יום חמישי, 20 במרץ 2014

יהודה גליק: ללא הר הבית אין טעם לחיי

נאמן הר הבית יהודה גליק פתח בשביתת רעב בעקבות הרחקתו מהר הבית. "במשטרה נותנים רוח גבית לתוקפים המוסלמים"


מאת: בני טוקר / ערוץ 7

להאזנה לראיון לחץ כאן >>


יהודה גליק, מנהל מיזם הליב"ה ונאמן הר הבית, פתח בשביתת רעב במחאה על החלטת משטרת ירושלים להרחיקו מההר.

ביום שלישי האחרון, בשעה שעלה להר הבית יחד עם קבוצת יהודים, הותקף גליק באלימות מילולית על ידי אנשי הוואקף המוסלמי. "אני עולה מדי יום כי זה מרכז החיים שלי ומקור הפרנסה שלי כמורה דרך", אומר גליק לערוץ 7.

"פניתי לשוטר וביקשתי שירחיקו אותם ממני, בתגובה עצרו אותי ואמרו לי שאני מורחק מהר הבית. הכול מצולם ומתועד ורואים שנהגתי באיפוק ולא הגבתי", מדגיש גליק, "לצערי זו המדיניות של המשטרה להרחיק את המותקף במקום את התוקף. הם למעשה נותנים רוח גבית לתוקפים".

גליק מצהיר כי ללא כניסה להר הבית, הוא ימשיך לשבות רעב. "אם אין לי אפשרות להיכנס להר הבית אין טעם לאכילה שלי, זה היעד שלי, אני מתכוון בהמשך להגיש תביעה אזרחית לפיצויים כי הם פגעו באופן מהותי במקור הפרנסה שלי, כבר אתמול והיום נאלצתי לבטל סיורים לשתי קבוצות וכך גם בשבוע הבא". ממשטרת ירושלים לא נמסרה תגובה.

מאות צעירים ערבים התגודדו הבוקר סביב חבר הכנסת משה פייגלין בעת ששהה במתחם הר הבית. חלק מהצעירים יידו אבנים לעבר פייגלין ולעבר השוטרים שאבטחו את עלייתו להר. שניים מהמתפרעים נעצרו וח"כ פייגלין הוצא מההר.

נזכיר כי פייגלין הוא שיזם לפני כמה שבועות את הדיון המיוחד בנושא הריבונות הישראלית בהר הבית, דיון שעורר את זעם חברי הכנסת הערבים, התנועה האיסלאמית וממלכת ירדן.

"אם יש סיבה לכך שהר הבית הוא חבית חומר נפץ היא משום שגם היום הוכח כי האלימות משתלמת. חולשה מזמינה עוד אלימות", אמר פייגלין, "משטרת ישראל בפיקודות של מפקד מרחב דוד אבי ביטון ראויה לשבח על כך שפעלה במקצועיות רבה ובקור רוח", הוסיף.

"אולם, קטיעת הביקור והוצאת העולים היהודים מההר - מחד, והשארת הפורעים המוסלמים ברחבי ההר הותירה את הניצחון בידי הצד האלים והיא מזמינה את המשך האלימות ואת הסלמתה", הוסיף פייגלין, "מי ששואל מדוע הר הבית הוא חבית של חומר נפץ קיבל הבוקר את התשובה בעקבות התנהלות הנסיגה של ממשלת ישראל בהר".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה