יום שני, 16 במרץ 2015

פעילי הר הבית שוקלים היענות לבקשת המשטרה

המשטרה מבקשת || פעילי הר הבית שוקלים

בשיחות בין פעילים מרכזיים לדרגים בכירים במשטרה, דנו הצדדים בעליה ההמונית לרגל הצפויה בפסח. פעילי הר הבית מתלבטים כיצד לנהוג בבקשת המשטרה להמנע מפרסום עליות להר בפסח.

↓ שוקלים כיצד להביא לריבוי עולי רגל בהר הבית


בימים האחרונים פנה גורם בכיר במשטרה למספר פעילים בתנועות המקדש השונות בבקשה להמנע מפרסום עליות מתוכננות להר הבית בפסח, בדגש על פרסום בפייסבוק, לטענת המשטרה פרסום העליות המתוכננות בפייסבוק גורם מיד לתגובה מוסלמית בדפי פיסבוק ערביים הקוראים לערבים להגיע הר הבית ולשבש את עליית היהודים דבר שגורם להפרות סדר ולסגירת הר הבית ליהודים.

הפעילים שאלו את נציג המשטרה: "באם נקיים את בקשתכם ולא נפרסם את העליות המתוכננות לפסח, למרות שיש לנו את כל הזכות החוקית לבצע זאת, האם תקלו את כניסת היהודים להר הבית? האם תגדילו את מספר הקבוצות שנמצאות בהר? האם תאפשרו כניסה של קבוצות המונות עשרות יהודים כפי שהיה בעבר?"

נציג המשטרה סירב להתחייב ואמר שהכל תלוי ב"הערכת מצב שהם מצבעים"

חשוב לציין, בתענית אסתר, למרות עשרות רבות שהגיעו להר הבית התעמרה המשטרה בעולים, המשטרה הכניסה את העולים בקבוצות קטנות מאוד בין שישה לעשרה עולים בקבוצה בלבד. כמו כן מנעה המשטרה שהות של יותר מקבוצה אחת בהר הבית. עקב התנהלות מחפירה חלק מהעולים לא הצליחו להכנס כלל להר הבית וחלק נכנסו לעליה מקוצרת משער המוגרבים ועד לשער השלשלת בלבד וגם זה לאחר המתנה של יותר משעתיים!

אחד מפעילי המקדש שהשתתף בפגישה אמר לכתבנו "בהתחלה שקלתי בחיוב להענות לבקשת המשטרה ולהמנע מפרסום העליות המתוכננות להר בפסח בפייסבוק, אבל אחרי שראיתי את התנהלות המשטרה בתענית אסתר, חזרתי בי. אני פשוט לא מאמין להם".

בשיחה עם פעיל אחר נאמר לנו: "כמובן שאין סמכות מרכזית שיכולה לאכוף את דעתה על שאר הפעילים וטוב שכך, אולם ניתן לדבר עם פעילים מרכזיים וליצור אוירה שתיצור מחויבות של רוב הפעילים. בשיחות עם פעילים מרכזיים ניתן להגיע להסכמות. הדבר תלוי ,כמובן, במידת האמון של הפעילים במשטרה וביכולת השכנוע שלהם את פעילי השטח".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה