יום שבת, 12 בספטמבר 2015

צפו: כך ניסתה ממשלת ישראל להעלים את אל אקצא

"להעלים את אל אקצא" || "הניסיונות נמשכים"

ההתרפסות הטוטלית של ממשלת נתניהו לירדנים ולרש"פ בכל הנוגע להר הבית לא מצליחים לשכנע את האויב. הרשות הערבית ברמאללה ממשיכה לייחס לממשלת ישראל ניסיונות להעלים את מסגד אל אקצא מעל פני האדמה, כפי ש"עשתה לפני 46 בשרפת המבנה המוצב בדרום הר הבית"


עלילה של הרש"פ חוזרת ומושמעת:
"יהודים רמי דרג" תכננו את ההצתה במסגד אל-אקצא 

איתמר מרכוס ונאן ז'אק זילברדיק

הרשות הפלסטינית ממשיכה להפיץ את העלילה לפיה ישראל נמצאת בתהליך של הריסת מסגד אל-אקצא. לאחרונה הרשות השמיעה עוד שקר שנועד להוכיח כי הריסת מסגד אל-אקצא היתה מטרה של ישראל מזה עשורים.

הרש"פ טוענת כי מי שהצית אש במסגד אל-אקצא בשנת 1969 הוא יהודי, בעוד שלמעשה ההצתה בוצעה על ידי נוצרי אוסטרלי. על פי עלילת הרש"פ, השריפה תוכננה על ידי "יהודים רמי דרג." ישראל לא רק תכננה את השריפה, אלא גם ניתקה את אספקת המים בשעת השריפה, ומנעה מכבאים לכבות את השריפה באופן יעיל.

ב-2013, מכון "מבט לתקשורת פלסטינית" דיווח על סרט תיעודי ששודר בטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, אשר חזר על האשמת השווא הזאת. בחודש שעבר הטלוויזיה הפלסטינית בחרה לשדר שוב את הסרט הזה, לרגל יום השנה להצתה.

קריין: "מהחקירות שניהלה המועצה האסלאמית התברר כי יותר מאדם אחד ביצעו זאת [הצתת מסגד אל-אקצא ב-1969], וכי מתכנני השריפה הם בכירים יהודים רמי דרג, בייחוד כי ניתן היה לעלות לגג רק באמצעות מדרגות עץ לולייניות שנמצאות מחוץ למבנה אל-אקצא. דבר זה מעיד על תכנון מדוקדק מראש להשמיד כליל את מסגד אל-אקצא. ההוכחה לכך היא התנהלותם האיטית של שלטונות הכיבוש בכיבוי [השריפה], ועצירת אספקת המים באותן שעות למתחם הקדוש (כלומר הר הבית)."
[הערוץ הישיר הרשמי של הרש"פ, 21/08/2013
והטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 21/08/2015]

שידור הסרט בערוץ הישיר של הרש"פ ב-2013 היה מתוך אירוע שנערך תחת חסותו של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס. הסרט התיעודי הוקרן באירוע הזה.

הטלווזייה הפלסטינית חוזרת על העלילה הזו בזמן שבו הרש"פ מעודדת את הפלסטינים "להגן" על אל-אקצא, וקוראת לפלסטינים לקיים "ריבאט" - מאבק/מלחמה דתית להגנה על אדמה הנחשבת אסלאמית.

העלילה לפיה ישראל עמדה מאחורי ההצתה בשנת 1969, חוזרת על עצמה מצד הרש"פ בכל שנה ביום השנה לשריפה, וכך גם השנה בתקשורת הפלסטינית ומפי בכירים ברש"פ.

העיתון הרשמי של הרש"פ חזר על השקר לפיו "מחבל יהודי" הצית אש במסגד ב-1969, וחזר על הצורך ב"הגנה": 

"46 שנים חלפו מאז הצתת [מסגד] אל-אקצא על ידי הטרוריסט היהודי דניס מייקל (כלומר, מייקל דניס רוהאן, אוסטרלי נוצרי)... אנשי ה'ריבאט' (כלומר, מאבק/מלחמה דתית להגנה על אדמה הנחשבת אסלאמית) העומדים איתן בירושלים ובפלסטין הם אלו שמגנים על כיוון-התפילה הראשון [ירושלים], ובולמים התקפה אחר התקפה מצד המחבלים הקיצונים היהודים, שכבר אינם מסתירים את מטרותיהם האמיתיות: הקמת בית המקדש המדומה על חורבות אל-אקצא."
[אל-חיאת אל-ג'דידה, 23/08/2015]


העיתון גם חזר על הטענה כי ישראל ניתקה בכוונה את אספקת המים בזמן השריפה, ואף ציטט את "העדות" שאישרה זאת ב-"אל-ג'זירה נט": 

"...הכיבוש הפסיק את המים לאזור הסובב את המסגד, וגרם לכבאיות של עיריית ירושלים, שהייתה תחת שליטתו, להתעכב, על מנת שלא ישתתפו בכיבוי השריפה."
[אל-חיאת אל-ג'דידה, 22/08/2015]
"בפועל, ישראל ניצלה את פשע ההצתה של מסגד אל-אקצא, שכן מחמד ג'ומעה אבו רמילה, שהיה עד לפשע, אמר ל'אלג'זירה נט': "הכיבוש הפסיק את המים לאזור הסובב את המסגד, וכן מנע ממכוניות הכיבוי של עיריית ירושלים [להגיע לאזור], השתלט עליהן ואמר: הן מקולקלות, עד שהגיעו שירותי הכבאות של עיריית חברון..."
[אל-חיאת אל-ג'דידה, 22/08/2015]
גם ממשלת הרש"פ חזרה על העלילה הזו ו"הדגישה כי 46 שנים לאחר הצתת מסגד אל-אקצא, המתקפות והמזימות הישראליות נמשכות, וחומרתן אף מתגברת מיום ליום." [אל-חיאת אל-ג'דידה, 26/08/2015]

"במהלך ישיבתה השבועית שנערכה אתמול ברמאללה... הממשלה [הפלסטינית] הדגישה כי 46 שנים לאחר הצתת מסגד אל-אקצא, המתקפות והמזימות הישראליות עודן נמשכות, וחומרתן אף מתגברת מיום ליום באמצעות פלישות לרחבותיו, חפירות מתחתיו ובסביבתו, השתלטות על שעריו, תקיפה מתמשכת של מתפללים ו[נקיטת] מדיניות של מעצרים והרחקות. כל זאת במטרה להשתלט באופן מוחלט על מסגד אל-אקצא, כהכנה להריסתו ולהקמתו של בית המקדש המדומה על חורבותיו."

ראש עיריית ביתוניא פרסם הודעה לעיתונות, שבה קשר בין השריפה בשנת 1969 לבין המטרה לכאורה של ישראל להרוס את המסגד:

"יום השנה ה-46 להצתת מסגד אל-אקצא המבורך מחייב את כולם לחזק את האחדות ולהתייצב כדי לבלום את התקפות הכיבוש ולעצור את שאיפותיו: הריסת אל-אקצא ובניית בית המקדש המדומה במקומו."
[הודעה לעיתונות של רבחי דוולה, ראש עיריית ביתוניא, אל-חיאת אל-ג'דידה, 23/08/2015]

עכרמה צברי, ראש המועצה האסלאמית העליונה בירושלים, אמר כי שריפת המסגד בשנת 1969 נעשתה "בתכנונו של הכיבוש הישראלי המתועב." [אל-חיאת אל-ג'דידה, 22/08/2015]

להלן קטעים ארוכים יותר מהדברים החוזרים על העלילה כי ישראל עמדה מאחורי ההצתה:

כותרת: "ביום השנה ה-46 להצתתו, אל-אקצא מסומן כמטרה והפשעים נגדו באים בזה אחר זה.

"ב-21/08/1969, קיצוני שנקרא "דניס מייקל [רוהאן]" שאימץ את דרך המחשבה הציונית הקיצונית, הצית את 'המסגד הקבלי' במסגד אלאקצא, והאש כילתה חלקים חשובים ממנו...

תושבי ירושלים זוכרים כי באותו יום הכיבוש הפסיק את המים לאזור הסובב את המסגד, וגרם לכבאיות של עיריית ירושלים, שהייתה תחת שליטתו, להתעכב, על מנת שלא ישתתפו בכיבוי השריפה. אולם, הכבאיות הערביות מחברון ורמאללה הגיעו לפניהן וסייעו לכיבוי השריפה.

יום זיכרון זה בא בעוד שמסגד אלאקצא נתון למתקפת ייהוד מטורפת ולטינוף מתמשך ופלישות גזעניות ובריוניות מצד הקבוצות והמפלגות היהודיות הקיצוניות, בד בבד עם ניסיונות ישראליים לחלק את המסגד לפי אזורים וזמנים..."
[אל-חיאת אל-ג'דידה, 22/08/2015]

מייקל דניס ויליאם רוהאן - אוסטרלי נוצרי מעורער בנפשו שהצית שריפה במסגד אל-אקצא בשנת 1969. במשך שנים הרשות הפלסטינית מאשימה את ישראל בהצתה הזו.

הרש"פ מחשיבה כל נוכחות של יהודים בהר הבית כ"פלישה."

חלוקה "לפי זמנים ואזורים" מתייחסת להצעת חוק (מאי 2013) שנידונה בכנסת, לפיה יתאפשר ליהודים ולמוסלמים להתפלל בהר הבית. הצעת החוק מנסה ליישם זמני תפילה נפרדים למוסלמים וליהודים במקום.

"...ישראל ניסתה, כי שמציינים המקורות העבריים, כלומר הגרסה הישראלית, להרחיק את עצמה מאירוע ההצתה של מסגד אלאקצא [שבוצע על ידי הנוצרי האוסטרלי מייקל רוהאן ב-1969], על מנת שלא תואשם בעולם כמי שעומדת מאחורי המקרה...

אולם בפועל, ישראל ניצלה את פשע ההצתה של מסגד אל-אקצא, שכן מחמד ג'ומעה אבו רמילה, שהיה עד לפשע, אמר ל'אלג'זירה נט': "הכיבוש הפסיק את המים לאזור הסובב את המסגד, וכן מנע ממכוניות הכיבוי של עיריית ירושלים [להגיע לאזור], השתלט עליהן ואמר: הן מקולקלות, עד שהגיעו שירותי הכבאות של עיריית חברון..."
[אל-חיאת אל-ג'דידה, 22/08/2015]

 כותרת: "הכיבוש ממשיך במאמציו לייהד את אל-אקצא, וקריאות להתקוממות ציבורית למען המסגד"
"עכרמה צברי, ראש המועצה האסלאמית העליונה [ארגון עצמאי] אמר: 'הציבור האסלאמי בעולם כולו זוכר את שריפת [מסגד] אל-אקצא, שאירעה בבוקר יום חמישי ה-21/08/1969, על ידי הפושע מייקל דניס רוהאן, ובתכנונו של הכיבוש הישראלי המתועב'...

בהקשר זה אמר דובר תנועת פת"ח בירושלים, רא'פת עליאן: 'עמנו העומד איתן ימשיך לקיים ריבאט (כלומר, מאבק/מלחמה דתית להגנה על אדמה הנחשבת אסלאמית) במולדתו ולהגן על אל-אקצא עד ליום הדין, יהא אשר יהא המחיר."...
[אל-חיאת אל-ג'דידה, 22/08/2015]


המועצה האסלאמית העליונה הייתה המוסד האחראי על ענייני המוסלמים בתקופת המנדט הבריטי. היא הוקמה מחדש בשנת 1967. המועצה האסלאמית אינה כפופה לרשות הפלסטינית, אלא היא ארגון עצמאי.

כותרת: ביום השנה ה-46 להצתתו - אל-אקצא לאן? 

"46 שנים חלפו מאז הצתת [מסגד] אל-אקצא על ידי הטרוריסט היהודי דניס מייקל (כלומר, מייקל דניס רוהאן, אוסטרלי נוצרי)... אנשי ה'ריבאט' (כלומר, מאבק/מלחמה דתית להגנה על אדמה הנחשבת אסלאמית) העומדים איתן בירושלים ובפלסטין הם אלו שמגנים על כיוון-התפילה הראשון [ירושלים], ובולמים התקפה אחר התקפה מצד הטרוריסטים הקיצונים היהודים, שכבר אינם מסתירים את מטרותיהם האמיתיות: הקמת בית המקדש המדומה על חורבות [מסגד] אל-אקצא."
[אל-חיאת אל-ג'דידה, 23/08/2015]

כותרת: "ראש עיריית ביתוניא: השלכות הצתת [מסגד] אל-אקצא עדיין מורגשות"

"ראש עיריית ביתוניא, רבחי דולה, אמר כי השלכות הצתת מסגד אל-אקצא המבורך לפני 46 שנה מורגשות עד עצם היום הזה, בצל התגברות התקפות המתנחלים נגד בני עמנו ורכושם, שהאחרונה שבהן הייתה שריפת משפחת דוואבשה בכפר דומא שב[מחוז] שכם. דולה אמר בהודעה לעיתונות: 'יום השנה ה-46 להצתת מסגד אל-אקצא המבורך מחייב את כולם לחזק את האחדות ולהתייצב כדי לבלום את התקפות הכיבוש ולעצור את שאיפותיו - הריסת אל-אקצא ובניית בית המקדש המדומה במקומו."
[אל-חיאת אל-ג'דידה, 23/08/201]

"במהלך ישיבתה השבועית שנערכה אתמול ברמאללה... הממשלה [הפלסטינית] הדגישה כי 46 שנים לאחר הצתת מסגד אל-אקצא, המתקפות והמזימות הישראליות עודן ממשיכות, וחומרתן אף מתגברת מיום ליום באמצעות פלישות לרחבותיו, חפירות מתחתיו ובסביבתו, השתלטות על שעריו, תקיפה מתמשכת של מתפללים ו[נקיטת] מדיניות של מעצרים והרחקות. כל זאת במטרה להשתלט באופן מוחלט על מסגד אל-אקצא, כהכנה להריסתו ולהקמתו של בית המקדש המדומה על חורבותיו."
  [אל-חיאת אל-ג'דידה, 26/08/2015]

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה