יום רביעי, 11 במרץ 2015

מה חושבים המועמדים לכנסת על הר הבית?

בחירות תשע"ה || מי בוחר בבית הבחירה?

מה אמרו ועשו נבחרינו בעניין הר הבית? – סיכום חלקי
מי בעד, מי נגד?

מאת: ארנון סגל

הליכוד
בנימין נתניהו [נגד]

ראו קישור: ישראל נגד ההר  (http://the--temple.blogspot.co.il/2015/03/blog-post_29.html)


בוגי יעלון [נגד]
בראיון לתוכנית "המטה", ערוץ 10, בסתיו האחרון אמר: "אי אפשר להתעלם מזה שחלק מהאירועים [הכוונה לפיגועים. א"ס] זה ניצול של מה שעשו, לצערי, שרים וחברי כנסת כשעלו להר הבית. יש פה סטטוס קוו מאוד רגיש שמסוכם בינינו ובין ירדן וצריך לעמוד בו. אנחנו לא צריכים לתדלק את זה. כשמישהו בא באופן פרובוקטיבי ומתחיל את המסע שלו בפרסומים באינטרנט ערב קודם, קורא תיגר על הסטטוס-קוו שאנחנו מחוייבים לו כממשלה, ברור שזה מסית".

ציפי חוטובלי [בעד]
פקדה את ההר ביום חתונתה וכן לאחר ההתנקשות ביהודה גליק. בדיון נדיר שהתקיים אשתקד במליאת הכנסת בנושא הר הבית אמרה חוטובלי: "יש כאן תנועה עממית שמתחילה לקום. אני קוראת לממשלת ישראל להרחיב את שעות הביקור בהר ולממש את זכות התפילה".

מירי רגב [בעד]
כיו"ר ועדת הפנים בקדנציה החולפת קיימה כ-15 דיונים בוועדה בנושא זכויות היהודים בהר הבית, הקימה תת ועדה שהמליצה לפתוח את ההר ליהודים גם בשבתות, להביא לפתיחת עמדות נוספות לכניסת יהודים ותיירים להר ולהפסקת החתמת פעילים יהודים על נהלי התחייבות מפלים.

הבית היהודי
נפתלי בנט [בעד]
בראיון ל-CNN לאחר ההתנקשות ביהודה גליק התבטא: "הר הבית הוא המקום הקדוש ביותר ליהודים בכל העולם ורק השלישי בקדושתו למוסלמים. לכן אנחנו צריכים למצוא את הדרך שבה שתי הדתות יוכלו לממש את מלוא זכותן להתפלל".

הרב אלי בן דהן [בעד]
בתקופתו כסגן השר לשירותי דת פעל משרדו – לראשונה מאז מלחמת ששת הימים – לתקן תקנות שאמורות להסדיר תפילת יהודים בהר הבית. התקנות הושלמו אך טרם הועלו להצבעה בממשלה בשל התנגדות ראש הממשלה.

אורי אריאל [בעד]
עולה ההרה מעת לעת מזה שנים רבות ובשנה וחצי האחרונות אף מפעיל אתר אינטרנט שמקיים סיור וירטואלי על הר הבית בעקבות גדרי הקדושה של ההלכה היהודית במקום.

יחד – העם איתנו
אלי ישי ויוני שטבון [נגד]
במסגרת האיחוד בין מפלגת יחד למפלגת עוצמה יהודית נחתם הסכם שעל פיו מועמד 'עוצמה יהודית' ברשימה, ברוך מרזל, לא יעלה להר הבית לכל אורך הקדנציה. מכיוון שההסכם חסוי לא ניתן לדעת האם קיימים סעיפי התחייבות נוספים.

 [הערת העורך:  ברוך מרזל הבטיח לי אישית שמיד אחרי הבחירות הוא יפעל למען הר הבית בשיתוף פעולה עם פעילי המקדש]

ש"ס
אריה דרעי [נגד]
בראיון לתוכנית 'פגוש את העיתונות', ערוץ 2 בסתיו האחרון התבטא: "לעלות להר הבית זה כמו לאכול ביום כיפור, זה מיתה בידי שמיים. בגלל שיהודים עולים להר הבית – פחות אנשים מגיעים לירושלים, פחות תלמידים עולים, כל העולם נגדנו. ירושלים הופכת שוב להיות מבודדת".

יצחק כהן [נגד]
בדיון מיוחד שהתקיים בעניין הר הבית במליאת הכנסת אשתקד התבטא בחריפות כנגד יוזם הזיון, ח"כ פייגלין: "אתם רומסים את המקום הקדוש ביותר לעם היהודי. אתם מעודדים יהודים לעלות להר-הבית וגורמים להם נזק באיסורי כרת. אותו הנזק שגרם אריאל שרון כשרמס את הר-הבית בספטמבר 2000. כשפרצה האינתיפאדה. כמה יהודים נהרגו באינתיפאדה בגלל אותה עלייה להר? החבר'ה מהבית היהודי מחרחרי ריב. הם רוצים שיגייסו את בחורי הישיבות כדי להרגיע את המהומות שהם מדליקים בהר-הבית".

ישראל ביתנו
אביגדור ליברמן [נגד]
בראיון לרשת ב' בסתיו האחרון הגדיר עליית שרים וח"כים להר הבית "טמטום שנועד לתפוס כותרות. רדיפה אחר פרסום זול, ניצול ציני של המצב המורכב וחוסר חוכמה".

יצחק אהרונוביץ' [נגד]
במסגרת תפקידו כשר לביטחון פנים הביע כמה וכמה פעמים התנגדות נחרצת למתן חופש פולחן ליהודים בהר. כך, בדיון בוועדת הפנים של הכנסת יומיים לפני ההתנקשות ביהודה גליק, 27.10.14, אמר: "אני מציע לכולם לא להתעסק עם הר הבית. תשאירו זאת לי. לא אשנה את הסטטוס קוו בירושלים ובהר הבית".

יש עתיד
יאיר לפיד [נגד]
בראיון לגל"צ בסתיו האחרון אמר לפיד: "עליית חכי"ם להר הבית היא חוסר אחריות. חברי כנסת ושרים שעושים הון פוליטי על סיטואציה כל כך בוערת מתנהגים באופן בלתי אחראי. הסכסוך הלאומי בין ישראל לפלסטינים יהפוך לסכסוך דתי בין יהודים למוסלמים".

מיקי לוי [נגד]
לפני שנתיים כמעט, בראשית ימי הכנסת ה-19, תקף בחריפות את כוונת ח"כ מירי רגב לסייר בהר הבית עם חברי ועדת הפנים שבראשותה: "כוונתה של מירי רגב לקיים ישיבת ועדה על הר הבית הינה הצהרה פרובוקטיבית ומיותרת שעלולה לגרום להצתת השטח ולתוצאות חמורות".
בראיון למקור ראשון טרם הבחירות האחרונות התבטא: "אם לא ניזהר בנפשותינו, מהמקום הזה, הר הבית, תצא מלחמת עולם שלישית. כל כוונה לשנות את הסטטוס־קוו בהר הבית תיתפס כניסיון רגשי-דתי, והחורבן, הנזק, הנפגעים בנפש ואובדן הדם לחינם מי ישורם. אין מי שיכול למדוד זאת. אין חופש תפילה בהר הבית".

המחנה הציוני [נגד]
יצחק הרצוג
בסתיו האחרון, כשהארץ רעשה בעקבות גל פיגועים שקושר להר הבית אמר שאם היה ראש הממשלה היה אוסר לעלות להר. לאחר שהתפרסם שבכוונת ח"כ חיליק בר להצטרף לח"כ מירי רגב בהגשת הצעת חוק שתסדיר תפילת יהודים בהר הבית זימן אותו הרצוג לשיחה, שבה הבהיר לבר שעמדת מפלגת העבודה מתנגדת להצעת החוק הזו. בתגובה משך בר את ידיו מהצעת החוק.

מרצ
זהבה גלאון [נגד]
בדיון מיוחד שהתקיים בעניין הר הבית במליאת הכנסת בשנה שעברה אמרה: "מי שעומד כאן היום על דוכן הכנסת וקורא לעלות להר– מבצע פרובוקציה שיש לה רק מטרה אחת: לפוצץ את יחסי ישראל והעולם המוסלמי. מי שקורא בנקודה הרגישה הזו לעלות להר הבית זורק גפרור שיצית חבית אבק שריפה. אתם מבקשים לסכן את מדינת ישראל". 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה