יום שני, 17 בנובמבר 2014

אנטישמיות ישראלית! נתניהו הורה להגביל את מספר היהודים בהר הבית

יהודים החוצה! || המתינו שעתיים, אך לא הורשו להכנס להר הבית

ממתינים בתור  של הגזע הנחות

יהודים עולים להר הבית ביום השנה לפטירת הרב גורן זצ"ל
יהודים רבים הגיעו הבוקר לשערי הר הבית לרגל יום השנה העשרים לפטירתו של הרב הראשי הרב שלמה גורן זצ"ל. בעוד מאות תיירים נכנסו באופן חופשי להר הבית, המשטרה אפשרה כניסה של 6-10 יהודים יחד וגם זאת לאחר המתנה מרובה.

עשרות יהודים גורשו מהשער לאחר שמתינו שעתיים בתור ולאחר שהשוטרים הבטיחו שהם כבר יכנסו. המשטרה טענה שהיתה התפרעות של ערביות בתוך ההר, אך ממקורות מהימנים נודע שטענה זו, בשקר יסודה וכי היא באה לחפות על הוראות גזעניות מצד ראש הממשלה לא לאפשר כניסת יהודים רבים להר הבית.

↓ יום השנה לרב הראשי, הגאון הרב שלמה גורן זצ"ל

הרב ריצ'מן בהר הבית ביום השנה לפטירת הרב גורן זצ"ל

היום חל יום השנה העשרים לפטירת הגאון הרב שלמה גורן זצ"ל ששימש כרב הצבאי הראשי הראש וכרבה הראשי של ארץ ישראל. הרב שלמה גורן זצ"ל היה הראשון שנלחם על הר הבית, ארגן תפילות במקום וניסה למנוע את הסגרתו לידי צר. 



דעת הרב זצ"ל לא היתה נוחה מהאיסור שייחסו בזמנו לרבנות הראשית על עלית יהודים להר הבית. הוא עצמו עלה להר ותמך בעלית יהודים להר הבית בטהרה. כשהרב חש שיש סכנה שהר הבית ימסר, חלילה לערבים, הוא החליט להוציא את ספרו, כדח לעודד עלית יהודים להר הבית וכך הוא כתב:

"כעת, כאשר הריבונות היהודית על הר הבית נמצאת בסכנה, הר המוריה עלול להפוך לנושא של משא ומתן בינינו לבין הערבים, ולצערנו מצויים פוליטיקאים המוכנים לשאת ולתת על הריבונות שלנו על הר הבית, והם מסתמכים על האיסור כביכול של הרבנות לעלות אל הר הבית. איסור זה עלול לשמש תואנה להסגיר את קודש הקודשים של האומה לידי המוסלמים. לכן החלטתי לפרסם כעת את הספר, ממנו יווכחו כי קיימים אזורים נרחבים בהר הבית המותרים בכניסה לכל יהודי לפי כל הדעות, לאחר שיטבול במקווה טהרה..."

יהודים רבים באו לכבד את זכרו של הרב גורן ולהמשיך בדרכו בעליה להר הבית ובפעילות להצלתו מדי צר ואויב.

↓ גזענות מודרנית במדינת ישראל

הארכיאולוג גבי ברקאי ממתין בתור היהודי להר הבית
תיירים נכנסים בחופשיות
המשטרה לא אפשרה נוכחות של יהודים רבים בהר הבית בו זמנית. למרות שלא היו ערבים רבים בהר הבית, לא אפשרה המשטרה כניסה של יותר מעשרה יהודים בו זמנים להר הבית. בכניסה להר הבית עמד מחבל מטעם הואקף הירדני וספר כל יהודי חובש כיפה שעלה להר הבית.

כשמכסת היהודים הכללית עברה את המכסה שנתניהו הבטיח למלך ההשאמי מעבר הירדן, סגרה המשטרה את הר הבית כליל ליהודים. הר הבית נסגר לכניסת יהודים שעה לפני הזמן, בעוד תיירים ממשיכים לעלות באופן חופשי להר הבית.

יהודים רבים שהגיעו היום להר הבית לרגל 20 שנה לפטירת הרב גורן, התאכזבו לגלות שהמשטרה מונעת כניסת יהודים. למרות ששוטרי השער הודיעו ש"הנה הנה אתם נכנסים". גורשו לבסוף היהודים לאחר המתנה של יותר משעתיים.

בית הממתינים הרבים היה ד"ר גבי ברקאי, מבכירי חוקרי הארכיאולוגיה של הר הבית, ניצול שואה. הוא המתנין בכניסה יותר משעה וחצי בעוד כל תיירי העולם חולפים על פניו ועלים להר ללא כל המתנה.

↓ בר מצווה בהר הבית

חגי חוגג בר מצווה בהר הבית
לחגי מקרית ארבע ימלאו הערב 13 שנים. חגי נוהג לעלות בקביעות להר הבית עם הוריו, משפחתו וחבריו. לחגי היתה בקשה מיוחדת מאביו לרגל היום המיוחד. הוא ביקש מאביו לעלות ביום זה יחד להר הבית. אמנם ביום רביעי הקרוב תעלה קבוצה גדולה מקרית ארבע להר הבית, אך לחגי היה חשוב מאוד לעלות דווקא היום להר הקדוש.

חגי חוגג בר מצווה בהר הבית
שימו לב לכיפה ההפוכה. רמז לבאות?
חגי ביקש לייחד את היום האחרון שלו כילד לתפילות במקום אשר בחר ה'. תפילות לקראת היכנסו בעול תורה ומצוות. חגי התפלל שהוא יזכה לקיים את כל מצוות התורה שנוגעות אליו, גם את אלו התלויות בבית המקדש. לאחר העליה להר הבית ביקש חגי לקיים מצוות ביקור חולים אצל הרב יהודה גליק, לספר לו על החוויה ועל התפילה שנשא בהר הבית לרפואתו ולבקש ממנו שיברכו לרגל הכנסו בעול מצוות.

בבית החולים שערי צדק התבשרו חגי ואביו שתפילותיהם לרפואתו של גליק, חוללו פלאים וכי מצבו של הרב גליק השתפר וכי הוא יצא מכלל סכנה. מצבו של גליק לא מאפשר עדין ביקורי חברים, הוא זקוק למנוחה ולהתאוששות. חגי מסר את ברכותיו לבנו של גליק וחזר לעיר האבות חברון, עם הרבה תובנות מה מוטל עליו כיהודי בארץ ישראל בדור הגאולה, בו אור וחושך משמשים בערבוביה.

לכבוד הרב שלמה גורן זצ"ל. אלי יורב בהר הבית

2 תגובות:

  1. עם ישראל חייב להתעשת!

    השבמחק
  2. אין מה לעשות, כל עוד נתניהו הבוגדני הוא ר"מ ישראל, תמשך רדיפת היהודים, עד למסירת הר הבית לריבונות האוייב הפלשתינאי.

    השבמחק