יום שבת, 23 באוגוסט 2014

ועוד משהו על בגידת ההנהגה

שוויון מול החוק? || לא ליהודים!

ארנון סגל בהר הבית
העיתונאי ארנון סגל מספר על אוזלת היד השלטונית מול ההרס הארכאולוגי השיטתי בהר הבית ומול ההתפרעויות הגזעניות של האספסוף הערבי בהר הבית

↓ מאת: ארנון סגל

אתמול (יום חמישי) ערכנו סיור מעקב בהר הבית אחר פעולות הבניה והשיפוץ שנערכים שם בימים האחרונים במטרה לעמוד על שימור העתיקות במתחם. ראינו בחומה הצפונית בקרבת שער השבטים שנעשו עבודות שחזור ושיקום של מבנה ממלוכי שעמד בעבר מעל כיתות הלימוד. במקום מצויים חומרי בניה רבים, וגם פסולת בניין שפזורה במקומות שונים בהר, כולל על ערימות העפר שפסיקת בג"ץ משנת 2004 מחייבת את המשטרה לתאם כל פעולה שנעשית בערימות הללו עם הועד למניעת הרס עתיקות בהר הבית.

ראינו גם בחורשת עצי הזית הצפונית מקבצי אבנים שמוכנות לזריקה על כוחות הבטחון.

אבל כל אלו זוטות מול החוויה שחוויתי בכניסה להר. המשטרה מנעה מיהודים חובשי כיפות להכנס למתחם כאשר באותו זמן תיירים וישראלים שאינם חובשי כיפות נכנסו ללא כל הפרעה. למרות כל מה שאנחנו כבר יודעים על ההתנהלות המבישה של מדינת ישראל באמצעות משטרת ישראל בכל הנוגע לביקורי יהודים בהר הבית, עדיין זה משהו יוצא דופן. 

יכול מאד להיות שאם הביקור שלי אתמול היה סיור רגיל עם קבוצת תיירים הייתי מסרב להכנס במצב זה ואולי אפילו חוסם את הכניסה על מנת שאף אחד לא יוכל להכנס.

האירוע הזה הזכיר לי 'יודנריין' ואם נדייק יותר 'דתיריין' שזה עוד יותר גרוע. קשה להאמין שיכול להתרחש דבר כזה בימינו במדינה מערבית, ובמדינת ישראל בפרט שמוגדרת כמדינה יהודית ודמוקרטית. 

אני מבין לחלוטין את החששות של המשטרה , ואכן הורגשה מתיחות יוצאת דופן אתמול בהר הבית. היו המון קבוצות של מעגלי לימוד קוראן (מוסלמים מובטלים שמעסיקים אותם כפרובוקטורים) ובמזרח ירושלים היו לא מעט אירועים אלימים שהמשטרה היתה צריכה לטפל בהם. למרות כל זאת המשטרה הציבה כוחות רבים בתוך ההר כדי לאפשר את הביקורים ולסמן V כלפי הדרג המדיני , הנה אנחנו מצליחים לשמור את הר הבית פתוח למרות המצב. 

אבל כנראה שישנו ציבור מסויים בישראל שאותו המשטרה לא סופרת בכל מה שקשור לאכיפת חוקי יסוד של המדינה, ואם אפשר להעלים אותם מהסטטיסטיקה על מנת לקבל ציון עובר בלי להתאמץ יותר מידי אז למה לא.

לדעתי אם למשטרה יש קושי להבטיח את שלומו של מבקר אחד בהר הבית, שאין כל עילה חוקית למנוע ממנו את הכניסה, אזי יש לסגור את ההר באופן מוחלט לכל המבקרים עד שהבעיה תפטר. זכויות הפרט, שוויון בפני החוק ומניעת אפלייה חשובים יותר מפתיחת הר הבית לתיירים. למעשה אם היתה לנו הנהגה אמיתית בדרג המדיני הדבר הנכון ביותר לעשות במצב כזה, הוא לסגור אותו באופן הרמטי לכולם, גם למוסלמים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה