יום רביעי, 12 בפברואר 2014

תלונה נגד הוואקף על הטרדה מינית

אנשי הואקף בדקו היטב את אורך החצאית והחליטו שהיא קצרה מדי. המשטרה מגבה וארגוני נשים אינם מגיבים, כנראה שיש סוג אנשים שלהם הכל מותר 
לא צנוע לטעם הוואקף.
ש' בלבוש שגרר את הוצאתה
משטח הר הבית

ש', צעירה ירושלמית בת 23, עובדת משכן הכנסת, הגישה בשבוע שעבר תלונה במשטרה נגד הוואקף המוסלמי הפועל בהר הבית בטענה שאנשיו הטרידו אותה מינית. שבוע קודם לכן הביאו אנשי הוואקף להוצאתה של ש' מההר בטענה שבגדיה אינם צנועים דיים ושחצאיתה אינה ארוכה דיה כנדרש במקום הקדוש. אם מדובר בתלבושת צנועה ניתן לשפוט בתמונה המצורפת, אך על כל פנים ש' מספרת שכוחות המשטרה בהר ביכרו את טענות אנשי הוואקף על פני טענתה שלה שתלבושתה הולמת וראויה, ומיהרו להוציא אותה ואדם נוסף שסייר עימה אל מחוץ להר. במקום נוצרה התקהלות ואנשי וואקף רבים סובבו אותה כשמבטיהם לעבר חצאיתה.
ש' והחבר שסייר עימה ניסו להתווכח עם השוטרים, אך אחד השוטרים השיב לה שהוואקף הוא הקובע את הקריטריונים המאפשרים כניסה להר, ושהמקום כולו שייך לוואקף. בעקבות המקרה פנתה ש' גם לאירגוני נשים שונים ובין השאר לאירגון ויצ"ו, וביקשה לטפל בהתנכלויות הוואקף – אך עד כה לא התקבלה כל תגובה מאירגונים אלו. בינתיים, אגב, התברר לש' שהמקרה שלה איננו יחידי ושנשים רבות חוו חוויה דומה לשלה בהר הבית. נראה שמדובר בתלונה תקדימית שעד עתה מעולם לא הוגשה במשטרה נגד הוואקף, אך לא מופרך להניח שהדבר יביא נשים נוספות לתבוע את הגוף האיסלאמי באותה העילה.

2 תגובות:

  1. צריך לטפל בנושא בצורה יסודית!
    כל מי שיש לו תלונה כלשהי נגד הוואקף- שיתלונן!
    חשוב מאד להעלות את המודעות אליהם!

    השבמחק
  2. צריך לטפל בנושא בצורה יסודית!
    כל מי שיש לו תלונה כלשהי נגד הוואקף- שיתלונן!
    חשוב מאד להעלות את המודעות אליהם!

    השבמחק