יום ראשון, 2 במרץ 2014

צפו: משטרת החידלון והכחש שוב כשלה מול כמה עשרות ערבים משולהבים

עשרות יהודים המתינו הבוקר במשך שעות להכנס להר הבית. המשטרה נלחצה מכמה מחבלים משולהבים שהרעישו בפנים ולא אפשרה ליהודים להכנס בחופשיות פנימה. המשטרה אסרה על היהודים להגיב לקללות והנאצות של הערבים, בחור יהודי שענה לערבים נעצר.  


חמישים יהודים שבאו היום להר הבית סבלו מעוד כשל משטרתי בסדרת כשלונות המשטרה לאבטח כניסת יהודים למקום.
במשך למעלה משעתיים לא אפשרה המשטרה את כניסת היהודים להר הבית בגלל נוכחותם של מתפרעים מוסלמים. המוסלמים התפרעו בקריאות הסתה נגד היהודים. עם סיום שעות הביקור ליהודים, הכניסה אותם המשטרה לביקור של דקות אחדות, ללא שהתאפשר להם להקיף את ההר.
את קבוצת היהודים הראשונה הכניסה המשטרה רק חצי שעה לאחר הפתיחה הקבועה. המשטרה לא איפשרה ליותר מ-25 יהודים להצטרף לקבוצה. 50 נוספים שהמתינו כבר חצי שעה, לא הורשו להכנס להר, עד ש-25 היהודים אשר בפנים יעזבו את המקום.
ב-9:30 הכניסה המשטרה קבוצה שניה של 20 יהודים. קבוצת מוסלמים החלה להתפרע והמשטרה גירשה החוצה את היהודים.
כעשרים מוסלמים התגודדו על היהודים, ופצחו בקריאות גנאי והסתה נגד היהודים. המשטרה אסרה על היהודים לענות להם, וגירשה את היהודים מההר. לא נרשמו מעצרים בקרב המתפרעים. נער יהודי (בן 14) שהשיב גערה למתפרעים המוסלמים נעצר על ידי המשטרה.
קבוצה שלישית הוכנסה להר רק בעשרים הדקות האחרונות, (בשעה 10 ההר מרוקן מיהודים) הקבוצה שהמתינה למעלה משעתיים, הוצאה מיד משער השלשלת מבלי שהתאפשר להם להקיף את ההר.


שקרים שיטתיים של משטרה

בתגובה לאירועים המתוארים, פנתה ח"כ מירי רגב למפקד מחוז ירושלים במשטרה. מפקד המחוז ענה לה שעל פי הנתונים שבידיו עלו היום להר הבית 76 יהודים ועוד מאות תיירים, הר הבית לא נסגר אפילו לשניה. היתה קבוצה של 9 יהודים שביקשו מיוזמתם לעשות סיבוב קצר כי הם מיהרו ואלו הנתונים האמיתיים.
אני מכיר אישית את רוב העולים בקבוצה האחרונה. אף אחד מחברי הקבוצה לא ביקש למהר. כולם חיכו בסבלנות במשך זמן רב עד שיוכלו להכנס.
בשעה 9:50 התאפשרה כניסתם להר הבית. כל 9 העולים ביקשו לערוך סיבוב מלא, אך נתקלו בסירוב מוחלט מצד המשטרה, אשר דחקה אותם במהירות לעבר היציאה הקרובה מהר הבית - שער השלשלת. המשטרה עמדה חסרת אונים מול השתוללות הערבים ולא עשתה כלום כדי להפסיק את השתוללותם.
שקר זה מתווסף לשקר נוסף משבוע שעבר. ביום שלישי שעבר המשטרה סגרה כליל את הר הבית בפני יהודים, אך התכחשה למציאות וטענה בועדת הפנים שלך הכנסת שההר הבית פתוח ליהודים עד השעה 9:30.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה