יום רביעי, 21 במאי 2014

הלחץ הכבד על ח"כ חיליק בר (העבודה) פעל

בלחץ הרצוג וכבל הסיר ח"כ בר את תמיכתו בחוק המתיר עליית יהודים לתפילה בהר הבית

חבר הכנסת חיליק בר הסיר את תמיכתו מ"הצעת חוק שוויון במעמד האזרחי-דתי של יהודים וערבים בהר הבית" שמטרתה להסדיר תפילת יהודים על הר הבית. בר חתם על הצעת החוק יחד עם חברי כנסת נוספים.
בתחילת השבוע סיפר ח"כ בר שיו"ר מפלגת העבודה בוז'י הרצוג לוחץ עליו להסיר את תמיכתו מהצעת החוק שיחייב לאפשר ליהודים להתפלל בהר הבית. בר סיפר שלאור בקשותיו של הרצוג, הוא מקיים סבב אחרון של התייעצויות בנושא, ולאחריהן יקבל החלטה סופית בענין.
היום הודיע ח"כ בר כי בנוסף להרצוג וכבל שביקשו ממנו לסגת מתמיכתו בחוק, שוחחו איתו גם גורמים פוליטיים ודיפלומטיים אחרים בארץ ובעולם, וגם גורמי ביטחון בכירים, כולל גורמים בכירים בממלכה הירדנית. מרביתם הדגישו בפניו את פוטנציאל הנפיצות הטמון בהצעת החוק שתתיר עליית יהודים לתפילה בהר הבית.
ח"כ חיליק בר על נסיגתו מהתמיכה בחוק:
"אני משעה את תמיכתי בחוק לא בשמחה ולא בצהלה. אני באמת מאמין כי צריך לבוא היום בו יוכלו יהודים ומוסלמים להתפלל יחד בכל מקום דתי החשוב לשניהם, כולל בהר הבית. חשבתי שבחוק מתון, זהיר ומסודר שייעשה בהסכמה, ברוח פסיקת בג"צ בראשות השופטת בייניש, וללא פגיעה חלילה בסמכויות הוואקף והמוסלמים במקום, יש יותר יתרונות מחסרונות. חשבתי ששיתוף בין דתי של יהודים ומוסלמים במקומות הקדושים לשניהם היא תחילתו של דו קיום אמיתי. חשבתי שכדאי אחת ולתמיד לנטרל את ״הפצצה הפוליטית״ שנקראת עלייה להר הבית ולהסדיר אחת ולתמיד את הנושא. חשבתי שכדאי להפסיק אחת ולתמיד את השימוש במקום הקדוש הזה למטרות פוליטיות ופרובוקציות. חשבתי שסובלנות דתית וחופש פולחן שווה ומלא ראוי שיהיה לכולם בכל מקום בישראל".
"אין סתירה בין תמיכתי בחוק לבין היותי איש מפלגת העבודה השייך למרכז-שמאל. נהפוך הוא, האהבה והזיקה לדת ולמסורת היהודית, לתורה, לערכים הלאומיים ובעיקר לירושלים ולמקומותינו ההיסטוריים והקדושים הם בשום אופן אינה נכס של הימין גם אם הימין מנסה לעיתים לציירו כזה. המרכז והשמאל הציוני בישראל נתן לימין בישראל ״לקחת בעלות״ על הציונות, היהדות, הלאומיות והזיקה לירושלים. יש לשנות מצב זה".
עוד הוסיף ח"כ בר כי: "אמשיך לפעול למען סובלנות דתית ולמען חופש פולחן לכל אדם, לכל דת ובכל מקום. זוהי זכות מוקנית ובסיסית. אני מקווה ומאמין כי צריך לבוא היום בו יוכלו יהודים ומוסלמים להתפלל יחד בכל מקום דתי החשוב לשניהם, כולל בהר הבית. יום כזה עוד יגיע, אך כנראה שלא היום".
תגובת ארגוני המקדש
ח"כ חיליק בר נכנע ללחצי חברי מפלגתו שדרשו להמשיך את הפגיעה בזכויות האדם היהודי בהר הבית, עד לעת שהמוסלמים יסכימו בטובם לאפשר אותם. מסתבר שרוממות זכויות האדם של מפלגת העבודה תופסת רק בקשר למוסלמים. אמרו במטה ארגוני המקדש.
בקרב ארגוני המקדש מגנים את לחציו של יו"ר העבודה להכנע לאיומי הטרור, והמשיך את רמיסת זכויות היהודים בהר הבית תוך הפרה חמורה של החוק, וביזוי החלטות ופסיקות בג"צ המחייבות לאפשר תפילות יהודים בהר הבית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה