יום שני, 27 ביוני 2016

בבקשה, קצת יחס אנושי/ אליעזר ברוייער

מה רוצים מנכה שעולה מדי שבוע להר הבית? || אליעזר ברוייער

כמנהגו מדי יום רביעי, עלה אליעזר ברוייער מקרית ארבע להר הבית ב-ט' בסיון  אליעזר אינו אדם בריא במיוחד, אך הוא מרגיש שזכות העליה השבועית להר הבית היא ששומרת עליו ובזכותה הוא מסוגל לתפקד כמעט כאדם בריא  אליעזר מאמין שיבוא יום ויזכה לעבוד ככהן בבית המקדש  אליעזר תכנן לבקר אחרי העליה ביום רביעי, אצל קרידולוג לתור שנקבע לו לפני זמן רב  למשטרה היו תוכניות אחרות לגביו  אליעזר מגולל את סיפורו במכתב המצורף, אשר נשלח בין היתר לשר לביטחון פנים, מבקר המדינה ועוד

אליעזר ברוייער (באמצע) והפלאפון קצת לפני המעצר. אולי הם חשבו שהוא בשיחה ישירה עם ריבונו של עולם?

↓ מאת: אליעזר ברוייער


הנדון: התנהגות בלתי מידתית בצורה קיצונית של קצין חקירות משטרת מרחב דוד

א.נ.ג.נ.

עליתי ב15.06.16 להר הבית ב7:30 בבוקר. אני בעל תעודת נכות ותעודת עיוור. עברתי כמה ניתוחי עיניים ומאור שמש חזק יש לי כאבי עיניים, ובאותו יום הוזמנתי לרופא קרדיאולוג בבית החולים שערי צדק שאני במעקב בהשגחתו, והייתי צריך להתייצב אצלו בשעה 11:30. תוך כדי עלייה להר הבית דיברתי בפלאפון עם חברי בעקבות שמש חזקה וזיעה שגירו את עיני, ניגבתי אותם מזיעה והסתרתי עיני מקרינת השמש, עוכבתי ע"י שוטר ליווי. בזמן יציאתי מהר הבית ניגש אלי איש וואקף ואמר: "סוף סוף תפסנו אותך, אנחנו כבר שנתיים עוקבים אחריך". הובאתי לתחנת משטרת הר הבית שם הסברתי את פשר התנהגותי ומצבי, ואחר כך הובאתי למרחב דוד (קישלי), כאשר מפקד התחנה ביקש לסיים את חקירתי במהירות מקסימלית כדי שאני יספיק לביקור רופא. בפועל, כאשר הגעתי למרחב דוד החקירה התנהלה מאוד בעצלתיים ובגלל שההזמנה שלי נדחתה פעמיים מסיבה חוסר זמן של רופא, הם דרשו להביא להם פקס מבית חולים שערי צדק כאשר הם הזהירו את אישתי שהייתה בדר לבית חולים, שאני אהיה מעוכב הרבה זמן. ובגלל שהפקס שלהם לא היה תקין בית החולים היה צריך לשלוח את הפקס כ-4 פעמים שלקח כשעה. אבל גם אז לא שוחררתי. בחקירה, חוקר ששמו פואד, אמר שצולמתי כאשר אני מתפלל. שאלתי אותו: האם השוטר שמע אותי מתפלל? הוא אמר שלא אבל רואים מהסרטון שאני מתפלל. ביקשתי להראות את הסרטון. כאשר ראיתי אותו, הסברתי לו את פשר מעשיי והצגתי תעודת עיוור ותעודת נכה והסברתי שבזמן קריאת שמע לא מדברים בפלאפון ומחזיקים את היד בצורה אחרת. על טענתו שמכשיר פלאפון היה אצלי רק להסחת הדעת אמרתי: הרי המצלמה שלכם דיגיטלית ורואים בה את משך הצילום. הפלאפון שלי אצלכם ותבדקו אם יש שיחה יוצאת. אחרי בדיקה התברר שאכן כך היה. ואז החוקר שאל אותי: "האם התפללת בלב?" עניתי: "שאין איסור להתפלל בלב ואני תמיד מרגיש רוממות רוח בזמן עלייה להר" ואז הוא שאל אותי: "האם הבאת רוממות רוח על פני הייתה יכולה להטעות את השוטר שלא שמע את תוכן השיחה וחשב שזה תפילה? " עניתי: "כל אחד יכול לטעות ואני מקבל את זה בהבנה". נפרדנו מהחוקר ואז הופיע קצין חקירות ואמר שהוא מרחיק אותו מהר הבית ל-15 יום. 

למסקנה נשאלות כמה שאלות: 

1. מה פשר דבריו של איש וואקף? האם זה אומר שמשטרת הר הבית הפכה לחותמת גומי של אנשי וואקף? אין ביטול ריבונות גדול מזה. ומי מוסמך לקבל החלטות כאלו? 

2. אני הופרדתי ממלווי שהיו צריכים להושיב אותי לרכב הנוסע לבית החולים ולא היה לי כסף למונית, כך שנאלצתי להגיע לבית החולים כאשר אני באיחור גדול. שסיכן את חיי בהתחשב במצבי. למזלי הרופא הסכים לקבל אותי אחרי הזמן אבל אם הייתי מאחר בעוד כמה דקות, הביקור היה מתבטל.

3. אני לא כופר בעובדה שלשוטר יש זכות לעכב אזרח שיש חשד בהתנהגותו, אבל, אם לאזרח יש הסבר סביר לפשר דבריו חייבים לשחרר אותו בפרט אם זה נכה וקל וחומר עצם עיכובו לא אומר שהוא חייב לקבל עונש. הנוהל הנהוג במרחב דוד שכל מעוכב חייב לקבל עונש דבר שהוא בלתי חוקי בעליל. ברצוני להוסיף שהכנסת עוסקת בחקיקת עונשים על מי שמונע לעיוור להיכנס למרחב ציבורי. ואני דורש לבדוק אם התנהגות של קצין חקירות לא מנוגדת להחלטות ועדת לנדאי האוסרת עינויים. 

בתודה מראש,
אליעזר ברוייער


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה