יום חמישי, 6 בנובמבר 2014

אלף פיגועים לא יעצרו אותנו בדרך להר הבית

גם אם השקרנים היו צודקים || הר הבית הוא שלנו וזהו
עוד פיגוע ברחובות בירת ישראל, חמישי במספר מאז חודש יולי האחרון. עוד ”מחבל בודד“ שנכנס לרכבו ונוסע על מנת להרוג, דורס בדרכו אזרחים ולוחמי מג“ב ולא מסיים את מלאכתו השטנית עד שהוא אוחז במוט ברזל ומכה בו עוברי אורח. הטרור משתולל, מרים את ראשו, מגיע הפעם משכנינו הקרובים המתגוררים דקות נסיעה ממרכז הבירה, ואל מול הסערה הזו יש שממהרים לקבוע היום בפה מלא: כל זאת באשמת הר הבית.

פרשנים ומגישים חזרו היום על המנטרה הזו שוב ושוב, עד שהאוזן הישראלית הממוצעת כבר החלה לקבל את הדברים כאילו היו תורה מסיני או לכל הפחות מידע מוצק מהשב“כ. הישראלי שצפה במהדורות החדשות הערב משוכנע שרחובות ירושלים בוערים בגלל קבוצת ישראלים שמבקשת לעלות באופן חופשי להר הבית ולהתפלל בו. שזו הסיבה לפיגוע הדריסה הזה וההוא, שלכן ניסו התנקשו בחייו של יהודה גליק, ושרק אם נוריד את הנושא הזה מעל גבי סדר היום - יפרחו פה כלניות וירושלים תשקוט לפחות ל-40 שנה.

השקר הזה לא יכול להיות עמוק יותר, אבל נניח ונאמץ ולו לרגע את התיאוריה הזו שאוהבים לגלגל חלק מהעיתונאים והפרשנים. נניח שירושלים ”בוערת“ בתקופה האחרונה בכמה פיגועי דריסה, ידויי אבנים והפרות סדר. אז מה? האם הם יעצרו אותנו בדרך להגשמת החלום האנושי, הדמוקרטי, של חופש הפולחן ליהודים במקום הקדוש ביותר לעמנו?

נדגיש זאת שוב ושוב ושוב: לא נוותר על החלום. אלף פיגועים לא יעצרו אותנו מהכמיהה לעלות להר הבית ולהתפלל בו. מאות הפרות סדר לא יזיזו אותנו כהוא זה מהשאיפה הדמוקרטית והפשוטה שרק רוצה דבר אחד: לאפשר לכל יהודי להתפלל בביתו, בארץ ישראל.

על דרישות מוצדקות פחות יצאנו כאן למלחמות. על טענות ראויות פחות הקרבנו את לוחמינו הטובים ביותר. על אהבות קטנות יותר היינו מוכנים לסבול כמה בטונדות בתחנות הסעה, מספר הפרות סדר או ידויי אבנים. בוודאי ובוודאי שכן.

בעוד שכנינו כותבים בעמודי הפייסבוק שלהם מסרי מוות ואיומים ברצח, במטרה להניא יותר ויותר יהודים מלהתקרב אל הר הבית; בזמן שפרשנים משמאל מנסים לצבוע את הר הבית בצבעי חביות נפץ ובקבוקי תבערה כדי שאיש לא יעז לחלום על עלייה אליו - התשובה שלנו תהיה ברורה, בהירה וחד משמעית: עלה נעלה וירשנו, כי זו הסיבה האמיתית לכך שאנחנו חיים כאן עם מחירי המילקי והקוטג‘. כי זה הבית אליו חזרנו. זה הניגון אותו ביקשנו. אף אחד, מחבל רצחני ככל שיהיה, לא ימנע מאיתנו את זכותנו הטבעית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה