יום רביעי, 16 באפריל 2014

חבורות פסחים עלו לירושלים להקרבת הפסח וערכו את הסדר בתחומי ירושלים המקודשת

כמאה איש שהגיעו לירושלים להקרבת הפסח נשארו לערוך את הסדר וללון בתחומי ירושלים המקודשת בציפיה לנס של הרגע האחרון.

ליל הסדר עם קרבן פסח מכון המקדש
כמה משפחות, שלא הסכימו להשלים עם החורבן מרצון, החליטו השנה לעשות מעשה ולעזוב את בתיהן לפסח, כדי להיות מוכנים לחידוש עבודת בית א-לוהינו.

יחד התקבצו משפחות מירושלים, עתניאל, מעלה חבר, חברון, ביתר, רעננה ומעלה אדומים בהר ציון, במקום הנמצא בתחומי ירושלים המקודשת מימי דוד ושלמה וערכו את הסדר בשתי חבורות שניסו לשחזר את עריכת הסדר בזמן המקדש.

החבורה כללה משפחות מכל הזרמים שהתאחדו למען בית א-לוהינו. השמחה היתה רבה, אם כי ניתן היה להבחין בדמעות של עצב כאשר הוזכר קורבן הפסח שלא התאפשר לנו להקריבו.

כל בני החבורה הגיעו בבוקר לשערי הר הבית בניסיון לעלות ההרה, אולם המשטרה נכנעה לפורעים הערבים וסגרה את ההר ליהודים. בשעות פתיחת ההר ליהודים בצהריים, הגיעה החבורה שוב להר, אולם גם אז ההר היה סגור ליהודים. בני החבורה פנו לשערים אחרים של ההר, אולם התברר שאין גישה ליהודים אפילו למבואות שמובילים לשערי הר הבית.

בני החבורה הצליחו לחמוק מעני השוטרים ולהגיע דרך כניסה צדדית עד לשער הכותנה ולהתפלל במקום תפילת מנחה בציבור. המשטרה שהגיעה למקום באיחור נאלצה להמתין עד לסיום התפילה. ערבים שישבו בטלים במקום, ליוו את התפילה בקריאות אללה-אכבר.

בני החבורה נפרדו במוצאי החג בתקוה לחזור בשנה הבאה עם עוד מאות אלפי יהודים להקריב את הפסח במועדו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה