יום רביעי, 28 במאי 2014

רבנים למען בית כנסת בהר הבית

הרב שמואל אליהו מממש את חזונו של אביו הראשל"צ הרב מרדכי אליהו זצ"ל שהציע לבנות בהר הבית "בית כנסת ומקום לתורה ולתפילה בשטח שמותר להיכנס אליו" 

בגיליון הקודם הבאנו את דברי הרב דב ליאור בעניין חשיבות העלייה להר הבית. בתוך דבריו הזכיר הרב ליאור את הקריאה להקמת בית כנסת בהר, קריאה שנשמעה כבר לפני שמונים שנה על ידי הרב טוקצ'ינסקי זצ"ל בספרו 'עיר הקודש והמקדש', אך לדברי הרב ליאור "היה זה כקול הקורא במדבר".
בימינו, עם התגברות העלייה להר הבית, שוב אין זה קול קורא במדבר, ויש עמותה רשומה בשם יש"י (יחד שבטי ישראל)אשר זו מטרתה המוגדרת. אתר אינטרנט עדיין אין לעמותה, אך ראשיה מבטיחים שהוא יעלה בקרוב ותופיע בו, בין השאר, הדמיה ממוחשבת של מבנה בית הכנסת בהר, הדמיה שהוכנה ע"י אדריכל בעבור העמותה.
נשיא העמותה הוא הרב שמואל אליהו, רבה של צפת (ראו מכתב), אשר מממש בכך את חזונו של אביו, מרן הראשל"צ הרב מרדכי אליהו זצ"ל שהציע, במכתב לרב זלמן קורן, לבנות בהר הבית "בית כנסת ומקום לתורה ולתפילה בשטח שמותר להיכנס אליו". (ראוי לציין שביכנ"ס כזה היה קיים בהר עוד בזמן המקדש - עי' יומא סח: ברש"י).
על התפיסה המנחה את פעילות העמותה, מְספר העומד בראשה, יעקב הימן: "לפני שנים היה בארץ מפעל לחלקי מתכות ששלח את מוצריו למדינות רבות, אך בכמה מדינות לא ראו בעין יפה את העובדה שהמפעל מציין על הסחורה made in Israel, והשיבו אותה לארץ. המפעל הכין סחורה חדשה ועליה כיתוב גדול ובולט יותר, ושלח אותה בחזרה. מאז הסחורה לא חזרה עוד. כך יש לנהוג גם בעניין הר הבית. אם מפריע למישהו שאנחנו עולים - נקים בית כנסת. אם אין לאנשים אומץ לעלות ולהתפלל בהר למרות הצקות המשטרה - דבר הכרוך לכל היותר במעצר קצר - מה לנו כי נלין על מנהיגי המדינה החוששים ממה שיאמרו הגויים על מעשינו בהר?".
פעילות העמותה זוכה לתמיכתם של כמה רבנים חשובים, ביניהם הרב מנחם בורשטין, הרב חיים דרוקמן, הרב צפניה דרורי, הרב אליהו זייני, הרב חיים כהן ('החלבן'), הרב שאר-ישוב כהן, הרב דב ליאור,הרב שלמה ריסקין והרב דניאל שילה. לא מזמן פנו רבנים אלו במכתב לרה"מ בבקשה לאפשר לעמותה להשיג את מטרתה: "הר הבית הוא המקום המיוחד ביותר לתפילה מכל מקום אחר בעולם", כתבו הרבנים. "אנו מצטרפים לקריאה להקמת בית כנסת על הר הבית. כראש ממשלת ישראל, אנו מבקשים ממך לעשות את כל מה שדרוש על מנת להקים מתחם תפילה ליהודים על הר הבית, באופן ממלכתי ובדרכי שלום, באופן שיכבד את המקום הקדוש אליו נשואות העיניים והלב של כולנו".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה