יום שלישי, 1 באפריל 2014

עולים להר הבית במקום יהודה גליק

בתגובה להחלטת משטרת ישראל להרחיק את מנהל הליבה יהודה גליק מהר הבית למשך ארבעה וחצי חודשים הוחלט במיזם הליבה לצאת במבצע "עולים להר הבית במקום יהודה גליק".

רבים הודיעו על הצטרפותם למבצע החדש. ביניהם גם אסף פאסי, מקורבו של השר בנט, והעיתונאי עקיבא לאם, בכוונת ארגון הליבה (לחופש יהודי בהר הבית) להביא להר הבית במהלך חודש ניסן מספר שיא של עולים להר הבית.
בארגון הליבה אומרים כי מי שלא רצה את יהודה גליק בהר הבית יקבל אלפי יהודים במקומו. לקראת המבצע הודפסו מאות סטיקרים שיחולקו בקרב העולים להר ועליהם נכתב "אני עולה להר הבית במקום יהודה גליק".
שביתת הרעב של יהודה גליק בתגובה על הרחקתו, נמשכת כבר למעלה מעשרה ימים. למרות הפצרות רבות מצד העולים להר הבית לא לפגוע בעצמו, מסרב גליק לשבור את שביתת הרעב. לדבריו, הנזק שגורם לו הריחוק מהר הבית גדול עשרת מונים מהנזק שגורמת לו שביתת הרעב.
בתוך כך הגיש יהודה גליק תלונות במשטרת ישראל כנגד אנשי הוואקף שתקפו אותו פיסית ומילולית וכן תביעה אזרחית כנגד משטרת ישראל, אשר במקום להגן עליו ולעצור את התוקפים, הוא בחרה להתנכל למותקף כדרישת הואקף המוסלמי
גם אסף פאסי עולה להר הבית במקום יהודה גליק
אסף פאסי, מקורבו של השר נפתלי בנט ומנהל דף הפייסבוק שלו, כתב הלילה בעמוד הפייסבוק שלו את הדברים הבאים:
"בימים האחרונים יהודה גליק לא אוכל. למעלה מעשרה ימים, הוא בשביתת רעב. כששואלים אותו מה שלומו הוא עונה שלא כ"כ טוב. כששואלים אותו למה הוא עונה כיון שהוא לא יכול לעלות להר הבית.
"התקשורת מתעלמת מהמחאה שלו לחלוטין, היא מתעלמת גם מהעוול שנעשה לו.
"באופן אישי לא עליתי עד עתה להר הבית, חותמו של הרב קוק על המקום הקדוש גרם לי לפטור את עצמי לחלוטין מעלייה למקום הקדוש ביותר בעולם. אבל אני מרגיש שיש מקרים בהם צריך לשנות ממנהגי. בע"ה ובלי נדר אעלה להר. אני מקווה מאוד לעלות עם חברי יהודה גליק אבל אם לא יינתן לו אעלה בעצמי.
"יש מקרים בהם מותר לו לאדם להיכנס לצללי הספק. רבותיי- הרב רא"ם הכהן והרב בני קלמנזון עולים להר. עד עתה בחרתי שלא לעלות. אבל כיון שמדובר בעניין לאומי אינני חושב שמותר לי לפטור את עצמי מעניין זה."
בארגוני המקדש מקווים שמאות יהודים שיעלו להר הבית במקום יהודה גליק, יביאו לשינוי משמעותי בשטח עצמו, מצד אחד ומצד שני יביאו את המשטרה לשינוי החלטתה בנוגע לגליק.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה