל כך חשוב ליהודים ומדוע מאז שגלה העם, הוא המשיך להתפלל אל ההר (שאליו הכניסה ליהודים נאסרה) והתנחם בתפילה מול קיר התמך המערבי.

אם תרצו, נתניהו כאן בתפקיד הפרזנטור של מדינת ישראל. בלי פוליטיקה וסיסמאות, הוא מציג על גבי דגם שולחני כיצד בית המקדש השני והצנוע משופץ בידי הורדוס, מרחיב את שטח במת הר המוריה ומקים בראשו את מבנה בית המקדש המפואר, זה שנחרב בשנת 70 לספירה.

מתחת לשולחן ראש הממשלה שולף דגם מעץ של בית המקדש ומניח אותו במרכז. ניכר שהוא לא שוכח מי קהל היעד של התוכנית והוא עושה את הקשר בין התנ"ך, "הברית הישנה" בפי הנוצרים, לבין סיפורי הברית החדשה: "ממש כאן, ברחוב הזה שאנחנו עומדים, ושבקצהו היה מחלף שממנו עלו להר הבית, סביר מאוד שצעד ישו"

ייתכן שעבור מאות מיליוני הצופים באמריקה לראות את הדברים האלה בעיניים, עם הסבר משכנע, זה יספיק לכך שיקומו ויבקרו בארץ הקודש. "זה הדבר האמיתי", מסכם נתניהו, כשהוא שב ומלטף את אבני הכותל, בנקודה ששמה "מול קודש הקודשים" - המקום הקרוב ביותר בכותל המערבי למקום שבו עמד קודש הקודשים כשבית המקדש פעל לפני אלפיים שנה. "חייבים לגעת באבנים", מסביר נתניהו, "חיים לבוא ולחוש את זה".


כמה שאלות שהיינו רוצים לשאול את ראש הממשלה:
  • האם צפית בתוכנית? אולי צפיה חוזרת תשכנע אותך להתנהג להר הבית וליהודים העולים אליו  ומבקשים להתפלל בו, כראוי למקום שהמסבירן המצוין בנימין נתניהו הסביר: "מדוע הר הבית חשוב כל כך ליהודים", כדברי הכתבה?
  • בצילומים סיפרת ש:"עם ישראל המשיך להתפלל אל ההר והתנחם בתפילה מול קיר התמך המערבי". בודאי התכוונת לומר שעם ישראל עשה זאת מחוסר ברירה, בעקבות הרחקתו על ידי טיטוס, אדריאנוס וממשיכי דרכם הצלבנים והמוסלמים.
    אנא בחן את עצמך ואמור בכנות, עם דרכם של מי אתה מזדהה ואת דרכם של מי אתה ממשיך?
  • הצגת את דגם בית המקדש בפני העולם - הבית שנחרב פעמיים בידי אויבינו. החורבן הפך לסמל בעיניהם לשפלות עם ישראל והם שומרים על חורבנו בקנאות. אנא אמור בכנות, לו היית חי לפני דור או שניים והיית חולם שתהיה פעם ראש ממשלה של מדינת ישראל, כשהר הבית נמצא בשלטונה,

    איך היית רואה עצמך נוהג במקום?

    האם היית מעלה בדמיונך שאתה היית מגרש את בני עמך מהר הבית ומונע מהם אפילו למלמל תפילה בהר?

    האם היית מעלה בדמיונך שתאפשר השתוללות חופשית של ערבים עם דגלי חמאס, סוריה ואש"ף על הר הבית ואוסר אפילו הנפת דגלון ישראל בהר?
  • בדבריך הזכרת את התנ"ך, למה לא הזכרת גם את דברי הקוראן על ירושלים?  למה לא הזכרת שבקוראן ירושלים לא נזכרת אפילו פעם אחת? למה לא הזכרת שאין למוסלמים מה לחפש בהר הבית ואתה מחזק בפועל את אחיזתם שם, תוך התעלמות מהאמת והצדק, רק מתוך פחד משונאי ישראל?
  • אנא ראש הממשלה, הקשב לבנימין נתניהו מתכנית הטלוויזיה, למד ממנו כמה הר הבית חשוב לעם ישראל, תפוס קצת ביטחון, תן לבני עמך זכויות בהר הבית, לפחות כמו שאר הגויים והחל את ריבונות ישראל בהר הבית.

תגובה 1: