יום שישי, 12 ביוני 2015

צפו: זבח תודה - סרטון בת מצוה של אילה שפירא

לְךָ אֶזְבַּח זֶבַח תּוֹדָה || וַאֲנִי אָמַרְתִּי נִגְרַשְׁתִּי מִנֶּגֶד עֵינֶיךָ אַךְ אוֹסִיף לְהַבִּיט אֶל הֵיכַל קָדְשֶׁךָ

לפני יותר משנה החלה איילה שפירא לתכנן את חגיגת הכנסה בעול מצוות. היא תכננה לעלות להר הבית ולחגוג את בת המצוה מול פני הקודש. תכניותיה השתנו באופן בלתי צפוי. איילה נפגעה מבקבוק תבערה שזרק ערבי עליה ועל אביה. זמן רב היא נאבקה בגבורה על חייה וב"ה חייה ניצלו.

אילה הגיבורה חושבת מתוך הכאב הפרטי שלה על הכאב הכללי שלנו, של עם ישראל ושואפת להגיע לפסגה - לבית המקדש. לכן היא עלתה להר הבית ולכן שמחת בת המצוה שלה עוסקת בשמחה העתידית שלנו בבית המקדש.

אילה לא זנחה את הרעיון המקורי, אך היא נאלצה להתאימו למציאות. במקום אירוע מצומצם, ערכה משפחתה אירוע גדול בהרבה. במקום עליה שגרתית להר הבית, היא תכננה להביא קרבן תודה לבית המקדש. 

נכון המציאות בהר הבית עדין קשה וקרבן תודה עדין קשה להביא מכמה סיבות הלכתיות ומעשיות. אילה עלתה להר הבית לבדוק את המציאות בשטח. משנוכחה במציאות הבעייתית, היא נאלצה להסתפק בשלב זה בסרטון מושקע המתאר את הבאת התודה ברגע שהדבר יתאפשר.

הכוכבת הראשית בסרט - אילה שפירא, שחקני המשנה - משפחתה היקרה. הסרטון הופק ע"י המדרשה לידע המקדש שליד מכון המקדש.

↓ לכבוד בת המצוה ולכבוד נס ההצלה: אילה שפירא בדרך להקריב תודה בבית המקדש

2 תגובות:

  1. זרע קודש מחצבתה אשרייך איילה ירבו כמותך, עלי והצליחי בהר ציון

    השבמחק
  2. אין מניעות הלכתיות יש רק מניעה אחת והיא טומאת מת שלא נדחית לצורך קרבן תודה, אין כל מניעה אחרת, וכל מניעה אחרת היא שגיאה וטעות הלכתית פטאלית, אמנם חייבים לדעת כי גם את כל בית המקדש ניתן הלכתית לבנות היום וגם לשחוט פרה אדומה, הבעיה היא אך ורק הבעיה הטכנית בלבד!

    השבמחק