יום שישי, 10 באוקטובר 2014

בנימין נתניהו סגר את הר הבית ליהודים בסוכות

אטום ואכזר || כך מגדירים העולים המאוכזבים את נתניהו

אטום ואכזר. בנימין נתניהו
ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו אחראי לכל מה שקורה בהר הבית, כך הוא אומר וכך אומרים כל הנוגעים בדבר. נראה שנתניהו רועד כעלה נידף ברוח מהבל פיו של עבדאללה היושב על כסא המלכות הרעוע בעבר הירדן. אין הסבר הגיוני אחר להחלטתו האכזרית למנוע מיהודים לשמוח ביום חגם לפני ה', במקום חורבות בית מקדשנו.

המשטרה סגרה בהוראת נתניהו את הר הבית ליהודים ביום הראשון של חג הסוכות, אולם נראה שבחול המועד ההר יהיה פתוח ליהודים ואלפי עולי רגל צפויים לעלות ההרה. גדולי ישראל קוראים להמוני בית ישראל לעלות בטהרה להר הבית כל השנה ובפרט ברגלים.

ביום הראשון של חג הסוכות הגיעו עולי רגל רבים מכל קצווי העיר והתאכזבו לגלות מולם שער נעול. הבאנו את דבריהם של שניים מהעולים.

↓ דיווח של עולה רגל מאוכזב

גדולי ישראל קוראים להמוני בית ישראל לעלות בטהרה להר הבית
שלום חברים,
אתמול בבוקר ההר נסגר כל הבוקר. המשטרה לא טרחה להודיע לעולים שההר יהיה סגור בצהריים, לא טרחו להביא שוטר שיודיע שההר סגור, למרות הכוחות המתוגברים של מג"ב ויס"מ.

כנראה שביום חג, הממשלה ויתרה על עליית יהודים בהר הבית, בושה וכלימה דיברתי עם קציני מג"ב בשטח וגם הם היו מתוסכלים שההר סגור, למרות הנוכחות המתוגברת שלהם.

חייבים ללחוץ שבחול המועד, זה לא יקרה ויתגברו את השוטרים כדי שכל העולים יכנסו להר הבית ויעשו כמו ביום רביעי בערב החג.

מועדים לשמחה,
שמואל בן חמו

↓ מכתבו של עוד עולה רגל מאוכזב

שער המוגרבים.
השער היחיד דרכו יהודים רשאים להכנס להר הבית סגור בסוכות
לפני החגים עליתי עם משפחתי להתגורר בירושלים מאחד הישובים בארץ בנימין. מצד אחד היה לי קשה לעזוב את ביתי, את שכני, את חברי, את הרבנים, את השיעור הקבוע ועוד. אולם השמחה על העליה לירושלים, על הקרבה לבית ה', על האפשרות להגיע להר הבית ברגלים, גברו על הקשיים והפיחו שמחה רבה בלבי.

דמיינתי את עצמי עולה להר הבית ברגל מביתי בחג הסוכות המתקרב עם עוד מאות יהודים. דמיינתי את עצמי מגיע מיד עם פתיחת שערי הר הבית עם בני ומקיים את מצות העליה לרגל ברגע הראשון שניתן. הרחקתי עוד בדמיוני וראיתי את עצמי מארח את משפחתי ברגלים בשנים הקרובות ויחד אנחנו עולים לבית ה', איש קורבנו בידו.

ואמנם אתמול, השכמתי קום וצעדתי יחד עם בני, מהלך שעה ברגל להר הבית - החלום עומד להתגשם בחלקו הראשון לפחות. התרגשנו מאוד והודיתי לה' יתברך על הזכות הגדולה להיות בין היהודים הראשונים שעולים לרגל בחג הסוכות הזה. יחד עם בני הבענו תקוה שבשנים הבאות נזכה לראות המוני יהודים עולים אתנו לבית המקדש כבר מאמצע הלילה, רצים לקיים את מצוות העליה לרגל, הראיה והשמחה לפני ה'.

האכזבה

מה רבה היתה האכזבה כשהגענו לשער המוגרבים וכל חלומותי התנפצו לרסיסים. השער היה נעול ללא כל הסבר ואיש לא טרח אפילו לתת הסבר כלשהו. ראיתי את שערי הר הבית סגורים בפני יהודים בעוד ערבים מקרקרים בהיכלו. כמה אכזריות ואטימות יכול עוד לגלות האיש שאחראי על סגירת הר הבית בפני יהודים ביום חגם - בנימין נתניהו?

אולם מה ניתן לצפות מיהודי שיושב בחו"ל לסעוד את לבו במסעדת טרפות ונבלות ולא מבין למה יהודים נפגעים מהתנהגותו? מה הפלא שאותו האיש מונע מיהודים לקיים את מצוות דתם, מפקיר את המקום הקדוש לעם ישראל ומבזה ומשפיל את כבוד עם ישראל.

ברגעים אלו עלו בראשי מחשבות עצובות על המוני עולי רגל שנעצרו על ידי ירבעם בן נבט וממשיכי דרכו בדרכם לבית המקדש. עלו בראשי מחשבות על המוני אבלי ציון שניסו לעלות להר הבית במשך שנות החורבן, אך נעצרו באכזריות על ידי הכובשים הזרים, אשר לא אפשרו ליהודים אפילו לבכות על החורבן. ניסיתי להבין אין יכול יהודי לנהוג כמו כל אותם צוררים.

התקווה

לא הפלגתי יתר על המידה במחשבות נוגות אלו, שכן חג היום ומצווה עלי לשמוח. מיד נזכרתי, אני חי במדינת ישראל הריבונית, הר הבית בידינו ואת השלטון האטום נחליף בע"ה בשלטון יהודי גאה. אמנם הכח והשליטה בידינו, אך ידינו רפות, כי ראשנו עדין בדמיונות של גלות.

יחד עם בני נפרדנו בצער מהשער הסגור של הר הבית, אולם הודינו לה' על הזכות להיות בירושלים, על הזכות להיות בין דורשי ה' ועל הזכות לחיות בדור שהדבר בידיו. יחד הבטחנו לחזור עוד פעמים רבות להר הבית ולעשות ככל יכולתנו כדי להביא להחלפתם של המנהיגים הרעים.

את בנימין נתניהו נחליף בבנימין אחר, בבנימין אשר נקרא עליו בשמיני עצרת: "לבנימין אמר ידיד ה' ישכן לבטח עליו חפף עליו כל היום ובין כתיפיו שכן".

חג שמח,
אקי ב"ש

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה