יום ראשון, 1 במאי 2016

אלף תודות

תודה למשטרה על המאמץ || נמשיך לפעול לביטול האפליה

למעלה מאלף! יהודים זכו לעלות בחול במועד פסח להר הבית, אין ספק שמדובר בשיא במספר העולים היהודים להר הבית, לפחות מאז שחרור הר הבית בכ"ח באייר תשכ"ח ואולי אף מאז חרש הקיסר אדריאנוס את הר הבית.

אבל אל תטעו לרגע, בעיות היסוד בהר הבית לא השתנו, ה'סטטוס קוו' הארור עדיין שולט, היהודים עולים להר הבית כתיירים בקבוצות קטנות ולזמן מוגבל, על יהודים אסורה כל פעולה לאומית או פולחנית. הנעת שפתיים או נדנוד ראש עלולים להסתיים במעצר. הברחת דגל ישראל להר הבית עלולה להסתיים בכתב אישום. אבל הפעם ברצוני לאמר תודה.

↓ מאת: אסף פריד

תודה לשר לבטחון פנים!

תודה למפקד מרחב דוד במשטרה!

תודה לכל הקצינים ושוטרי המרחב!

הערבים מדוחים על גידול של 56% במספר היהודים שעלו בפסח השנה להר הבית ביחס לפסח בשנה שעברה. גידול זה לא היה מתרחש ללא שינוי מדיניות משמעותי שבצעה המשטרה בהר הבית. כל שנה מהדורות החדשות בחול המועד היו נפתחות בדווח על המצב בהר הבית, לרוב הדיווח נשמע כך: "בעקבות זריקות אבנים וירי זיקוקים על שוטרים ומבקרים בהר הבית, פרצו כוחות משטרת ישראל להר הבית, הר הבית נסגר למבקרים".

כל חג וחג בלילה לפני היום הראשון של חול המועד היה מתרחש ריטואל קבוע של "התבצרות" עשרות צעירים במסגד אל-אקצה, תוך אגירה באין מפריע של אבנים, זיקוקים, בקבוקי תבערה ומטעני צינור. האמל"ח הרב שנאסף במסגד 'הקדוש' אליו לא נכנסת משטרת ישראל מחמת 'קדושתו' הופעל לעבר העולים והשוטרים מה שכמובן אילץ את המשטרה לסגור את ההר ליהודים, מחשש לשלומם. השנה הריטואל הזה לא התממש.


לפני כשנה הוחלף סוף סוף השר לבטחון פנים והשר גלעד ארדן מונה לתפקיד, ארדן ביצע שתי פעולות פשוטות הראשונה הרחקת קבוצות ההתנפלות האסלמיות מהר הבית, הקבוצות המכונות מוראביטן ו-מורביטאט מומנו על ידי התנועה האיסלמית וכל תפקידם היה למרר את חיי היהודים בהר הבית. ההחלטה השניה, מתן הנחיה למשטרה לפיה הר הבית לא יסגר ליהודים כלל, גם במחיר עימות עם הערבים. קבוצות ההתנפלות הורחקו מההר לפני מספר חודשים ואכן רמת האלימות בהר ירדה פלאים.

בחול המועד פסח, נקטה המשטרה במדיניות של מניעה במקום במדיניות של עימות, מספר שבועות לפני חול המועד פסח, מנעה המשטרה מערבים אשר יש עליהם מידע מודיעיני להכנס להר הבית, המשטרה אף עצרה מספר ערבים שתכננו "להתבצר" במסגד אל-אקצה, בחלק מימי חול המועד עצמו מנעה המשטרה כניסה של ערבים מתחת לגיל 30 להר הבית.

תוצאת הפעולות הללו היתה אחת - שקט מחולט שרר בהר הבית, אף ערבי לא התבצר, אף אבן לא נזרקה, אף זיקוק לא נורה, הר הבית היה פתוח כל ימי חול המועד לכניסת יהודים.

ועל כך תודה!

גם היום, כבכל יום מהימים שבין ראשון לחמישי, הר הבית פתוח ליהודים, 
בבוקר מ 07:30 עד 11:00
בצהרים 13:30 עד 14:30

כל מי שלא זכה לעלות בחול המועד פסח יכול גם היום לעלות להר הבית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה