יום חמישי, 30 בינואר 2014

צפו: המשטרה הפשיטה עשרות יהודים - כולל ילד בן 13 בכניסה להר הבית

המשטרה הפשיטה עירום עשרות יהודים בכניסה להר הבית, זה היום השלישי ברציפות שהמשטרה עושה זאת ליהודים שמבקשים לעלות להר


מאת: המטה לתנועות המקדש/ מחלקת דוברות



בדיקה גופנית בכניסה להר הבית
בעקבות הברחתם של כמה צעירים את דגל המדינה להר הבית, החלה המשטרה להפשיט את היהודים העולים להר, בכדי לגלות אם יש ברשותם דגלים, סמלים לאומיים, ותשמישי קדושה.

בנוסף לבידוק בתיקים ומישוש כל הגוף שמבצעים השוטרים בשער ההר, דרש שוטר השער מוטי גבאי מעשרות יהודים שהגיעו היום להר, להיכנס בזה אחר זה למשרדו, ולהתפשט מולו לגמרי. לדבריו, הוא נאלץ לעשות זאת בפקודה, כדי למנוע כל אפשרות של הכנסת דגל המדינה להר הבית.
לפני ההפשטה דרש השוטר מהעולים לסלק את מכשירי הטלפון, והמצלמות, כדי למנוע את תיעוד מעשיו.
גם את צילום הבידוק החיצוני ניסו השוטרים למנוע, בטענה שביתן הבדיקה הוא "מתקן משטרתי" האסור בצילום. מנהל מיזם הליב"ה יהודה גליק שנוכח במקום, הבהיר להם שעל פי פסיקת בג"ץ הם חייבים לאפשר את צילום אפליות היהודים.
המשטרה רשמה היום שיא חדש של שפלות כאשר השוטר הורה לילד בן 13 להכנס איתו לבד לחדר, ולהתפשט מולו. הרב יהודה גליק, אביו של הילד שחר גליק, הודיע בתגובה שהוא דורש להפסיק את הפגיעה וההשפלה של יהודים בהר הבית.
"אני לא מתכוון לשתוק על הפגיעה המינית בבן שלי על ידי אלו שאמורים להגן עליו, ולשמור עליו מפני הפוגעים בו". אמר גליק. "היום המשטרה הגדישה את הסאה במה שהיא מרשה לעצמה. בכוונתי לפנות למבקר המדינה לדרוש בדיקה מקיפה של התנהלות המשטרה בכניסה להר הבית". לדבריו, זוהי גם "הפרה נוראה של החלטות בג"ץ האוסרות אפליית יהודים דתיים בכניסה להר הבית". "בכוונתי לערב גורמים פוליטיים עד אשר הפגיעה וההשפלות של היהודים בהר הבית ייפסקו". אמר גליק.
בהחמרה נוספת של אפליית היהודים, המשטרה לא איפשרה היום כניסת קבוצות גדולות של יהודים להר הבית. שוטרים בכניסה הורו ליהודה גליק שהגיע עם קבוצה של 23 יהודים, לפצל לשנים את קבוצתו, ולהכנס עם 11 מהיהודים בלבד. גליק התעקש שלא להותיר חצי מקבוצתו בחוץ, וסגן מפקד הר הבית דניאל סרגה הגיע למקום כדי לגרש אותם. לאחר התעקשותם של כל חברי הקבוצה, התקפלה המשטרה והתירה את כניסתם כקבוצה אחת.
אחת העולות שהמשטרה ביקשה להשאיר בחוץ, היא הגב' ליבוביץ' (85) שהגיעה במיוחד מארצות הברית, כדי לעלות להר הבית ביום השנה השני של בעלה, ולעילוי נשמתו. הגב' ליבוביץ' עברה השפלה נוספת כאשר השוטר בכניסה, חיטט לה בארנקה, והחרים לה תפילת הדרך, קריאת שמע על המיטה, ותמונה של הרבי מלובביץ', שהיא נוהגת לשאת איתה בכל מקום.

בסרטון המצורף נראים כמה מאפליות היהודים. וגם ביקורם בהר הבית בהמון סיפוק. העולים בירכו במקום חתן שעלה לרגל חתונתו היום, ואת הגב' ליבוביץ' בירכו באריכות ימים, ואת הנכד שלה שהתנדב מחו"ל לשרת בצה"ל.

3 תגובות: