יום שני, 6 ביולי 2015

63% מהסטודנטים בעד ריבונות יהודית בהר הבית

רוב מוחץ בעד ריבונות יהודית בהר הבית || סטודנטים בישראל

63 אחוזים מהסטודנטים בישראל: "ישראל צריכה לשמור על ריבונותה בהר הבית".

↓ סקר מקיף בקרב סטודנטים בישראל

עם סיום שנת הלימודים האקדמית, קיימה תנועת "אם תרצו" הפרוסה בכ-15 קמפוסים ברחבי הארץ, את סקר הציונות בקמפוסים שונים בו נשאלו הסטודנטים שאלות בנוגע לזהותה היהודית והדמוקרטית של מדינת ישראל. 

הסקר שהתקיים בקרב סטודנטים מאוניברסיטת חיפה, האוניברסיטה העברית, מכללת תל חי ומכללת ספיר מעלה כי לשאלה האם מדינת ישראל צריכה לשמור על ריבונותה בהר הבית, ענו 63 אחוזים מהסטודנטים כי יש לשמור על הריבונות הישראלית בהר לעומת 22 אחוזים שחושבים שצריך לוותר על הריבונות בהר. בנוסף, 73 אחוזים מקרב 200 הסטודנטים שענו על השאלון, חושבים כי לא צריך לאפשר לאוניברסיטאות ומוסדות אקדמיים בישראל צרכים לקיים הפגנות ופעילויות השוללות את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית כמו למשל הפגנות ואירוע "נכבה", הפגנות נגד גיוס, הפגנות תמיכה בפעילות עוינת נגד חיילי צה"ל (תמיכה במשט המרמרה לדוגמא) וכדומה. לעומתם, 25 אחוזים מהמשיבים ענו שיש לאפשר הפגנות מסוג זה. 

עוד עולה מהסקר כי 16 אחוז מהסטודנטים חושבים כי על מדינת ישראל להתקיים כמדינה דו לאומית בעוד 77 אחוז חושבים שעלייה להתקיים כמדינה יהודית.

את התשובה לשאלה "כמה פעמים מופיעה המילה דמוקרטית במגילת העצמאות" ידעו 39 אחוזי מהמשיבים ו-47 אחוז מהם ענו "וואלה לא יודע".

מתן פלג מנכ"ל תנועת "אם תרצו" מסר בעקבות התוצאות כי "תוצאות הסקר מוכיחות כי מרבית מציבור הסטודנטים בישראל רואה חשיבות רבה בשמירה על זהותה היהודית, הציונית והדמוקרטית של מדינת ישראל. לצערנו, ישנו פער מדאיג בין העבודה שמרבית ציבור הסטודנטים בישראל הינם ציונים שמשרתים במילואים, רוצים לשמור על הריבונות הישראלית בהר הבית ומתנגדים לשקרים כגון "הנכבה" לבין העובדה שראשי ההשכלה הגבוהה בישראל חושבים שלגיטימי לקיים בתחומי הקמפוסים הפגנות נגד עצם קיומה של מדינת ישראל. נמשיך לפעול ביתר שאת בקמפוסים ברחבי הארץ למען חיזוק ערכי הציונות באקדמיה."

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה