יום שלישי, 26 בינואר 2016

משרד החוץ מסבך תקרית בהר הבית לעימות מדיני

הפרקליטות מבקשת להגן על הווקף || משהו מסריח מסתתר?

עו"ד איתמר בן גביר הגיש תביעה נגד הווקף. לאחר שהווקף לא הגיש כתב הגנה ובן גביר ביקש פסק דין, נזעקה הפרקליטות וביקשה עיכוב  •  צפו בסרטון המעצר והעימות עם הואקף בתחתית הכתבה

↓ דברים נסתרים

בעקבות התערבות משרד החוץ בהליכים משפטיים בבית המשפט, ישראל הולכת להסתבך שוב בעימות מדיני מול ממלכת ירדן, ביחס להר הבית.

בצעד חסר תקדים מבקשת פרקליטות המדינה לעכב פסק דין נגד הוואקף. צעד שינפח דיון משפטי לתקרית מדינית.

פסק הדין נגד הוואקף בהר הבית, עוכב רגע לפני מסירתו במסגרת תביעה שהגיש עורך הדין איתמר בן גביר.

בחודש ספטמבר הגיע בן גביר להר הבית, ולאחר שנכנס כנוהל שבשגרה עקבו אחריו אנשי הוואקף כפי שהם מתנכלים כלפי כל יהודי המגיע להר. בשלב מסויים גם צעקו לעברו צעקות נגד העם היהודי ובן גביר השיב את הקריאה "עם ישראל חי".

המשטרה שעיכבה את בן גביר, שיחררה אותו כעבור זמן קצר. אך למחרת ביקשה להרחיק אותו מהר הבית למשך 15 ימים.

בית משפט השלום בירושלים דחה את בקשת המשטרה והשופט קבע שבן גביר לא ביצע שום עבירה בקריאת "עם ישראל חי" בהר הבית.

עורך הדין בן גביר הגיש תביעה בגין עיכוב שווא כנגד המשטרה והקצין ניצן דואניס, שהורה על הרחקתו מהר הבית, וכן כנגד ארגון הווקף בגין הפרת חוק הפרטיות. כאשר טען שאסור לאנשי הארגון להתחקות ולבלוש אחר אזרחי ישראל.

המשטרה והקצין ניצן דואניס הגישו באמצעות הפרקליטות כתב הגנה. לעומתם הוואקף התעלם לגמרי מבית המשפט, ולא הגיש כלל כתב הגנה, ועורך הדין בן גביר הגיש בקשה למתן פסק דין בהעדר הגנה.

הרשמת הבכירה סיגל אלבו, ביקשה מעורך הדין בן גביר, להמציא פסיקתא לחתימה. אולם לפתע הוגש מסמך דחוף מאת פרקליטות מחוז ירושלים, ובית המשפט התבקש על ידי סגן בכיר בפרקליטות מחוז ירושלים אזרחי ליאור סקברר, להמתין עם מתן פסק הדין עד אשר המדינה תבדוק אם הווקף הוא הנתבע הנכון....

עורך הדין בן גביר הגיב בחריפות לפרשייה וטען כי מעבר לעובדה שאין למדינה כל סמכות להגיש בקשה בשם הווקף שכלל לא הגיש כתב הגנה, הרי שבקשת המדינה חסרת בסיס משפטי. הרשמת הבכירה אכן הורתה למדינה לנמק מה הבסיס המשפטי, לבקשת המדינה להתנגד למתן פסק דין נגד הווקף.

מסביבת עוה"ד בן גביר נמסר כי לאחר שדבר התיק הגיע למשרד החוץ, הם החליטו לבדוק עם משרד ראש הממשלה אפשרויות של השלכות מדיניות לפסק דין נגד הוואקף.

עו"ד איתמר בן גביר אומר בתגובה כי: "זו שערוריה שהפרקליטות פועלת בניגוד לאינטרס הציבורי, ומבקשת לגונן על ארגון שמבקש למחוק את השליטה היהודית בירושלים, שאף לא מכיר בבית המשפט.

"לא רק שאין לפרקליטות בסיס משפטי לעשות כך, ואין לה כל יפוי כוח מהווקף, אלא שאין לה גם תוקף מוסרי לפעול כפי שהיא מבקשת לפעול. לא מובן לי איך דווקא במשרד ראש הממשלה מחזקים את הוואקף", אומר בן גביר.

במטה ארגוני המקדש הגיבו בחריפות נגד התערבות משרד החוץ בתיק משפטי פרטי של אזרח יהודי שנפגע על ידי הוואקף שפוגע דרך קבע בכל יהודי בהר הבית. במשרד החוץ יש מי שסבור שתפקידו לייצג במדינה את המדינות הזרות, במקום לייצג את המדינה שלנו באותם מדינות.

התערבות משרדי הממשלה מהווים מתכון כמעט בטוח להביא לסיבוך התיק המשפטי לתקרית מדינית. שאחריו מעמד המדינה בהר הבית יילך וייחלש עוד יותר. הוואקף בהר הבית נועד לשרת את צרכי המוסלמים ששדדו את מקום מקדשנו, ואסור שהמדינה תאפשר את פעילותם נגד יהודים השבים לעלות למקום במספרים הולכים וגדלים.


איתמר בן גביר מעוכב בהר הבית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה