יום שני, 29 בפברואר 2016

מצלמות בהר הבית: נתניהו נכנע לדרישות עבדאללה

נתניהו שוב הסתבך בהתחייבות הצהרתית || ירדן תשלוט על פרוייקט המצלמות בהר הבית

פרוייקט המצלמות שנועד לשרת את ישראל הפך לפרוייקט של ויתורים ריבוניים בהר הבית ופתח לצרות ותלונות רשמיות נגד ישראל.

↓ עוד תבוסתנות שלומיאלית של נתניהו


נתניהו שהסכים לפרוייקט המצלמות קיווה תחילה שזה יוכיח שפורעים מוסלמים מתבצרים בחגי ישראל במסגדים שבהר הבית. זאת בהתאם לטענת ישראל שזה מה שקרה בערב ראש השנה לפני שכוחות הביטחון נאלצו להכנס להר להגן על הסדר במקום, ובעקבותיהן החלו המוסלמים את אירועי הדמים.

כעת מאשרים מקורות ישראליים שהמצלמות בהר הבית אכן יותקנו בקרוב מאד, אבל לא יציגו את מה שקורה במסגדים. לפי אותם מקורות לאחר סידרת לחצים נתניהו הסכים לדרישותיה העיקריות של ירדן.

יהודה עציון מדווח מפי גורמים ישראלים על ההסכמות שהושגו בין ישראל לירדן בפרשת המצלמות.

המצלמות יהיו רכוש הוואקף הירדני. (כדרישת ירדן). הוואקף הירדני יהיה גם זה שיתקין את המצלמות בהר הבית. (כדרישת ירדן). לא יותקנו כלל מצלמות במסגדים. (כדרישת ירדן). גם האחריות והשליטה בשידור ובניתוב החומר לאינטרנט תהיה ירדנית.

הגורמים הישראליים רואים כהישג את ההסכמה שהוואקף יתקין מצלמות רק במיקומים שיתואמו עם המשטרה, ושהירדנים ישתפו את המשטרה בצפיה בחומריים און ליין.

על פרוייקט המצלמות הכריז קרי בתום פגישה משולשת עם נתניהו ועבדאללה. במטרה לקנות בכך את ליבם של הפורעים המוסלמים, בתקווה שיבלמו את רצח היהודים ברחובות. ירדן ניסתה להשתלט מיד באופן חד צדדי על התקנת המצלמות באמצעות הוואקף, אולם המשטרה הפסיקה את עבודות הוואקף והטכנאים בתקיפות ובאזהרות מעצר.

לאחר לחצים נוספים על נתניהו מצד קרי וירדן לממש את הצהרת המצלמות המשותפת, והודעותיה של ירדן שלא תאפשר לישראל להתקין את המצלמות, איננה מכירה בשלטון "הכיבוש הישראלי" על הר הבית, נעתר נתניהו לדרישותיה ומומחים ירדנים הגיעו ארצה להצבת המצלמות.

במטה ארגוני המקדש מגנים את החלטת ממשלת נתניהו לאפשר פעילות שלטונית של מדינה זרה בהר הבית. זהו כרסום נוסף בריבונות המדולדלת בהר הבית, אחרי שנים של הכרזות והצהרות שסמכות הוואקף בהר הבית היא דתית בלבד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה