יום חמישי, 5 בדצמבר 2013

160 יהודים הגיעו להר הבית הצהריים, רק 80 הורשו להכנס

160 יהודים התדפקו בצהריים על השער היחיד של הר הבית הפתוח ליהודים. רק 80 איש הורשו להכנס פנימה אל הקודש

כזכור, הר הבית פתוח ליהודים בבוקר מ-7:30 עד 10:00 ובצהריים מ-12:30 עד 13:30 בלבד. השער היחיד הפתוח ליהודים הוא שער המוגרבים. הבוקר זכו עשרות יהודים לעלות להר הבית, תוך אבטחה משטרתית כבדה. בצהריים המשטרה פעלה בעצלתיים ופניהם של רבים מהבקשים להכנס להר הבית הושבו ריקם.


המשטרה יודעת לעבוד 

זאת חנוכה. יהודים חרדים בהר הבית
הערבים התכוננו לשבש בימי רביעי וחמישי עליית יהודים להר הבית. אתמול - יום רביעי, הצליחו הערבים במזימתם ולאחר שקבוצת העולים הראשונה נכנסה להר הבית, הערבים עוררו מהומו, ירו זיקוקי דינור והמשטרה גירשה את היהודים החוצה מבלי לאפשר להם להקיף את ההר. לשאר היהודים שהמתינו ושהגיעו במשך היום, לא איפשרה המשטרה לעלות להר הבית.

הבוקר המשטרה החליטה למנוע את ההשתוללות ולא איפשרה כניסת מוסלמים להר הבית בשעות הפתיחה ליהודים, פרט לעובדי הואקף. את הערבים שהתגודדו בתוך אל אקצה נעלה המשטרה בפנים על סורג ובריח ולא איפשרה להם לשבש את עלית היהודים ההרה.

המשטרה יודעת לעבוד, אבל...

את העבודה של הערבים עשתה בצהריים המשטרה עצמה. מאה ושישים יהודים הגיעו להר הבית התחילת השעה היחידה שהר הבית פתוח ליהודים בצהריים. בין העולים היום שמונים חרדים שהגיעו ממקומות שונים בארץ, חלקם בפעם הראשונה.

המשטרה לא איפשרה שהייה של יותר מקבוצה אחת בהר הבית בו זמנית ובכך מנעה ביודעין ממחצית העולים להכנס להר הבית. שערי הר הבית ננעלו בפני שמונים איש לאחר המתנה של שעה בכניסה לעמדת הבידוק.

בחלק מהזמן הבידוק עצמו ערך זמן רב מאוד והתנהל בעצלתיים בקצב שמאפשר כניסה של כמה עשרות בודדים במשך שעה.


מתברר שבהר הבית יש גם יצורים מסוג ד'

יהודים צובאים על עמדת הבידוק בכניסה להר הבית
היום בעמדת הבידוק החרדים נבדקו באופן קפדני במיוחד. כאשר נכנס אחד פנימה, נסגרה הדלת בעדו, הוא התבקש לפשוט את בגדיו העליונים ולעבור בדיקה גופנית. כל אחד נבדק כחמש דקות, בעוד חבריו ממתינים בחוץ.

התברר שיחס השלטונות לאוכלסיות השונות בהר הבית מתחלק לכמה מדרגים:

סוג א' - היחס המועדף ניתן למוסלמים. הם יכולים להכנס מכל אחד משערי הר הבית ללא בידוק, פרט לשער השלשלת, אסור לפגוע ברגשותיהם, מותר להר להתפלל, להשתחוות, לשהות בהר במשך 24 שעות ביממה ולעשות בו ככל העולה על רוחם.

סוג ב' - תיירים - הם יכולים להכנס רק דרך שער המוגרבים בימים א-ה במשך 3.5 שעות ביום. מותר להם להסתובבר באופן חופשי בהר הבית מבלי להרגיז את הערבים, כמובן.  ישראל בעלי חזות חילונית מורשים להכנס כתיירים לאחר שהשוטר השתכנע שאינם דתיים.

סוג ג' - יהודים בעלי חזות דתית - בנוסף למגבלות של התיירים, הם עוברים בידוק קפדני, חייבים להסתובב בקבוצות בלבד, שוטר ואיש ואקף נצמדים לקבוצה ומפריעים לה, הכניסה מהם עשויה להמנע ללא כל הסבר, במקרה שהערבים כועסים, כל תנועת גוף או מלמול שנחשדים כתפילה, עשוי להוות עילה להוצאתם מהר הבית ולהרחקתם ממנו לזמן רב.

סוג ד' - חרדים - בנוסף למגבלות של יהודים בעלי חזות דתית, אך לא חרדית, הם נבדקים בדיקה גופנית משפילה, הבידוק אורך מספר דקות לאדם, כך שנמנעת כניסת מספר רב של חרדים, חלקם עוברים השפלות מילוליות על ידי השוטרים.

למרות הכל, חוזרים!


היהודים הרבים שחזרו מאוכזבים לאחר שגורשו ולא הורשו להכנס להר הבית, הבטיחו לחזור ולשכנע חברים ובני משפחה נוספים לעלות איתם להר הבית. הם אמרו שרק מאות יהודים שיצבאו מדי יום על שערי הר הבית עשויים לשנות את המצב המחפיר בהר.

לשאלה באשר ליחס הרבנים, אמרו רבים מהם שיש רבנים שמתירים בצנעה עליה להר הבית, אולם עדין חוששים לפרסם את דעתם ברבים. הם אמרו שהמנעות מעליה להר הבית משחקת למעשה לידי הערבים ומעכבת את בנין המקדש ולכן הם מבטיחים לעשות ככל הניתן, כדי לעודד יהודים רבים ככל האפשר ובפרט חרדים לעלות להר הבית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה