יום שלישי, 14 באפריל 2015

שיא חדש: חופרים עם טרקטור בקודש הקודשים

ערו, ערו עד היסוד בה || מחללים את מקום המקדש עצמו

הר הבית: טרקטור במקום המקדש
שוב חפירות בלתי חוקיות בהר הבית. הפעם במקום שבו עמד בית המקדש עצמו, בתוך מבנה כיפת הסלע. רשות העתיקות: העבודות לא תואמו איתנו. "יש לפנות אל המשטרה, שהיא הריבון במקום".

↓ אין דין ואין דיין?
 
באמתלה של החלפת שטיחים, החלו היום המוסלמים לחפור עם טרקטורון בקרקע מקום המקדש. אל תוך מבנה כיפת הסלע הוכנס טרקטורון להרמת ריצוף לחפירות ולעבודות עפר שנעשות במקום בניגוד לחוק

מדובר בעבודות חסרות תקדים המחייבות את אישורה ופיקוחה של רשות העתיקות, ובדיקה ואישור של ועדת השרים לענייני חפירה ארכיאולוגית במקומות קדושים.

כל נגיעה ברצפת המקום וחדירה אל הקרקע עלולות לגרום נזקים בלתי הפיכים ליסודות בית המקדש ושרידי התקופה. לא כל שכן שלא עובדים במקום רגיש כזה בכלי חפירה מכניים.
הר הבית: טרקטור במקום המקדש

בעבר התריע מבקר המדינה בדו"ח חריף על ביצוע עבודות בהר הבית בלא אישור מסודר ובניגוד לחוק. המבקר הורה לאסור כל שימוש בכלים מכניים בהר הבית. לאחר הצהרות המשטרה שתשנה את דרכה ותאכוף החוק הוחלט להסתיר את הדו"ח המלא מעיני הציבור ולהפוך אותו לחסוי. כעת עולה חשש כבד כי גורמים במשטרה שיתפו פעולה עם הוואקף, ומענו מהמשטרה לעמוד בהבטחותיה.

במטה ארגוני המקדש מגנים את ההתנכרות להר הבית ושרידי המקדש של ראש הממשלה ושאר הרשויות. מדובר בשערוריה של ממש. חפירה בקודש הקדשים של העם היהודי בכלים מכניים כבדים. בשום מקום אחר בעולם לא היה נכנס טרקטור או בובקט לתוך מבנה קדוש.

משטרת ישראל שמפקחת בשבע עינים על שפתי היהודים העולים להר הבית, כדי לצוד את אלו שמבקשים להתפלל במקום, מעלימה עין מחפירות בטרקטורים וטרקטורונים בהר הבית, ובבבת עינינו המקודש.

בכל אתר ארכיאולוגי חופרים ידנית, ובקודש הקדשים שלנו מתנהגים החופרים כמו פיל בחנות חרסינה. חשד כבד עולה שכוונות הרס והשמדת כל זכר יהודי מהמקום, הן שמדריכים את החופרים במקום. על הממשלה לעצור מיידית את החפירה המפלצתית וההרסנית.

במטה ארגוני המקדש קוראים למבקר המדינה לבדוק את התנהלות הרשויות, המשטרה, רשות העתיקות ווועדת השרים האחראית על שמירת המקום.

עוד ודרש המטה להקים רשות ממלכתית מיוחדת להר הבית, שצורכי ההר ושרידי המקדש יעמדו בראש מעייניה. רשות כזו לא תמכור את קודשי ישראל בעבור חופן של שקט זמני מצידם של הגורמים האלימים בהר הבית המשמידים כל זכר לעבר היהודי המפואר בכדי למנוע את שוב היהודים להר בית מקדשנו.

ארנון סגל, כתב מקור ראשון לענייני הר הבית והמקדש פנה לרשות העתיקות בשאלה: האם עבודות העפר בכיפת הסלע תואמו עם הרשות?

תגובת רשות העתיקות: "העבודות לא תואמו עם רשות העתיקות והן נפסקו. בשאלות נוספות יש לפנות אל המשטרה, שהיא הריבון במקום".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה