יום שישי, 17 באוקטובר 2014

הר הבית: אימצנו גזענות מכוערת

אפרטהייד - זה כאן || מדינת ישראל מפעילה גזענות בוטה נגד יהודים

הזכויות הבסיסיות ביותר של היהודים בהר הבית נרמסות, בגלל שהשותף שלנו בהחזקת ההר אוחז בגישה גזענית. וישראל משתפת פעולה

מאת: מתן פלג/ nrg

את כל הדגלים מותר להניף בהר הבית חוץ מדגל ישראל
הפלסטיניות היא גזענות. היא גזענות מפני שהיא דוחה באופן מוחלט את זכותם של היהודים להגדרה עצמית-לאומית. להבדיל מן הציונות למשל, שחתרה תמיד לחיים משותפים עם ערביי הארץ, "על יסוד אזרחות מלאה ושווה..." כפי שנכתב במגילת העצמאות. 

הר הבית היה ונותר שסתום הלחץ הרגיש ביותר לנקודת המפגש בין שתי תפיסות העולם הללו. כך עוד בטרם הקמת המדינה: מהנפת הדגל על ידי נערי בית"ר בכותל ב-1928, שהפכה עילה לפרוץ הפרעות ביהודי הרובע, בתואנה כי יהודים אלה רוצים לבנות את בית המקדש, ועד לביקורו של אריק שרון ברחבת ההר שהיווה תירוץ לפריקת עול חסרת הגיון אשר נודעה בכינוי "אינתיפאדת אל-אקצה". 

הר הבית אינו בידינו. הוא ביד משותפת עם ממלכת ירדן, המפעילה ומממנת את הוואקף ועובדיו בהר. הוואקף קובע מה מותר ומה אסור, איפה מותר להסתובב ומתי מותר לזרוק אבנים על הכופרים. 

בפועל, לנו היהודים, לא נותר דבר בהסכם הזה מלבד הסדרי בטחון ובלימת פוגרומים. אפילו מצלמות אבטחה אסור לישראל להציב שם, כי הוואקף אינו מרשה. 

יחד עם זאת, לא ברור כיצד מן השערורייה שצוינה לעיל, הגענו למצב כל כך מחפיר בו אסור ליהודים למלמל בהר הבית שכן זה עלול להתפרש כתפילה, אסור להתכופף לכיוון כיפת הסלע פן יפורש המעשה כהשתחוויה. אסור להכניס ספרי קודש, גם לא הקטנים ביותר, גם לא תשמישי קדושה, בוודאי לא דגל ישראל - בעוד שאר הדגלים בעולם יכולים להיכנס. נוסף על כל הגזירות הללו, כל ביקורי היהודים בהר מוגבל לשלוש שעות ביום. 

אין מקום בעולם בו מופעלות בימינו תקנות קשות כל כך נגד יהודים כמו בהר הבית. המקום היחיד בעולם שמזכיר את היחס ליהודים המבקרים בו, הוא אולי היחס לשחורים בעיר קייפטאון בימי משטר האפרטהייד שבדרום אפריקה. 

איזו חרפה. הגענו למצב אבסורדי בו הציונות, המכילה והפשרנית מיסודה, אימצה את הקו הגזעני והמדיר של התנועה הלאומית המתחרה שלה - ועוד נגד עצמה! 

מדובר בהפרה בוטה וברמיסה של זכויות אדם בסיסיות ביותר ללא שום סיבה מניחה את הדעת. מה עשו היהודים רע כל כך, שהוגבל חופש התנועה שלהם, חופש הדת, והזכות לביטחון ולקניין שלהם? 

על פניו נראה שהזכויות הדמוקרטיות הללו הופקעו מן היהודים שביקשו לעלות אל הר הבית רק מפני ש"השותף" שלהם בהחזקת המקום הוא גזען מהסוג הגרמני ביותר. זו לא סיבה מספקת. 

בכל חג, מפגינים הערבים אלימות קשה נגד יהודים. מתבצרים במקום לילות לפני כן. יורים זיקוקים, בקבוקי תבערה ואבנים על שוטרים. בעוד מדינת ישראל עומדת מנגד ומגבירה את ההגבלות על עצמה במקום להיפך. 

מדוע בערב סוכות האחרון עשרות סטודנטים, רובם חילונים, עוקבו שעות בכניסה להר הבית? וכשסוף סוף נכנסו, סבלו מהפחדות ונזדקקו לשמירה משטרתית צמודה שתלווה את השמירה הוואקפית הגזענית שנצמדה אליהם? 

הגיע הזמן שמדינת ישראל תפסיק לאלתר את רמיסת זכויות האדם של האזרחים היהודים המבקרים בהר הבית ותאפשר גם להם תפילה וחופש ביטוי אלמנטאריים. אם זה מפריע ל"שותף" הגזען שלנו מירדן, אז נסתדר בלעדיו. 

זו מדינה יהודית ודמוקרטית. לא אריסטוקרטיה גזענית של המשפחה ההאשמית, אשר קיבלה את שלטונה בעיסקה מפוקפקת עם כובש בריטי שמזמן הפך בעצמו לבדיחה של ההיסטוריה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה