יום שני, 2 במרץ 2015

משמעות הפסיקה תקדימית: ליהודים מותר להתפלל בהר הבית, למשטרה אין שום זכות חוקית למנוע זאת

פסק דין מכונן || תפנית משפטית ביחס להר הבית

"היום הזה ייזכר לדורות בתולדות המאבק לשיבת היהודים להר הבית", כך מתבטאים היום שוחרי המקדש ופעילי הר הבית. מה שעשה השופט סובול לתפילת נשות הכותל, עשתה השופטת אביב לתפילת יהודים בהר הבית.

↓ מותר ליהודים להתפלל בהר הבית

על המשטרה "לדאוג לכך שיהודים יוכלו להתפלל בהר הבית", כתב בית המשפט בפסק הדין של גליק נגד המשטרה, בפסק דין גדוש בביקורת קשה נגד התנהלות המשטרה בהר הבית.

"ההרשאה החוקית של הנתבעת [=המשטרה] היא, על פי הפסיקה, לדאוג לכך שיהודים יוכלו להתפלל בהר הבית, ולא לפעול באופן גורף כדי למנוע מיהודים להתפלל בהר הבית".

עורך הדין אביעד ויסולי, שייצג את גליק לאורך התביעה מסביר, ש"השופטת מלכה אביב למעשה מחזירה את היהודים להתפלל בהר הבית" וזה עיקר פסק הדין.

"בית המשפט הכשיר את התפילה בהר הבית". אומר ויסולי. "למעשה בית המשפט לקח את פסיקות ביהמ"ש העליון בדבר זכות התפילה של יהודים בהר הבית, ויישם אותם בפועל".

לדברי ויסולי המשמש גם כיו"ר מטה ארגוני המקדש ופרקליטם, "זה פסק הדין כמעט הראשון, ולבטח הנרחב ביותר, בו בית המשפט מיישם הלכה למעשה את זכות התפילה של יהודים בהר הבית". "החל מהיום כל יהודי רשאי להתפלל בהר הבית. אין יותר עבירה בתפילה עצמה".

"גם ה"התחייבויות" המצחיקות של מפקד המרחב הושלכו לפח האשפה המשפטי. "הצעד שצעדנו אתמול בהר הבית הוא צעד עצום, במשמעות היסטורית. והמסר הכי משמעותי מפסק הדין אותו תשננו לכל יהודי ולכל שוטר - מותר להתפלל בהר הבית!

השופטת אף ביקרה קשות את התנהלות המשטרה בכל הקשור לנהלים כתובים שלא נכתבו עד היום בקשר ליהודים בהר הבית.

במטה ארגוני המקדש מברכים על החלטת בית המשפט שמורה למשטרה לשנות את הגישה ביחסה ליהודים בהר הבית. עקשנותם של האלפים שאינם מוותרים ועולים להר הבית למרות המגבלות הקשות נושאת פירות, אומרים במטה.

לשאלה האם המשטרה תיישם את הוראת בית המשפט בשטח, כפי שנעשה בקשר לתפילות נשות הכותל. טוענים במטה שהתעניינות התקשורת היא זו שתקבע באיזו מידה ובאיזה מהירות היא תיושם. עם זאת אנו בטוחים שהמשטרה תאמץ את ההחלטה, ותקבע נהלים, שיכללו סדרים לתפילת יהודים בהר הבית, עם תשמישי קדושה הנדרשים לכך, כפי שראוי לאתר הקדוש ביותר לעם היהודי.


ראו גם:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה