יום רביעי, 4 בדצמבר 2013

גם בצהריים: הר הבית סגור ליהודים ופתוח למוסלמים

הר הבית נסגר הבוקר בפני יותר ממאה יהודים (ראו כתבה, סרטון ותמונות) לאחר השתוללות של הערבים. יהודים שניסו לעלות להר הבית בצהריים, חלקם כאלה שלא הצליחו לעלות בבוקר התאכזבו לגלות שגם בצהריים הערבים בפנים והיהודים בחוץ


השוטר מוטי נאלץ לסגור את שערי הר הבית בפני יהודים
יהודים ותיירים שהגיעו שוב להר הבית לשעת הפתיחה של הצהריים  התאכזבו קשות, כאשר יצא אליהם שוטר השער מוטי גבאי והודיע להם שהר הבית סגור לכניסה.

השוטר שהיה בחופשה, והוזעק למקום, התאכזב לעמוד חסר מעש, נוכח סגירת ההר, למרות שהוא היה אמור להיפתח לכניסת יהודים לשעת צהריים בין 12:30 ל 13:30.

באתרי האינטרנט האיסלמיים חוגגים את נצחונם על המשטרה. (דוגמאות: כאןכאן, וכאן).

איתן שורר שבא מתל אביב עם שנים מילדיו לעלות להר לרגל החנוכה, סמך על הבטחות המשטרה שההר יהיה פתוח ליהודים, והתאכזב לעמוד מול השער הנעול ריקם לאחר כל המאמצים שעשה. סיפרתי לילדים על כיבושי הר הבית ושיחרוריו והנה השלטון שלנו כה רופף שם. "תמוה ביותר מדוע המשטרה לא מוציאה את המתפרעים המוסלמים ממתחם ההר, ומתקשה לאפשר כניסה חופשית ליהודים למרות החגים", אמר שורר.


פעם שלישית בתוך שבוע המשטרה סילקה את היהודים מהר הבית

מאות יהודים ותיירים לא הורשו להכנס להר הבית
הבוקר המשטרה גירשה את קבוצת היהודים הראשונה שהכניסה להר הבית, מיד עם כניסתם. וסגרה את המתחם לכניסת יהודים.

יותר ממאה יהודים שהגיעו עם פתיחת הר הבית הבוקר להכנס למתחם נהדפו על ידי המשטרה שאסרה את כניסתם לאחר שקומץ מוסלמים התפרע בהר בקריאות הסתה לחסימת הנוכחות בפני יהודים.

בצעקות קרב של "אללה אכבר" ו"בדם ואש את היהודים לגרש", הכריעו המתפרעים המוסלמים את המשטרה שהבטיחה והכריזה שהיא ערוכה לקלוט את היהודים שיעלו להר בימי החנוכה.

מאות יהודים ותיירים לא הורשו להכנס להר הבית
פעילי המקדש זועמים על דובר המשטרה, שבכל פעם משגר הודעות על כך ש"הביקורים נמשכים כסדרם" בעוד שההר נסגר בפניהם, ופתוחה למוסלמים בלבד.

מנהל מיזם הליבה יהודה גליק שהיה במקום, מספר שהמשטרה עיכבה אותם בשער המתחם במשך רבע שעה, ומתפרעים מוסלמים התקבצו מולם בזה אחר זה. או אז גירשה אותם המשטרה חזרה אל מחוץ להר וסגרה את המתחם בפני יהודים. גליק התבטא בחריפות נגד התנהלות המשטרה בהר הבית. "נראה שהמשטרה מזמינה את ההתפרעויות המוסלמיות כדי להתנקם ביהודים העולים למקום".

נוכח כשלונותיה החוזרים של המשטרה לאפשר כניסה של יהודים להר הבית בחגי ישראל. קוראים במטה ארגוני המקדש ליישם את ההצעה לפתוח את הר הבית ליהודים בלבד בחגי ישראל, כפי שהמשטרה נוהגת כלפי המוסלמים במועדי האיסלם.


מאות יהודים ותיירים לא הורשו להכנס להר הבית
נוכחות יהודים בהר הבית מרגיזה את הערבים
נוכחות ערביות ברחבת הכותל לא מרגיזה אף אחד

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה