יום שישי, 17 באוקטובר 2014

התחלה משטרתית צולעת וסיום צורם לחג הסוכות

משטרה חלשה || בהובלת ראש ממשלה חלש

שמינית עצרת בהר הבית (צילום ערבי)
את חג הסוכות האחרון החלה המשטרה על רגל שמאל, הר הבית נפתח ליהודים רק ביום החמישי של החג. עד אז ההר היה פתוח לאספסוף הערבי בלבד.

המשך החג לא היה זוהר. ההר נפתח ליהודים רק בחלק משעות הפתיחה המועטות ממילא. רבים מעולי הרגל היהודים נותרו מחוץ להר ורבים אחרים בחרו שלא להגיע מחשש לטרחה לחינם, מחוסר אמון במשטרה.

בהושענא רבה סגרה המשטרה את הר הבית יותר משעה לפני שעת הסגירה הרשמית - לפני השעה עשר במקום באחת עשרה ולא אפשרה כניסת יהודים בצהריים למרות שההר אמור להיות פתוח ליהודים בין 13:30 ל-14:30.

בשמיני עצרת המשטרה מנעה מיהודים כניסה לרוב שטח הר הבית. עולי הרגל שהגיעו להר הבית זכו להצצה חטופה להר הבית והליכה של כמה עשרות מטרים בלבד משער המוגרבים ועד שער השלשלת.

ארגוני המקדש מביעים תרעומת על ההשפלה האיומה בהר הבית ועל חוסר הצדק הבסיסי במקום. בעוד הר  הבית פתוח למוסלמים בלבד בימי חגיהם, ליהודים לא ניתנת אפילו גישה מינימלית בחגים היהודיים. הגיע הזמן לשנות את הגישה, לפעול בנחישות נגד הפורעים הערבים לפתוח את הר הבית בחגים ליהודים בלבד ולאפשר חופש גישה וחופש פולחן ליהודים במקום הקדוש.

ארגוני המקדש מצביעים על ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו כאשם העיקרי לביזיון וקוראים לו להתעשת ולהפסיק את ההפקרות בהר הבית. ארגוני המקדש מבטיחים להמשיך ולהעלות את הנושא לסדר היום הציבורי ולפעול למימוש הריבונות היהודית בהר הבית ולהרמת קרן ישראל.

תגובה 1:

  1. משטרה פוליטית מושחתת הפועלת עפ"י הנחיותיו של ראש הממשלה הבוגדני.

    השבמחק