יום ראשון, 4 בינואר 2015

מה גרם לערבים לשתוק כשהתחלתי להנות מהצעקות?

ברוך שלא עשני גוי || איך השתקתי את הערבים בהר הבית?


עו"ד ברןך יוסף הוא אחד העולים הותיקים והמסורים להר הבית ואף כיהן כיושב ראש התנועה לכינון המקדש. בן יוסף מספר על תובנות חדשות בעקבות עלייתו האחרונה להר הבית בעשירי בטבת.


↓ מאת: עו"ד ברוך בן יוסף

בעשרה בטבת, ביקרתי בהר הבית לבד, דבר שלא קרה לי זמן רב. קבעתי עם אנשים בבקר ופשוט לא הגיעו. חשבתי בהתחלה, חבל על הפספוס, אבל הביקור לבדי, אפשר לי לטייל במחשבות, במקום להסביר לחדשים מקרוב באו. ניצלתי את המצב וניסיתי לבלבל את היוצרות על ידי הליכה לצד שמאל במקום לימין. הצועקים והצועקות אינם רגילים לשינויי כיוון כאלה.

כך כמעט הצלחתי לעלות לרמה בצד צפון מערב, דבר שהפך לקשה אם לא בלתי אפשרי בזמן האחרון, כאשר מתחדשות גזרות חדשות מידי ביקור. הגעתי חצי הדרך למעלה במדרגות העולות לרמה ואז הופיעו הצועקות ובעקבותיהם הצועקים שיושבים בקרן צפון מערב. השוטרים המלווים המושפעים מהצועקים, מיד התעשתו ואסרו עלי המשך העליה לרמה בטענה שלא שמו לב שאני עולה וכמובן הדבר אסור. העולים הקבועים בהר הבית - כמוני, יודעים כי הדבר אסור משום שהצועקים קבעו זאת כמטרה, קודם כל לדחוק אותנו מהרמה ואחר כך מכל הר הבית.

בעת שעמדתי בצד הצפוני בפתח לעזרה, התגברו הצעקות. כל ערביה שכמבדת את עצמה מכסה את פניה וצועקת לעברי, "אללה אכבר". אחת, אחת עברו ערביות וצעקו לעברי. פתאום חשבתי, כמה מעניין. הרי מולי אני רואה אין ספור תיירים נוצרים שהיו אמורים להפריע למוסלמים הרבה יותר מהופעתי הבודדה במקום, אולם לא מתייחסים אליהם כלל. מה שמעניין את המוסלמים\ הוא דבר אחד בלבד, לצעוק לעבר היהודי, "אללה אכבר".

בהתחלה חשבתי, כמה הם מסכנים המוסלמים האלה. אין להם משהו אחר לצעוק. כבר שנתיים שהם צועקים לעברנו אותה סיסמה, "אללה אכבר". מה אין להם "קופירייטרים" שיכולים להמציא להם סיסמה מקורית ומעניינת יותר?

ואז הייתה לי ההשראה! נזכרתי בפסוק מתהילים פ"ב, שאומרים הלווים ביום ג', "מזמור לאסף....ואני אמרתי א-לוהים אתם ובני עליון כולכם..." אמרתי זוהי הסיבה שצועקים עלינו כל הזמן "אללה אכבר". הערבים האלה רואים את היהודי ובעצם רואים את א-לוהים והם לא יכולים לשלוט בעצמם וצועקים. הם רוצים להזכיר לנו כי ה' אמר א-לוהים אנחנו וחבל שאנחנו שוכחים זאת כל הזמן וצריכים את העם הבזוי הזה להזכיר לנו מי אנחנו.

ברגע שהבנתי זאת, במקום שהצעקות יפריעו לי, נהנתי מהן. המשכתי בסיבוב לצד המזרחי. שם המתינו לי קבוצת הצועקים הקבועה וראה איזה פלא, לא צעקו כלום. חיכיתי לצעקות ולא באו, אפילו עליתי במדרגות ונכנסתי לעזרת נשים כדי לדרבן אותם לצעוק ולא צעקו כלום. כמעט העזתי לבקש מהם לצעוק, אבל לא העזתי. גיליתי את הסוד של הצעקות, וזה נפסק.

חברים, הערבים האלה ממלאים תפקיד מאד חשוב בהר הבית ואנחנו פשוט לא מבינים. הם מזכירים לנו מי אנחנו, מדוע אנחנו פה, ולמה המקום הזה כל כך חשוב. זה כמו האנטישמים שמזכירים ליהודים בחו"ל שהם יהודים. אביו של הרב מאיר כהנא הי"ד הרב יחזקאל שרגא כהנא זצ"ל בספרו משנה ישרה כתב, כי כאשר אנחנו מברכים בבקר "שלא עשני גוי", צריכים להתכוון ש"הגוי לא עשה אותי יהודי". דהיינו, לא צריכים שהגויים יזכירו לנו מי אנחנו, מה יעודנו ומה תפקידנו.

לכן, פעם הבאה שיצעקו עליכם "אללה אכבר" בהר הבית, תחייכו ותגידו להם תודה על המחמאה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה