יום ראשון, 25 במאי 2014

גלרית תמונות: עשרות עלו להר הבית. תמיד של שחר לא קרב

עשרות עולים להר הבית בעוד יום של חול. יהודים מפלורידה, חתן ומשפחתו, העולה הקבועה - שרה ועוד שבאו לחזות בנועם ה' ולבקש את היכלו...

מאת: בן שלמה 

הר הבית: יהודים מצפון למקום המקדש
היום שיניתי ממנהגי. מאז הכרתי את יצחק אימס הי"ד, נהגתי לעלות איתו ועם חברים נוספים להר הבית מדי יום רביעי ב-7:30 בבוקר ומאז אנחנו ממשיכים במסורת, גם לאחר הרצחם של יצחק ואשתו טליה הי"ד. בני שלומד בישיבה בגליל ביקש שאצטרף אליו הבוקר - יום ראשון להר הבית (לא במקום יום רביעי, כמובן), על מנת שיספק לעלות לפני חזרתו לישיבה.

זכור לי שלפני כמה שנים היו מגיעים להר הבית מדי יום כמה יהודים בודדים, חוץ מיום רביעי - בו היינו מגיעים עם עוד יהודים שרצו לעלות בקבוצה. ידעתי, שאם רצוני להתייחד עם בוראי במקום קודשו, בלי חברים, אוכל לעשות זאת שביום רביעי אחרי יציאת הקבוצה הקבועה או בימים אחרים. הייתי בטוח שגם יקרה גם הבוקר, אל שנכונה לי הפתעה משמחת. 

הר הבית: מברכים את החתן ביום חופתו

ההפתעה החלה עוד בחברון. שני עולים ששמעו על עלייתני להר הבית, מיהרו לטבול והצטרפו אלינו, כך שיצאנו ארבע עולים מחברון. בכניסה להר הבית פגשנו עוד עשרות יהודים בדרך להר.

חברים מבית הכנסת של קהילת בוקה רטון שבמדינת פלורידה שבארה"ב עלו היום להר הבית בראשות הרב חיים ריצ'מן שליט"א ממכון המקדש. חברי הקהילה, אשר עומד בראשה הרב אפרים גולדבארג, מקפידים לפקוד את ההר לעיתים קרובות כחלק מביקוריהם בארץ. הרב ריצ'מן מספר שזכה להדריך את חברי הקהילה בכל פעם שהם מגיעים ארצה. חברי קהילת בוקה רטון תומכים מאוד בעליה להר הבית וגם פועלים במישורים שונים למען זכות לתפילת יהודים במקום הקדוש ביותר לעם ישראל. 
הר הבית: חברי קהילת בוקה רטון מפלורידה

נחום שניצר ממעלה אדומים, נוהג לעלות להר הבית עם קבוצות ולהדריכם על עברו המפואר של המקום, על המצב המפוקפק במקום ועל העתיד הזוהר. הבוקר הוא עלה עם קבוצה גדולה שכללה חתן ביום חופתו עם משפחתו וחבריו. העולים ברכו את החתן מול מקום המקדש: "השוכן במקום הזה ישמחכם בבנים ובבנות".

כמובן, אי אפשר שלא להזכיר את מסירותה של הגברת שרה, שעולה מדי יום להר הבית בעקביות ובמסירות אין קץ, למרות גילה. השוכן במקום יאריך את ימיה בטוב ובנעימים.

אנשי הואקף גילו היום עצבנות יתרה, אולם השוטרים דאגו להרגיעם ולצנן את הרוחות.

והעצוב מכל - תמיד של שחר לא קרב גם הבוקר ולא נראו הכנות להקרבת תמיד של בין הערביים.

הר הבית: סמוך לכותל המזרחי
 
הר הבית: סמוך לכותל המזרחי
 
הר הבית: אחורי בית הכפורת - יהודים ממערב למקום המקדש

דרום הר הבית: שמשיות שמציבים הערבים לקראת הרמאדן

הר הבית: סמוך לכותל המזרחי - הרב חיים ריצ'מן וחברים מפלורידה

הר הבית: אחורי בית הכפורת

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה