יום חמישי, 25 בדצמבר 2014

טיפול פלילי בשוטרים שפעלו בניגוד לחוק

עבריינים במדים || המשטרה פעלה בניגוד לחוק יסוד


רפ"ק אבי ביטון. פעילות לא חוקית?
בשבוע שעבר נעצר בהר הבית תום ניסני. על מעצרו השערורייתי דיווחנו כאן בהרחבה (לחץ לקישור >>). מתברר שמלבד הסיבה המפוברקת למעצר, פעלו השוטרים באופן לא חוקי, החזיקו את העצור לילה שלם במעצר ללא סיבה והאריכו את מעצרו ללא סמכות כמה שעות מעל המותר. עו"ד אביעד ויסולי לא מוותר והוא מבטיח למצות את הדין עם העבריינים.

במכתב למפקד מרחב דוד רפ"ק אבי ביטון דורש עו"ד ויסולי את שמות השוטרים העבריינים במטרה למצות איתם את הדין.

לעו"ד ויסולי יש היכרות מוקדמת עם ביטון. השניים נפגשו בבתי משפט, בעת שביטון הוזמן על ידי עו"ד ויסולי הוזמן להעיד שם במשפטים שנוהלו על ידי עו"ד ויסולי בשם לקוחו יהודה גליק. כמו כן נפגשו השניים בלשכתו של ביטון לשיחות עבודה, עו"ד ויסולי הגיע לפגישה בתפקידו כיו"ר המטה המשותף לתנועות הר הבית והמקדש..

בעקבות היכרות זו ובעקבות הרדיפה האישית שמנהל רפ"ק אבי ביטון כנגד יהודה גליק, גם לאחר שהוא ניצל מניסיון רצח שיכול היה להמנע, לו המשטרה היתה רוצה, סביר להניח שעו"ד ויסולי לא יופתע אם יתברר שביטון הוא זה שעומד אישית מאחורי ההנחיות לפעולות המנוגדות לחוק המעצרים ולחוק יסוד כבוד האדם וחירותו.


↓ מכתבו של עו"ד אביעד ויסולי לרפ"ק אבי ביטון

המטה המשותף לתנועות הר הבית והמקדש
דישראלי 36 חיפה 3433436 Disraeli St.     טל': 8112099 – 04 5791746 – 050 Tel.:
פקס: 8243490 - 04 Fax:                             אימייל: mikdash@mateh.org  Email:

בס"ד  א טבת התשע"ה 23.12.14                                                             מבלי לפגוע בזכויות

לכב'
נצ"מ אבי ביטון, מפקד
מרחב דוד
ירושלים

באמצעות פקס

הנדון: בקשה למסירת פרטי חשודים בעבירות פליליות

  1. ביום 21.12.14 בשעה 09:00 בקירוב נעצר תום ניסני בהר הבית. מר ניסני הובא לחקירה במרחב דוד וחקירתו הסתיימה בשעות אחר הצהריים המוקדמות.
  2. מר ניסני לא הובא לדיון ביום 21.12.14 בפני שופט תורן בבית משפט השלום, על אף שלא היתה למשטרה כוונה להאריך את מעצרו של מר ניסני, אלא לשחררו בתנאים, כפי שהצהיר התובע המשטרתי בדיון בבית המשפט ביום 22.12.14.
  3. מר ניסני שוחרר לאחר כ – 27 שעות ממעצר, למרות שהמשטרה לא קיבלה כל צו מעצר משופט המתיר לה להאריך את המעצר מעבר לסמכותה על פי החוק (24 שעות).
  4. כב' המשנה לנשיא בית המשפט העליון, השופט מנחם אלון ז"ל פסק כי "כליאתו של אדם מאחורי סורג ובריח, ללא הסמכה מפורשת בחוק, ולו לדקה אחת, דינה כדין שלילת חירות לשעה אחת, ל-72 שעות, ולכל תקופה שהיא. אין מידה ואין שיעור לערכה ולארכה של חירות האדם. שלילת חירות כאמור, לכל תקופה שהיא, עבירה פלילית ועוולה אזרחית היא" (בג"צ 5304/92 - פר"ח 1992 סיוע לנפגעי חוקים נ' שר המשפטים).
  5. לפיכך השוטר שלא הביא את מר ניסני בפני שופט ביום 21.12.14 , וכן השוטר שלא שחרר את מר ניסני ממעצר לאחר 24 שעות, חשודים בעבירות פליליות.
  6. הינך מתבקש להעביר אלי את פרטי אותם שוטרים (שם, משפחה ומס' ת.ז.) המתוארים בסעיף 5 לעיל, על מנת שנוכל להגיש נגדם תלונה במח"ש ו/או לנקוט נגדם הליכים משפטיים על פי כל דין.
  7. אבקשך להעביר אלי בתוך 3 ימים את הפרטים המבוקשים.
הצהרה פורמלית: אין באמור במכתב זה כדי להוות כל ויתור, השלמה, עיכוב, דחיה, הפחתה, הסכמה או מיצוי טענות באורח חלקי או מלא, על נושא כלשהו שהועלה בעבר או שיועלה בעתיד ו/או על כל דרישה, בקשה, טענה, תלונה, סעד, טען-ביניים, צו, הודעה, תביעה, תובענה יצוגית, תביעה נגזרת או עתירה על פי כל דין ונגד כל אדם. 
                                                                                               
בכבוד רב,
      (      -      )
עו"ד אביעד ויסולי
יו"ר המטה המשותף

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה