יום שני, 8 ביוני 2015

צפו: הרבי מליובביטש תורם דולר לנאמני הר הבית

העם עסוק בדברים חשובים פחות || הרבי מליובביץ' וגרשון סלומון
 
הרב גינבורג: הרבי מליובביטש התיר עליה בטהרה להר הבית
יו"ר נאמני הר הבית גרשון סלומון הוא אחת הדמויות המיתולוגיות שפעלו ופועלות למען הר הבית. סלומון נכנס לפני 25 שנה לרבי מליובביטש בניסיון לגייסו למאבק למען הר הבית. תמיכה פומבית נלהבת בעליות להר הבית לא יצאה מהפגישה הזו, אבל בכל זאת קרו כמה דברים מעניינים:
  • הרבי הראה בקיאות וצער על חילול ה' בהר  הבית.
  • למרות הביקורת על הפקרת הר הבית, הרבי לא הסכים לדבר בגנות עם ישראל.
  • בשיחה עם סלומון הרבי לא אמר מילת ביקורת אחת על העליות להר הבית.
  • לאחר שבתחילת השיחה קיבל סלומון מהרבי דולר אישי, בסיומה הוא קיבל דולר נוסף לפעילותו בנאמני הר הבית כהשתתפות סמלית של הרבי במאמץ.

בשולי הדברים, ראוי לציין את דעת הרבי מליובביטש על היתר העליה להר הבית, כפי שבאה לידי ביטוי כמה פעמים בדברים מפורשים שאמר על העליה למקומות המותרים בהר הבית וכפי שהעיד הרב יצחק גינזבורג שליט"א מחשובי רבני חב"ד (ר' קישור: http://the--temple.blogspot.co.il/p/blog-page_5817.html).
 
↓ יו"ר נאמני הר הבית גרשון אצל הרבי מליובביטש
 

2 תגובות:

  1. לא הבנתם כלום!
    הרבי לא החשיב כלל את פעילות 'נאמני' הר הבית, להיפך - לאורך כל השיחה הוא מנסה להניא את גרשון ממעשיו, ומסביר לו שיש דברים יותר חשובים לעשות כיום בעם ישראל, כמו קירוב לבבות ('לימוד זכות') ולימודי יהדות. וכן הדולר שנותן לו בסוף הוא 'חלקו הדל' של הרבי בשינוי שגרשון אמור לעשות כשיפסיק עם ה"קול קורא" וכד' להר הבית ויתחיל לעסוק בקירוב עם ישראל ליהדות.
    מה שכתבתם זה ממש סילוף העובדות. תתביישו לכם!

    השבמחק
    תשובות
    1. בשביל מה צריך שרבנים ידברו אם ממילא יש חכמים בעיני עצמם שיעוותו את דבריהם כטוב בעיניהם? הרבי לא אמר מילת ביקורת אחת על פעילותו של גרשון סלומון, הוא לא ניסה להניאו מפעילותו. נכון, הוא לא הסכים לדבר חלילה בגנות עם ישראל וגם לא לחתום על הקול קורא.

      מי שיכנס לקישור יוכל לראות דברים מפרשים שאמר הרבי, אך ברור שגם אותם יהיו כאלה שיעוותו, כי אם הדברים לא מתאימים למה שאני חושב, אני אתאים אותם ולא את מחשבותיי...

      מחק