יום חמישי, 12 במאי 2016

צעדת חוזרים להר הסתיימה עם עשרות עצורים

חוזרים להר || מביאים עצמאות להר הבית

עשרות פעילי תנועת "חוזרים להר" צעדו לכיוון הר הבית  הצועדים קראו להחיל ריבונות יהודית בהר  המשטרה מנעה בכח את הצעדה  עשרות צועדים נלקחו למעצר  יו"ר התנועה רפאל מוריס נעצר עם תחילת הצעדה

↓ חוזרים להר: בדרך להר הבית

עשרות פעילים מתנועת "חוזרים להר" הפועלת בענייני הר הבית צעדו לקראת סיום יום העצמאות ברחובות ירושלים כשפניהם להר הבית. הצעדה נועדה למחות על התנהלות המשטרה בהר הבית ולעורר את הציבור לפעול לשינוי המצב בהר הבית ולהביא להר את בשורת עצמאות ישראל.

כך הודיעה תנועת חוזרים להר בעקבות הצעדה: 
דווקא ביום הזה- בו כולם שמחים על עצמאות וריבונות על ארצנו, אסור לשכוח שהר ה', לב האומה, מופקר לחסדי זרים. על כן יצאנו למחות על חילול הר הבית, אנו זועקים על הר השם המחולל בידי זרים ויהודים נעצרים שם מדי יום ביומו באשמת תפילה.  
יו"ר תנועת חוזרים להר, רפאל מוריס בעת מעצרו
משטרת ישראל החליטה להגביל את חופש הביטוי בצורה לא דמוקרטית ובלתי מתקבלת על הדעת, כפי שהיא כל מגבילה את חופש הפולחן בהר. 
כולנו תקווה שביום העצמאות הבא נחגוג כולנו בתפילה המונית בהר הבית והמגבלות האנטישמיות יוסרו וירדן לא תתערב בנעשה בהר וההר יחזור לשליטה יהודית מלאה. 
חוזרים להר: אין כניסה לעיר העתיקה
עם תחילת הצעדה עצרה המשטרה חמישה פעילים ובראשם יו"ר "חוזרים להר" רפאל מוריס, ואף החרימה שלטים ורמקולים. יתר המפגינים נחסמו תחילה בשער יפו כשהמשטרה סגרה את הכניסה הראשית לשער ואפשרה את המעבר לתיירים בלבד אך המשיכו לעבר שער שכם.
יו"ר התנועה רפאל מוריס אמר במהלך הצעדה, בטרם נעצר כי "התנהלות המשטרה למנוע הפגנה במעצרים ובאלימות מבטאת את מדיניותה היום יומית בהר. אין כניסה ליהודים אך ערבים ותיירים יכולים לעבור בחופשיות. אנו קוראים להפסקת החרפה באופן מידי".

הצועדים קראו להפסקת התפרעויות הערבים בהר הבית ונשאו שלטים עליהם נכתב בין היתר "אין עצמאות בלי ריבונות". 

עם הגעת הפעילים לשער שכם החלו ערבים רבים להתפרע במקום. המשטרה הרחיקה את הפעילים לעבר תחנת הרכבת הקלה ועצרה שני ערבים שהתפרעו. 

המשטרה עכבה לאחר מכן, עשרה פעילים נוספים בטענה שאלו יצרו שרשרת אנושית תוך שהם מונעים מערבים לעבור ואף תקפו אותם באלימות. בין המעוכבים ישנן שלוש נשים שעוכבו יחד עם תינוקותיהן. לטענת המשטרה עורבו בחקירה גם גורמי רווחה בטענה שהאימהות סיכנו את התינוקות. 

עורכי הדין רחביה פילץ ומשה פולסקי מארגון חוננו מטפלים בעניינם של העצורים ומעניים להם סיוע משפטי בתחנות המשטרה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה