יום שני, 30 בספטמבר 2013

כדורגל בהר הבית: שר המשטרה הבטיח, המשטרה מתעלמת

יהודים שעלו אתמול להר הבית התחלחלו לראות את מקום המקדש מחולל שוב במשחקי כדרוגל שמוסלמים משחקים בו בכל מקום.


מאת: המטה המשותף לתנועות המקדש והר הבית / מחלקת דוברות

משחק כדורגל אתמול בהר הבית
יו"ר הקרן למורשת הר הבית, הרב יהודה גליק שעלה אתמול להדריך כלה שמתחתנת היום נוכח בעצמו במשחקי הכדור. גליק פנה אל השוטר המלוה, וביקש ממנו להפסיק את המשחקים המחללים את קדושת המקום. גליק הציג בפני השוטר את פסיקת בג"צ האוסר משחקים כאלו בהר הבית, ואת הוראת השר לבטחון פנים יצחק אהרונוביץ' (ראה להלן) לאכוף את החוק והפסיקה בענין.

השוטרים סירבו מכל וכל להפסיק את המשחקים, אף שהובהר להם שזו הוראת השר ופסיקת בג"ץ.

השוטר, שהציג את עצמו בשם אשראף, כעס דווקא על העולים היהודים. הוא נשמע אומר בקשר, כי אם גליק יבקש ממנו שוב לעצור את המשחקים, הוא יעכב אותו. השוטר פנה אל גליק ואמר:"אני לא מפסיק להם שום דבר", ו"אני אוציא אותך החוצה". כאשר גליק התעקש, איים עליו השוטר, "אני מעכב אותך עוד מילה".

גם קצין המשמרת שהגיע למקום הסביר לגליק ש"זה לא עבודה של השוטר", ו"אין לי זכות לבקש מהם להפסיק את משחקי הכדור. כאשר גליק הסביר לקצין ש"בג"צ קבע שאתה חייב להפסיק את משחק הכדורגל שלהם", ו"התפקיד שלך זה לאכוף את החוק", האשים הקצין את גליק שדרישתו מהשוטר לאכוף את החוק היא שמפרה את הסדר. "אתה כמעט יצרת לי שם בלאגן" טען הקצין.

במטה ארגוני המקדש קוראים לשר אהרונוביץ לעקוב אחר ביצוע הוראותיו והוראות החוק בהר הבית. ולהפסיק את הפגיעה במקומות הקדושים לנו, וברגשות העולים להר הבית.



מכתב שר המשטרה לפייגלין בעניין איסור משחקי כדורגל בהר הבית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה