יום שלישי, 25 בנובמבר 2014

הדוקטור והפרופסור חברו להשיב עטרת רעננה ליושנה

רעננה || בדרך להיות עיר מעמד נוספת

בזמן שבית המקדש היה קיים, חולקו הכהנים לעשרים וארבעה מעמדות, הלויים חולקו לעשרים וארבעה מעמדות והישראלים חולקו לעשרים וארבעה משמרות. משמרות הכהנים והלויים היו עולים לירושלים ומשרתים במקדש (חלק מכהני המשמר היו עוסקים ביריחו בהספקת מזון לאחיהם בירושלים). אנשי המעמד מישראל היו עולים בחלקם למקדש, מתענים (בימים ב-ה), עומדים על גבי קרבנות הציבור, קוראים בתורה ומתפללים שהקרבנות יתקבלו ברצון וחלקם היו מתאספים בעיר המעמד לתענית, תפילה וקריאה בתורה.

פרופ' הלל ויס נטל על עצמו להביא לחידוש חלקות ישראל למעמדות. לצורך כך הוא עובר מישוב לישוב בארץ ופועל לשכנוע וארגון של אנשי מעמד שיקדישו שבועיים בשנה יחד כקבוצה בישוב לבית המקדש. בשבועיים אלו יעלו האנשים להר הבית, ילמדו את תורת הבית, יתפללו ויעסקו בחיפוש דרכים לחידוש עבודת בית א-לוהינו.

לפני יותר משנה הוכרזה קרית ארבע חברון כעיר המעמד הראשונה בישראל. אחריה הוקמו מעמדות נוספים במקומות שונים בארץ וכדיו גם ברעננה...

ד"ר דליה שטרן מרעננה, המתמחה בספרות משווה, עולה כבר שנים בטהרה להר הבית. ד"ר שטרן משתדלת לא לעלות לבד, היא מארגנת קבוצות מרעננה, מארגנת הדרכה ויחד הם עולים להר הבית. לאחרונה חברה ד"ר שטרן לפרופ' לספרות הלל ויס במטרה להקים מעמד חדש בעיר רעננה.


↓ כך מתארת ד"ר דליה שטרן את הערב המוכנן

בשעה טובה ומוצלחת הגיע פרופסור הלל ויס במוצאי שבת מאלקנה לבית הכנסת שניקרא "השטיבל" ברעננה להרצות על חידוש ערי המעמדות כבתקופת המקדש. העיר רעננה ידועה בזיקתה לתנועות הרבות שקשורות ופועלות בנושא המיקדש. מרעננה עולים באופן קבוע קבוצות גדולות הכוללות בתי כנסת פעילים בנושא. כל יט' לחודש יוצא אוטובוס מרעננה להר הבית.

בית הכנסת היה גדוש באנשים שבאו לשמוע את ההרצאה גם מבתי כנסת אחרים ומפרסום בעלונים ופרסום חוצות. פרופסור ויס ריתק את הנוכחים בספרו על מסיק השמן הטהור שערך, קציר חיטים שנערך בלילה  הנשים שאורגות פרוכת ואופות לחם מסולת משובחת. כולם מתכוננים ליום של מקדש.

פרופ' ויס הוסיף ותיאר את משמרות הכהנים והלויים, וסיפר על חידוש ערי המעמד, שמתחדשים כהכנה לשעה החשובה שתגיע בקרוב - בנין המקדש.

חלקו השני של הערב הוקדש לריבונות של ישראל על הר הבית תוך הדגשה שרפיסות שלנו בהר הבית עלולה להובילך חלילה להעלמותינו כעם. חשיבות המקדש היא נוכחות יומיומית בחשיבה ובמעש הדגיש פרופסור ויס. עלינו להיות מוכנים, לדעת מה לעשות ואיך לעשות מבחינה הלכתית וביצועית כשיגיע הרגע בקרוב. 

לאחר שעתיים של הרצאה, היה קשה לקהל הרב להפרד ורוב הציבור נשאר הביע התעניינות רבה ושאל שאלות חשובות.

רבים מהמשתתפים הביעו משאלה בסגנון: "הלוואי שנזכה גם להפוך לעיר מעמד" ורבים אחרים גם הבטיחו להיות שותפים בכינון מעמד רעננה.

לסיום הערה אישית: לא תאמינו לי אם אומר כמה התרגשתי למשמע התגובות הנלהבות. ברור לי הערב הזה השיג את מטרתו ועשינו צעד נוסף בדרך לכינון המקדש.

להתראות ב-י"ט בכסלו על הר הבית עם אנשי הר הבית ברעננה

.שלכם, ד"ר שטרן דליה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה