יום חמישי, 30 בינואר 2014

על משטרת ישראל בהר הבית: הם מטרידים גם נשים

הרבנית רבקה שמעון וכלה שעלתה עמה להר הבית נדרשו אתמול לעבור בדיקה גופנית על ידי שוטרת, במטרה לוודא שאין עליהם סידורי תפילה או סמלי המדינה.

הרבנית רבקה שמעון עם בעלה הרב יעקב בהר הבית
הרבנית רבקה שמעון עלתה אתמול להר עם כלה צעירה. מיד בכניסה נלקחו השתיים לחדר פנימי ושוטרת דרשה לערוך עליהן בדיקה גופנית. "יש לכן תפילין? יש לכן דגלים?",היא תחקרה.
הרבנית שמעון לא ויתרה - "את יכולה לסרב לעשות דבר כזה. זה פשע, זה נבזי", אמרה לשוטרת, והוסיפה: "שלא תעזי לגעת בנו".
שמעון רצתה לצלם את השוטרת במהלך הבדיקה, ומיד הופיע שוטר נוסף והודיע שאסור לצלם - "זה מתקן משטרתי", אמר, ורצה להחרים את הטלפון של הרבנית.
לאור התעקשותה של שמעון, ואיומיה כי זוהי הטרדה, נרתעה השוטרת ולא נגעה בשתיים. אך לא ויתרה על עריכת בדיקה חיצונית על השתיים.
פעילי המקדש חוששים שהמשטרה מתכוונת להפוך את הבדיקות המטרידות לנוהל קבוע. אתמול דרשה המשטרה מצעירים בכניסה להר הבית להתפשט כליל, בכדי לוודא שאינם מכניסים להר הבית תשמישי קדושה או סממנים לאומיים.
פעילי המקדש סבורים שהצעירים שהגיעו שלשום עם דגלים להר הבית, התכוונו לחשוף את השקרים של המשטרה על שיוויון הכניסה לכולם והצהרותיה שאין שום אפלייה בבידוק ובכניסה להר הבית. מסיבה זו הם הגיעו למקום מצוידים במכשירי הקלטה, וחשפו את השוטרים בשיא התנהגותם המפלה את היהודים העולים להר הבית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה