יום רביעי, 4 במרץ 2015

צפו: קבלת פנים פרועה לחבר קונגרס אמריקאי בהר הבית

בארצות הברית זה לא היה קורה || שם מכבדים את חופש הדת

חבר קונגרס אמריקאי עלה להר הבית עם קבוצת יהודים. הוא חווה על בשרו את האפליה המשטרתית בבידוק, את התורים המיועדים ליהודים בלבד, את הפיקוח הצמוד על יהודים בלבד, את התקיפות הגזעניות של הערבית בחסות המשטרה, את השנאה היוקדת ומצד שני את הנחישות היהודית וכושר ההתמדה של העולים להר הבית.

הוא הופתע מעוצמת השנאה ומההתנהגות של ממשלת ישראל לאזרחיה. הוא אמר שבארצו, דבר כזה לא היה קורה...

↓ קבלת פנים מוסלמית לחבר קונגרס אמריקאי בהר הבית



חבר הקונגרס הרפובליקני דניס רוס (FL-15) ביקר בהר הבית ביום רביעי ערב ראש חודש אדר. חבר הקונגרס הגיע לישראל לשבוע במסגרת משלחת שאורגנה ביוזמת YES! לחוסן מדיני וכלכלי. הוא נפגש עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, שרי ממשלה וחברי הכנסת וגם חברי קהילת הביטחון. חבר הקונגרס היה אורח של צה"ל, ביקר באתרים צבאיים רגישים.

חבר הקונגרס עלה להר הבית בלווית עם יהודים וחווה את חווית ההשפלה שעוברים היהודים בכניסה להר הבית ובהר עצמו. חבר הקונגרס בילה שעה שלמה בהר יחד עם קבוצה של מבקרים יהודים בראשותו של יצחק ראובן ממכון המקדש.

הוא היה עד לקבוצות יהודיות שהופרדו, לבידוק ביטחוני מוגזם, לליווי הצמוד והטורדני של מחבלי הואקף המוסלמי על השמירה ההדוקה שנועדה להבטיח העולים לא ישאו תפילה או יעשו אקט שנראה כפולחן שאינו מוסלמי.

הקבוצה נאלצה להמתין יותר משעה לפני שהורשתה להיכנס לאתר הקדוש, בזמן שמאות תיירים עלו בקלות להר הבית. אם לא די בכך, בנו של חבר הקונגרס נלקח לחדר צדדי והערך עליו חיפוש גופני משפיל, כדי להבטיח שאין ברשותו של "אביזרים דתיים".

בהר הבית התקבלה הקבוצה הצרחות של נשים מוסלמיות מכוסות מכף רגל ועד ראש (כדי למנוע את זיהוין) של: "אללה אכבר", "הסתלק מהמקום!" ועוד קללות שונות ומשונות.
חבר הקונגרס נשאל  איך הוא מרגיש עם קבלת הפנים הרןעשת שקיבל והוא ענה: "זו קצת קבלת פנים שונה מזו שאני רגיל, אני מגיע ממדינה שמכבדת את חופש הדת".
הוא גם שיבח את חברי הקבוצה היהודית על התמדתם ומחויבותם לחופש הדת שלהם באתר.יצחק ראובן, שהוביל את הקבוצה הגיב: "זה היה כבוד גדול לארח את הקונגרס רוס ובני משפחתו לסיור בהר הבית. היה מצער, שהוא היה צריך לראות את הפיקוח ההדוק והטרדת שהמבקרים היהודים חשופים אליהם על בסיס יומי. חשוב לציין כי פרובוקטורים אלו מקבלים תשלום ישיר מארגונים אסלאמיים קיצוניים עלניסיונותיהם להפחיד אותנו ללא הצלחה. המבקרים היהודים לא נרתעים ומספרם עולה מיום ליום".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה