יום ראשון, 4 במאי 2014

גדולי הפוסקים מתירים ביקור בהר הבית של...

גדולי הפוסקים המוסלמים מתירים כניסת מוסלמים מכל העולם להר הבית. מתי גדולי התורה יענו לאתגר ויעודדו עליה בטהרה של יהודים להר בית ה'? עד מתי תהא כהנת כפונדקית? עד מתי ימשיכו גדולי הדור להתעלם מבית ה' החרב ולהשאיר את העיסוק בו רק לגויים?

להלן כתבה על 'פסק ההלכה' המוסלמי:

 

פסק הלכה מוסלמי: מותר לבקר בהר הבית

גדולי הפוסקים בעולם האיסאלמי אסרו עד כה את הביקור במקום למוסלמים ברחבי העולם, מחשש כי המהלך יעיד על נרמול היחסים עם ישראל

מאת: יונתן אוריך/ nrg
 
האם מיליוני מוסלמים בדרך לכאן? הר הביתפסק הלכה מוסלמי מתיר למיליוני מוסלמים ברחבי העולם להגיע ולבקר במסגד אל-אקצה אשר בהר הבית. עד כה פורסמו מספר פסקי הלכה אשר אסרו למוסלמים את הביקור במקום, בטענה כי הביקור בישראל נתפס ככינון יחסים נורמליים עם המדינה הציונית.
האם מיליוני מוסלמים בדרך לכאן? הר הבית צילום ארכיון: פלאש 90
מאחורי פסק ההלכה עומדים גדולי פוסקי הדת בעולם המוסלמי והוא נחתם השבוע בועידה שהתקיימה בעמאן, בירת ירדן, תחת הכותרת ”הדרך אל ירושלים“. על ה“פתווה“ חתמו 39 פוסקים, בהם גם סגנו של גדול הפוסקים בעולם המוסלמי-סוני, השייח‘ יוסף אל קרדאווי.

הפסק קובע כי ביקור בהר הבית איננו נחשב לנרמול היחסים עם ישראל ולכן האיסור הקודם, שמנע ממוסלמים מהעולם להגיע למקום - בטל. מעתה יוכלו להגיע למקום מחזיקי דרכונים אירופאיים וכ-450 מיליון מוסלמים המתגוררים מחוץ לעולם האיסאלמי, שגם לגביהם הותר הביקור במסגד.

"עדיף לקיים את מצוות הביקור באל-אקצה בקבוצות ולא ביחידים, תוך הדגשת המסר לשמור על המסגד", נכתב.

2 תגובות:

  1. תשובה אין לי, אבל בטח לא יעשו את זה כתשובה ל"פסק" של מוסלמים. שכנע את העם, והם יעלו את התשובות לפוסקים. לנסות לגרות בגדולי התורה בצורה כזו, לדעתי יכול רק להזיק.

    השבמחק
    תשובות
    1. לא נראה לי שכוונת הכותב היא שעל הרבנים להגיב לפסק המוסלמים. הכוונה היא שעל הרבנים להגיב למצב העגום בהר הבית, מצב בו מאות אלפי מוסלמים מחללים אותו בגיבוי מנהיגיהם בעוד יהודים בודדים מנסים לעמוד בפרץ עם גיבוי של מעט מדי פוסקי הלכה.

      אדרבא, התנהגות המוסלמים עשויה להוביל את פוסקי דורנו למסקנה שמדובר בכיבוש ושיש מצווה לעלות בכל מצב להר הבית, כפי שפסקו רבנים רבים.

      לאור כל זאת נראה שהשאלות בהחלט במקומן.

      מחק