יום שישי, 30 במאי 2014

יום ראשון: תירגול "מעמד שתי הלחם במקדש" מול הר הבית

כולנו מגיעים להכנות לקראת הקרבת שתי הלחם במקדש בחג השבועות

לאחר הצלחת תרגול קרבן הפסח במקדש, ממשיכים במטה אירגוני המקדש עם סדרת תירגולי המוכנות לחגים במקדש. באירוע חגיגי לקראת חג השבועות, יתרגלו וימחישו את הקרבת שתי הלחם במעמד רבה של בת ים הרב דוד חי הכהן.

ביום ראשון הקרוב, יתרגלו פעילי מקדש במעמד ציבורי פתוח את קרבן שתי הלחם ומקרא ביכורים. האירוע יתורגל על ידי כהנים לבושים בבגדי כהונה, באמפי הצופה אל הר הבית, במצפה רחבעם שבהר הזיתים.

מלבד הרב דוד חי הכהן יתארו הרבנים עזריה אריאל ויקי סביר את המאמצים שנעשו בחודש האחרון לשחזר מחדש את אפיית שתי הלחם, יחד עם הנשים למען המקדש ופרופ' זהר עמר שיציג במקום את תוצאותיהם. שתי חלות הלחם יונפו על ידי כהנים יחד עם כבשים חיים כפי המצווה במקדש.

האומנים רואי לוי ומשה גניש ילוו את האירוע בנגינה וזימרה. הרבנים יקי סביר וישראל אריאל ממכון המקדש ינחו את האירוע, שיתחיל בשעה 5:00 אחה"צ.

במטה ארגוני המקדש מסבירים, שקרבן שתי הלחם הוא מצווה שחובה להקריבו גם כיום, למרות שלא ייצרנו עדיין אפר פרה אדומה. ככל הקרבנות הקבועות בזמן, גם קרבן לחם הביכורים דוחה את איסור ההקרבה בטומאה. בהתאם לכך, לאור ההתעוררות הציבורית הגדולה להר הבית ולבניין המקדש יום יבוא והרשויות יסירו את התנגדותם לקיום מצוות היהדות בהר, ועלינו להיערך ולהתכונן מראש לאפשרות הזו.

בגלל המתיחות במזרח ירושלים מבקשת המשטרה מהבאים לאירוע להעדיף את הדרכים והכבישים הסמוכים לגת שמנים, ולא מהר הצופים. הסעות שאטלים יעמדו לשירות המשתתפים מתחנת האוטובוס שלמרגלות שער האריות אל מצפה רחבעם הצמוד למלון שבע הקשתות - אינטרקונטיננטל.

לפרטים ועדכונים: 054-5720066 052-8045337




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה