יום שישי, 1 בנובמבר 2013

האם אנחנו לקראת שינוי היסטורי בהר הבית?

ועדת הפנים ואיכות הסביבה בכנסת תדון בשבוע הבא בשינוי מצב זכויות היהודים בהר הבית

יהודים בהר הבית. האם נוכל להתפלל בגלוי בהר הבית?
ביום שני הקרוב תתכנס ועדת הפנים ואיכות הסביבה של הכנסת בראשות חברת הכנסת מירי רגב, כדי לדון במצב זכויות היהודים בהר הבית ובטיפול המשטרה באלימות הערבית במקום. לועדה הוזמנו נציגי העולים להר הבית ונציגי המשרד לעניני דתות ומשטרת ישראל.

לפני יותר משבוע הגיע למערכת האתר מידע על צעדים צפויים שעשויים לשים קץ לחלק מהביזיון בהר הבית בכל הנוגע לזכויות היהודים במקום. לאחר התיעצות קדחתנית החלטנו לא לפרסם דבר אודות הצפוי, אולם בעקבות פרסומים באתרי חדשות, החליטה מערכת האתר לפרסם את עצם הישיבה ואת העובדה שאמנם הישיבה עשויה להיות משמעותית ביותר ולהביא לשינוי היסטורי בהר הבית.

ראשי העולים להר הבית מציינים לטובה את יו"ר הועדה ח"כ מירי רגב על פעילותה הנמרצת למען זכויות היהודים בהר הבית והעלאת הנושא לקדמת הבמה הציבורית. הפעילים מציינים לטובה גם את סגן השר הרב אלי בן דהן ואת רצונו לשים קץ לביזיון בהר הבית ולהתעלמות הממסד הדתי ממקום המקדש מאז מלחמת ששת הימים.


פנינו לרב יהודה גליק, מנהל הליב"ה - המיזם לחופש יהודי בהר הבית וראש האגודה למורשת הר הבית ולהלן תגובתו לתקנות שבכוונת סגן השר הרב בן דהן להתקין ושאותן יציג בישיבת ועדת הפנים:
"ימים יגידו אם התקנות של הרב בן דהן ייושמו או לא. אך ללא ספק אחרי קרוב ל-50 שנה שהר הבית בידנו כבר מזמן הגיע הזמן, שמדינת ישראל תכיר במקום הקדוש היחיד לעם היהודי, הלא הוא הר הבית, כמקום קדוש ואף תיישם את עשרות החלטות בג"ץ הקובעים כי ליהודים יש זכות בסיסית לתפילה בהר הבית וניתן למנוע מהם זאת רק במקרה של סכנה קונקרטית ודאית לפגיעה בשלום הציבור."
בנוסף לח"כ מירי רגב פעילי המקדש מציינים לטובה חברי כנסת נוספים שעלו להר הבית בטהרה ועושים רבות לשינוי המצב בו: השר אורי אריאל הכהן,  סגן סר החוץ זאב אלקין, סגנית שר התחבורה ציפי חוטובולי, סגן שר הביטחון דני דנון,  ח"כ שולי מועלם, ח"כ אילת שקד, ח"כ אורית סטרוק, וכמובן ח"כ משה פייגלין.

פעילי מקדש מסבירים שגם במשטרה מברכים רבים על השינוי המתוכנן. הרדיפה של מתפללים יהודים זרה גם לרוחם של רוב השוטרים. האילוצים שהכתיבו להם גורמים מדיניים גרמו להם לעימותים מיותרים עם יהודים נורמטיביים ושומרי חוק, שמשאלתם לשפוך את ליבם בהר הבית ולהתפלל במקום הקדוש לעם ישראל, נאסרה עליהם שלא כחוק, רק בגלל הפחדות ואיומים איסלמיים. 

כמובן יש לציין לטובה גם כמה מהח"כים הערבים שמציגים בועדה  בצורה אוטנטית את ההתלהמות והכיעור של ההשתוללות הערבית בהר הבית ואת הגזענות העיוורת שלהם. אין ספק שהתנהגותם הצליחה להביך כמה מהח"כים השמאלנים, שלמרות עמדתם הבסיסים, הם אינם מסוגלים להזדהות עם התנהגות זו.


כל יהודי שעולה להר הבית ופעל למענו מוזמן להשתתף כאורח בדיוני הועדה ביום שני הקרוב. חובה להרשם מראש אצל הרב יהודה גליק - 052-8119407.

3 תגובות:

  1. אני מפנה את כולנו ללשון החוק, חוק השמחרה על המקומות הקדושים:-
    "4. ביצוע ותקנות
    שר הדתות ממונה על ביצוע חוק זה, והוא רשאי, לאחר התייעצות עם נציגים של בני הדתות הנוגעים בדבר או לפי הצעתם, ובהסכמת שר המשפטים,להתקין תקנות בכל הנוגע לביצועו."
    בניסוח כזה, אין אפשרות פוליטית לשנות. הרבנים הראשיים עד עשיו מתנגדים. גם הוואקף. אמנם כתוב שתם "נציגים" אבל חקיקית התקנות לא יתממשו ללא הסכמה מינימלית של רבנים מכל הזרמים. ההצעה תובא בידי השר לענייני דתות אבל ציפי לבני היא שרת המשפטים. היא תסכים?
    קצתת עגום.

    השבמחק
    תשובות
    1. למה לחשוד בציפי שתתנכר לסעיף הכי עליון של עקרונות הלח"י? פגשת בה?

      מחק
    2. ציפי לבני כבר מזמן לא בלח"י
      נקבל ממנה רק סטירות לחי

      מחק