יום שבת, 2 בנובמבר 2013

גליק פותח הבוקר בשביתת רעב. הזדהות ציבורית מתרחבת

מאבקו של יהודה גליק על העוול האישי שנגרם לו בהרחקתו השרירותית מהר הבית, הפך לסמל המאבק בהפליה הגזענית של המדינה היהודית נגד אזרחיה היהודים. הבאנו דוגמא אחת מני רבות של הזדהות ציבורית בפייסבוק עם מאבק זה


מאת: לב סולודקין Lev Solodkin

יהודה גליק
תכירו: זה יהודה גליק, מיום ראשון הוא מתחיל בשביתת רעב. תקדישו שתי דקות מזמנכם לקריאת הפוסט ולשיתופו, אם אכפת לכם מאדם שהמדינה רמסה את כל הזכויות המגיעות לו כאזרח במדינה יהודית ודמוקרטית. 

מפעל חייו של יהודה גליק הוא הר הבית. מזה שנים שיהודה מוביל קבוצות של יהודים שעולים להר הבית, מלמד אותם על המקום וחושף בפניהם את ההיסטוריה המדהימה של אחד מעמודי התווך החשובים ביותר של היהדות. יהודה מוביל מחקרים רבים סביב הר הבית, וניתן לזקוף לזכותו לא מעט מההתעניינות המחודשת בהר הבית בתקופה האחרונה. אעיד על עצמי שנחשפתי לנושא לא מעט בזכותו, והוא גרם גם לחילוני שכמוני לרצות ולבקר ביום מן הימים במקום. הר הבית הוא הסיפור של כל אחד ואחת מאיתנו, וזה ממש לא משנה אם אתה חילוני או דתי. 

לפני כמה שבועות, הוצא נגד יהודה צו הרחקה שאוסר עליו להיכנס להר הבית. לא ניתן אף הסבר שמניח את הדעת למהלך הזה. למי שעוד לא הבין, יהודה הוא ג'ינג'י חביב על הבריות שמעולם לא פגע בזבוב ובטח ובטח שאינו מהווה סכנה לציבור. כל מטרתו היא לקרב כמה שיותר אנשים לנושא הר הבית. והוא הצליח בכך. זרם המבקרים רק הולך וגובר. והזרם הזה כנראה הפחיד את המשטרה, והפחיד את מדינת ישראל - שכבר שנים מערימה קשיים בפני יהודים שרוצים לעלות להר הבית, ואף מפעילה לעתים סלקציה דרקונית שמתירה כניסה להר רק לתיירים או ליהודים שאינם מעוררים פרובוקציה (כלומר, כאלו שאין לראשם כיפה). אני לא רוצה להגיד איזה משטר זה מזכיר. הסיבה שהמדינה עושה זאת היא כדי לא לעורר את חמתם של המוסלמים, שעושים כרצונם בהר הבית. למי אכפת מזכויות אדם, מחופש הפולחן או חופש התנועה? אתה יהודי? אין לך מה לחפש בהר הבית! אז מה אם זה אחד המקומות הכי קדושים עבורך!

כפי שציינתי מקודם, הר הבית הוא מפעל חייו של יהודה. את כל ימיו ולילותיו הקדיש למקום. בכך שמנעו ממנו להגיע להר הבית, כאילו גזלו מיהודה את כל חייו. כל פניותיו לקבלת הסברים נתקלו באטימות מוחלטת מצד השלטונות. ולכן הוא החליט לנקוט בצעד הקיצוני של שביתת רעב. סבלו האישי של יהודה הוא סבלם של עשרות אלפי יהודים שנתקלים באינספור מכשולים בבואם לעלות להר הבית - אי אפשר לשאת תפילה, אי אפשר להסתובב בחופשיות. ובאותו הזמן, המוסלמים שנמצאים בכל רגע נתון על ההר משחקים כדורגל, מטילים את מימיהם ומנסים להשמיד כל ראיה וזכר לקיום יהודי על ההר.

אני, כאזרח אכפתי שמאמין שלכל אדם מגיע חופש פולחן, תנועה ועיסוק ללא קשר לדתו או מוצאו - לא יכול להמשיך לשתוק. אני מרגיש שנעשה עוול עצום לאדם חף מפשע שכל חטאו היה לקרב יהודים להר הבית. אותו הר הבית עליו אמרו הצנחנים "הר הבית בידינו" - אמירה שעושה צמרמורות אצל כל יהודי גם בימינו. אני קורא לכם - בואו נתגייס בהמונינו למען יהודה ולמען הר הבית. בואו נגרום למדינה להפסיק להתעלם ולדרוס את זכויותיו של יהודה ואותנו ברגל גסה. עזרו לצדק לנצח! שתפו את הסטטוס הזה בכל מקום! שידעו איזה סבל המדינה מסוגלת לגרום ליהודי חף מפשע. אם כולנו נירתם ונשמיע קול זעקה, הפשע הזה ייפסק. תזכרו - היום זו החירות של יהודה שנשללת, מחר זו תהיה החירות שלי ושלכם.

תגובה 1: