יום שני, 29 בפברואר 2016

פגיעה בהר הבית - פגיעה בקואליציה

סמוטריץ' מזהיר את נתניהו || אל תציב מצלמות ירדניות בהר הבית

בצלאל סמוטריץ'בעקבות הידיעות על הצבת מצלמות ירדניות בהר הבית, פנה ח"כ בצלאל סמוטריץ' לראש הממשלה נתניהו והזהירו מפני פגיעה בריבונות הישראלית בהר הבית, אשר עשויה להוביל לפגיעה בקואליציה השברירית.

↓ ח"כ סמוטריץ' - המכתב המלא

לכבוד

ראש ממשלת ישראל
מר בנימין נתניהו
מכובדי

הנדון: פרויקט המצלמות בהר הבית

בכלי תקשורת ערבים פורסם בסוף השבוע כי משלחת ירדנית כבר הגיע לירושלים בכדי לסכם פרטים אחרונים באשר לפרויקט התקנת המצלמות בהר הבית. מאותם הפרסומים עולה כי המצלמות יותקנו רק בשטח ההר ולא בתוך המסגדים בכדי לשלוט "בהפרות ופגיעות באל אקצה על ידי הסתערויות המתנחלים" וכי השליטה עליהם תהיה של הוואקף הירדני.

בהופעתך לפני מספר חודשים בפני מליאת וועדת החוץ והביטחון הבטחת כי התקנת המצלמות הנה יוזמה ישראלית, כי המצלמות יותקנו גם בתוככי המסגדים בכדי לתעד התבצרות ואלימות של פורעים ערבים וכי השליטה והבקרה יהיו בידי משטרת ישראל באופן מלא. השארת פתוחה את שאלת השידור לציבור הרחב ברשת האינטרנט אולם הבהרת כי החמ"ל שישלוט על המצלמות והתיעוד המלא און-ליין יהיו בידי מדינת ישראל.

בהופעתך האמורה בפני וועדת החוץ והביטחון הצגת את הפרויקט כיוזמה ישראלית שנועדה לחשוף לעולם את ההתנהגות הערבית האלימה במתחם.

כאמור, מהפרסומי הימים האחרונים מצטיירת תמונה הפוכה של המציאות. עולה כי המצלמות ירכשו על ידי הירדנים, יותקנו על ידי הירדנים, לא יותקנו מצלמות בתוך המסגדים והשליטה והצפיה בהן יהיו בידי הירדנים.

ככל שכך הם פני הדברים מדובר בכניעה נוספת ובנסיגה בריבונות היהודית על ההר ולכך לא נוכל להסכים. אני מפציר בך להימנע מכניעה ולהורות על ביצוע פרויקט המצלמות כפי שהבטחת כפרויקט ישראלי על כל המשתמע מכך, וכלל זה - רכישת המצלמות על ידי ישראל, התקנתן על ידי משטרת ישראל, התקנתן גם בתוך המסגדים ובכל השערים מהם נכנסים הערבים להר ושליטה ובקרה מלאה בהן על ידי משטרת ישראל.

הר הבית הינו המקום המקודש ביותר לעם היהודי ולפגיעה נוספת בריבונות בו על רקע המצב העגום גם כך המתקיים בו יהיו השלכות קואליציוניות.

בברכה,
ח"כ בצלאל סמוטריץ'

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה