יום ראשון, 17 בנובמבר 2013

מאמר: הבריון במגרש המשחקים

מאת: דני סימן (תורגם מאנגלית*)
הר הבית: תעשו לבריון את העבודה ותמנעו אלימות!
בבית ספר מסויים, בריון היה מכה את הילדים במגרש המשחקים וגונב את דמי הכיס שלהם. מנהל בית הספר שמע על כך, הזדעזע והכריז: "אני אמנע מהבריון להכות את הילדים".
למחרת בבוקר, המנהל בכבודו ובעצמו עמד בכניסה לבית הספר, וכשתלמיד נכנס, המנהל גנב את דמי הכיס שלו ומסר אותם לבריון, שישב בצד והתבונן איך נעשית עבורו העבודה המלוכלכת. בסופו של היום, סיפר המנהל בגאווה לצוותו איך במו ידיו גרם לבריון להפסיק להכות את תלמידי בית הספר.
זה הלך כל כך טוב לבריון עד שביום ראשון שלמחרת, הוא אמר למנהל שהוא מצפה מכל ילד שישלם כפול ממה ששילם בעבר. אחרת, איים הבריון, הוא יתרגז וישוב להכות את הילדים האחרים. המנהל לקח את הדברים ללבו, וכל תלמיד שבא באותו יום לבית הספר נאלץ על ידי המנהל לשלם כפול. כל תלמיד שלא היה לו מספיק כסף, נשלח הביתה. הבריון צפה מהצד וגיחך. בסוף היום שלח המנהל מכתב לכל ההורים שמכאן ואילך עליהם לשלוח את ילדיהם לבית הספר עם מספיק כסף לתת לבריון, וזאת כדי למנוע אלימות בשטח בית הספר. בסוף היום, המורים בירכו את המנהל על הפסקת האלימות מצד הבריון.
נשמע מגוחך? זה אמיתי! וזה קורה כאן בישראל.
הסיפור הזה נשמע מגוחך מדי מכדי להיות אמיתי, אבל התנהגות זו מתרחשת יום יום כאן בישראל 2013. מדינת ישראל תומכת באופן מלא בחופש דת לכל אנשים בכל המקומות הקדושים, אבל יש מקום אחד בישראל שבו למעשה נמנעה תפילת יהודים, שירת ההמנון הלאומי ואפילו הנפת דגל ישראל. בנקודה זו, כל יהודי שנתפס עושה אחת מפעולות אלו נעצר בידי המשטרה. מדובר במקום שתחת ריבונות ישראלית מלאה. וזה לא סתם מקום, אלא המקום הקדוש ביותר על פני כדור הארץ: הר הבית. כל יהודי שומר מצוות שמבקר בהר בית מלווה בנציג הוואקף ושוטר ישראלי. המטרה היחידה שלהם היא להבטיח שהיהודי לא מעז להתפלל לא-לוקים או לבצע כל פעולה דתית או לאומנית. אם היהודי ממלמל בשפתיו בתפילה, השוטרים מורידים אותו מההר ואפילו עוצרים אותו!
למה אנחנו נמצאים במצב המגוחך הזה? בגלל שהמוסלמים מאיימים באלימות אם יהודים יתפללו בהר הבית, והרשויות חוששות מלהתגרות במוסלמים. על פי החוק הישראלי לכולם יש זכות להתפלל בהר הבית, אבל כמו בסיפור לעיל, במקום להגן על היהודים מאלו המאיימים עליהם באלימות, המשטרה מעדיפה להרגיע את הבריונים האלימים, בכל מחיר. המשטרה אמורה לאכוף את החוק (במקרה זה לאכוף את חופש דת ולאפשר ליהודים להתפלל), ולהעניש את פורעי החוק, אבל המשטרה לקחה על עצמה תפקיד אחר, לשמורה על השלום והשקט. היא שומרת על השלום על ידי רמיסת זכויות היהודים.
היהודים לא יתפללו, הערבים לא יתפרעו ולפחות יהיה שקט, נכון? אפשר לטעון - אז מה כל כך רע בזה?
התשובה היא שאנחנו מוותרים בפועל על זכויותינו למקור הרוחני שלנו, למהות שלנו כיהודים בארץ ישראל!

השקפה זו הפכה כל כך מושרשת שהממסד היום מקבל את העובדה כמובן מאליו שיש לעצור תפילה יהודית בהר כדי למנוע אלימות מוסלמית. מה צריך לעשות כדי לצאת מהבלגן הזה? בראש ובראשונה, יש לנתק את הקשר האקסיומטי: תפילה יהודית = אלימות מוסלמית. הממסד צריך להיות מודע לכך שליהודים זכות מלאה להתפלל בהר הבית, ושלילת זכותם בשל איומים מוסלמיים באלימות, אינה מקובלת.
מספר הצעות לקדם מהלך זה:
·        לעלות להר הבית ולהתחבר לאתר הכי קדוש של העם היהודי.
·        ליצור קשר עם חברי כנסת ואישי ציבור שינקטו עמדה ברורה בעד זכותם של יהודים להתפלל בהר.
·        בזמן האחרון, אחד עשרה אנשים עלו להר, קראו קריאת שמע, שרו התקווה, והניפו דגל ישראל. הם נעצרו על ידי המשטרה (ושוחררו מאוחר יותר באותו הערב), תוך כדי כך הם העלו את המודעות לנושא והדגישו כמה זה מגוחך.

הגיע הזמן שילדי בית הספר ידרשו מהמנהל שיטפל בבריון, ויפסיק להעניש אותם.



למאמר המקורי באנגלית >>

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה