יום שלישי, 2 באוגוסט 2016

לאחר 15 חודשי ניתוק, חזרתי להר, אבל לא לבד...

חזרנו הביתה || חיים ברוש

במשך 15 חודשים לא הורשה חיים ברוש לעלות להר הבית  הנתק היה קשה, אבל הוא לא נשבר  אתמול חזר חיים סוף, סוף להר הבית  ב"ה הוא לא חזר לבד  במשך הזמן שהוא הורחק מבית ה' הוא הצליח להניח את היסודות לבית חדש בישראל יחד עם תמר  מזל טוב!


↓ מאת: חיים ברוש

ואוווו, אחרי 15 חודשי התעמרות אני על ההר ועוד עם ארוסתי, אני כותב על זה רק היום ועדיין יש הרבה מה לעכל, אז קבלו חלק מיומן מסע...

אחרי הכנה ארוכה ומרגשת זכינו לעלות אתמול יחדיו להר הבית,
אני המתנתי לשיבתי הביתה
ותמר המתינה לעלייתה הראשונה להר הבית,

בית האלוהים, ביתו של כלל ישראל.

כמובן שזכינו לברך שהחיינו בשם מלכות על ההתקדמות בגאולת ישראל ועל הרגע האישי המכונן את העלייה המרגשת ליוו טונים צורמים של הטרדות, חדירה לפרטיות, תחושה של אפליה ועוד.

מהרגע שנכנסנו להר נצמד אלינו שוטר מיוחד, נוסף על טבעת החנק המשטרתית המקיפה את הקבוצה שעליה עומדת טבעת אנשי וואקפ המנחיתה על שוטרי משטרת ישראל הוראות, מקרה מביש לכשעצמו.

השוטר הנחמד טרח להאזין לכל שיחה שלי עם תמר, לדחוף את ראשו למכשירינו הסלולריים תוך חדירה למרחבנו האישי באופן בוטה.

פעם אחת כשהתרחק מעט, נצמדתי אליו. כשהוא שאל אותי למה אני הולך אחריו הסברתי לו שאם הוא הצמוד שלי אני אעזור לו במשימה.

כשבאנו להצטלם במזרח מול קודש הקודשים השוטר טען שעלינו להתקדם ושהיה לנו זמן להצטלם קודם, שאלתי אותו האם זה נראה לו הגיוני ומקובל במדינה מתוקנת ששוטר יפריע לאנשים להצטלם בטענה שהיה להם זמן קודם.

באחת הפעמים שהשוטר ממש נצמד אלינו, תמר הבהירה לו שהוא חודר לנו למרחב האישי ושעליו להתרחק, הוא מצידו טען שזה שייך למיקום שלנו בקבוצה, אתם מבינים?

זה אנחנו שחדרנו לו למרחב זה בכלל לא הוא, סליחה אדון שוטר!

עכשיו גם אפשר להבין איך השוטרים נותנים חסות לאנשי הוואקפ לעבור על החוק בכך שהם עוקבים אחרינו במשך כשעה.

אנשי הוואקפ הירדני שאין להם שום סמכות חוקית או שליטה לפי שום הסכם בהר הבית, מרשים לעצמם להיות מעל החוק, לבהות בנשים העולות להר, להורות למשטרה לעצור אנשים בחשד למלמול ועוד מרעין בישין.

עד שבשבוע שעבר הם הרשו לעצמם לתקוף באלימות קשה ארכאולוגים שהעזו להרים זית מהרצפה.
כן, זית מהרצפה, ארכאולוגים חוצפנים!

אמנם היציאה מההר לוותה בתחושות מעורבות, אבל ברור לנו שהמצב בהר בו יהודים מובלים כצאן בתוך ההר אשר אסור לו לסור ימין ושמאל, נדחפים פיזית ע"י שוטרים ואנשי וואקפ, מוטרדים על בסיס אישי, מופרדים גזעית משאר העולים, מודרים מזכויות תנועה ופולחן, מוגבלים לשעות וימי כניסה מצומצמים ביותר חייב להיפסק בקרוב ממש!!!

לא נירא ולא נפחד, הרי אנחנו חלק מהתהליך הגדול של עם ישראל בשיבתו לציון, תהליך שהחל לפני 2000 שנה ופועם ביתר שאת כבר כמאה שנה.

אנחנו מבטיחים לחזור ולפקוד את המקום הקדוש בקרוב ממש.

2 תגובות: